loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

loopdagboek van Zoefje, verder na s2r

Bericht door zoefje »

Nu, ruim drie maanden na mijn knieoperatie heb ik vandaag weer heel voorzichtig de stoute schoenen, in dit geval hardloopschoenen, aangetrokken en ben weer begonnen met les 1 van evy.
In het begin betrapte ik mezelf erop dat ik toch licht trok met mijn geblesseerde been, maar na even goed op de manier van lopen letten was dat snel over. Nu kan ik me even niet meer voorstellen dat ik hiervoor gewoon 30 min achtereen kon lopen, maar ik hoop dat ik dat aan het einde van dit jaar weer kan doen.
Nu even goed in de gaten blijven houden hoe het gaat met m'n knie, maar ik hoop toch heel erg dat ik zonder al te veel problemen het volledige programma kan gaan uitlopen.
Moet wel zeggen dat mijn spieren het echt niet meer gewend zijn, morgen zal ik het wel voelen denk ik, maar ik moet wel zeggen dat ik de drie minuten achter elkaar een stuk makkelijker loop dan toen ik in maart voor het eerst was begonnen. Zou er dan toch een klein beetje van mijn conditie die ik zo goed had opgebouwd overgebleven zijn? Wie weet, de tijd zal het leren ;) . :mrgreen:
Laatst gewijzigd door zoefje op 25 nov 2012, 10:52, 3 keer totaal gewijzigd.
De 10 mijl bereikt!!! :D
CarlaZ
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 mei 2012, 15:03
Locatie: Noord-Brabant

Re: de eerste stapjes...

Bericht door CarlaZ »

Fijn dat je weer kunt beginnen, zoefje, ik wens je veel plezierige, blessurevrije kilometers!
Lopen is een kwestie van je ene voet voor de andere zetten.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: de eerste stapjes...

Bericht door Hellothere »

Succes zoef, en doe maar rustig aan. Even terug opbouwen niks forceren, en binnen enkele maanden is die ellende weer achter de rug.

Veel succes, maar dat moeten we je eigenlijk niet wensen. Je hebt het al gedaan, dus je kunt het sowieso.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: de eerste stapjes...

Bericht door bloem »

Succes ! ;)
OhDamn
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 sep 2012, 18:37

Re: de eerste stapjes...

Bericht door OhDamn »

Veel succes!
Stephane
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:06

Re: de eerste stapjes...

Bericht door Stephane »

Veel succes, niet te snel willen gaan. Samen met de schouderklopjes van Evy moet dat lukken ;)
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: de eerste stapjes...

Bericht door zoefje »

Net les 2 gelopen, het begin is weer gemaakt!! Gelukkig heb ik geen problemen gekregen met mijn knie! (zal het niet te hard roepen)
Voelt goed om weer lekker te lopen in de polder. Maar jee, wat is mijn conditie achteruit gegaan. Was natuurlijk wel te verwachten na de afgelopen maanden. Maar ook deze keer ga ik het gewoon volhouden tot het eind! Eind november wil ik mijn conditie weer op pijl hebben en weer 30 minuten aan een stuk kunnen lopen!
De 10 mijl bereikt!!! :D
CarlaZ
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 mei 2012, 15:03
Locatie: Noord-Brabant

Re: de eerste stapjes...

Bericht door CarlaZ »

Yay, je bent weer op weg! :D Met een beetje geluk ben je nu sneller in conditie dan de eerste keer, je spieren hebben toch een bepaald geheugen en kunnen zich nu misschien iets eerder aanpassen... Maar neem gewoon lekker de tijd, beter langzaam buiten dan geblesseerd op de bank! ;)
Lopen is een kwestie van je ene voet voor de andere zetten.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: de eerste stapjes...

Bericht door Hellothere »

Zeker en vast. Forceren is sowieso voor niets nodig, je moet altijd maar denken “ik heb nog een heel leven om te lopen”.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: de eerste stapjes...

Bericht door zoefje »

Bedankt voor de reacties! Ben blij dat ik weer kan lopen, heb nu al zin in morgen!! Stiekem kijkt mijn oudste zoon van net 12 naar het hardlopen, en eigenlijk lijkt het hem ook wel wat. Ik weet niet of hij te jong is om daarmee te starten. Wat denken jullie?
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie