loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: de eerste stapjes...

Bericht door bloem »

Ik weet niet hoe oud de mijne was toen ie bij een atletiekclub startte... was na een scholencross dat ie daar interesse voor kreeg en dat organiseren ze hier enkel in de lagere scholen... dus hij was zeker nog geen 12... 'k Gok eerder 8 à 9...
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: de eerste stapjes...

Bericht door zoefje »

Hij wil graag conditie opbouwen voor een sponsorloop van school. Met zijn conditie is het in ieder geval goed gesteld merk ik, hij kletst honderd uit tijdens het hardlopen :-D

Mijn conditie valt ook ergens niet heel erg tegen. Les drie ging lekker, geen probleem met mijn spieren of iets dergelijks. Het is goed vol te houden zo!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: de eerste stapjes...

Bericht door zoefje »

zo, net voor de buien binnen! Vandaag les 5 gelopen, deze keer met kniebandage. Kan wel eigenwijs zijn, maar ik kreeg na de vorige les wel last dus nu maar het zekere voor het onzekere genomen. Moet zeggen dat het wel helpt!!
Ben heel blij dat ik weer kan lopen! Zit stiekem al uit te rekenen wanneer ik weer klaar ben om de 30 min achter elkaar te lopen :lol: .
Nu is het best een mooie tijd om buiten te zijn, wel veel wind maar de bomen beginnen nu ook mooi te verkleuren. Het oog wil ook wat tijdens het lopen :mrgreen: ! Overmorgen op naar les 6!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
zeemeermin
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2012, 11:49
Locatie: wenduine

Re: loopdagboek van Zoefje

Bericht door zeemeermin »

Super dat je weer kan lopen! Toch voorzichtig met de knietjes, tenzij je graag in de lappenmand vertoeft :!:
Ik blijf vandaag noodgedwongen binnen vrees ik, het weer is hier van dien aard dat ik riskeer van 't staketsel in zee te belanden met die wind :twisted:
Veel plezier!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: loopdagboek van Zoefje

Bericht door zoefje »

In zee belanden kan niet de bedoeling zijn zeemeermin! Je naam trekt de zee al aan ;) . Veiligheid voor alles, morgen is er weer een dag!
Ik pas ondertussen erg goed op m'n knietjes want die lappenmand, die zie ik liever niet meer terug!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: loopdagboek van Zoefje

Bericht door zoefje »

vandaag les zes gelopen, rustig aan gedaan maar dat kon ook niet anders met deze wind. Jee wat waait het hard, was niet prettig met lopen, vooral niet als je veel wind tegen hebt in de polder. Maar goed, mag niet klagen, heb de les uit kunnen lopen ookal zie ik er nu uit als een overrijpe tomaat :? :lol:
Nu twee dagen rust en maandag er weer tegenaan!
De 10 mijl bereikt!!! :D
zeemeermin
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2012, 11:49
Locatie: wenduine

Re: loopdagboek van Zoefje

Bericht door zeemeermin »

beuhh, baaahhh, ik ben ni happy....
's morgens opstaan en van de trap.... stijf in de kuiten, achillespees aan beide voeten voelbaar.....
ni goe!!!
voorlopig las ik al zeker een week loopstop in... enkel oefeningen op den trap.... zwaar teleurgesteld :cry:
Het sparen van de achillespees, door ni te plat te lopen, en langs de andere kant de oefeningen om deze te versterken, da versta ik dan weer ni zo goed...
Heeft er nog iemand goede raad voor mij??????
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: loopdagboek van Zoefje

Bericht door zoefje »

oh wat balen zeemeermin!! Kan alleen maar de tip geven om te luisteren naar je lichaam. Van een achillespeesontsteking ben je niet zomaar af. Ik weet niet of je dat al hebt maar pas daar wel voor op!
Sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat.
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: loopdagboek van Zoefje

Bericht door zoefje »

Les 7 en 8 zijn nu ook achter de rug! Heb nu al zin in morgen om les 9 te gaan lopen!!! NOg even een dagje geduld dus..
Les 8 liep heerlijk, steeds 2 min hardlopen en 1 minuut wandelen. weet nog van de eerste keer het programma volgen dat ik die les zo tegen vond vallen. Weer een klein stukje bewijs dat mijn conditie niet helemaal weg is!!
Vandaag ook weer naar de fysio geweest, ik mag rustig aan blijven opbouwen met hardlopen, als ik maar gewoon met gezond verstand bezig blijf is er niks aan de hand. Alleen de dag na het lopen doen m'n knieen pijn, dat schijnt toch de peesplaat en de aanhechting van de spier te zijn... Gelukkig wordt die door training vanzelf sterker!
De 10 mijl bereikt!!! :D
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: loopdagboek van Zoefje

Bericht door eriks »

Goe bezig zoefje! Ik heb gisteren de raad gekregen van de sportarts om de quadriceps extra te versterken, zodoende zij de klappen meer opvangen dan de knieën. Want na mijn meniscus operatie blijft die knie toch een zwak iets.
Plaats reactie