Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Niesje01
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 aug 2011, 16:26
Locatie: Huldenberg

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Niesje01 »

Eriks, ik verslaafd?? :shock: :mrgreen:

En toen was ik nog van plan de halve marathon te gaan lopen, remember ;) (ware het niet dat de zieke zoon mij thuis hield )

http://www.youtube.com/watch?v=sD02YrF6 ... ture=share" onclick="window.open(this.href);return false;

tja, verslaafd, what's in a name :geek:
“To give anything less than your best is to sacrifice the gift.”
InDuRoOw
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 jun 2012, 11:46
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door InDuRoOw »

Niesje, bedankt voor uw reactie.
Ik vraag me af of ik trager moet lopen, of gewoon moet blijven doen en dat ik dan op den duur vanzelf conditie genoeg heb om niet te hijgen.
Eerder hijgde ik nl na 1 minuut rennen al en nu pas na een paar minuten, dus er zit vooruitgang in..

Af en toe zou ik willen dat een ervaren iemand eens naast mij kon lopen, om aanwijzingen te geven.
[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door eriks »

Induroow, ik zou toch trager gaan lopen. Ziet er misschien niet uit, maar dat moet je niet aantrekken. Om zeker te zijn of je goed tempo loopt is een hartslagmeter een te overwegen aankoop. Of tijdens lopen vlot kunnen praten of zingen ;) En ja ge merkt zelf dat er vooruitgang is.
InDuRoOw
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 jun 2012, 11:46
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door InDuRoOw »

Ik heb het gedaan!
Nou ja, het.. ge snapt mij wel..

Het zal er idd niet uitzien, maar ik heb zo traag mogelijk gelopen, maar wel zodat het nog op rennen leek. Haha.
Ik kon les 16 (7 minuten wat me aanvankelijk horror leek) makkelijk lopen. Ik heb zowat de hele weg door mijn neus kunnen blijven ademen. Soms even een teug lucht door de mond, maar dat voelde niet fijn, precies of ik teveel zuurstof kreeg.

Het ging heerlijk.. jullie hadden gelijk. Hijgen is zo goed als over, praten heb ik stiekem hardop in de polder gedaan en ook dat gaat al stukken beter. Je hoort nog wel aan mijn praten dat ik verder ook nog iets doe zeg maar, dus het klinkt niet zoals in rust, maar ik loop alleen en dan ga je dat toch niet 5 km lang doen.
Mijn hartslag heb ik nu wel even kunnen meten, net toen ik steeds begon met wandelen, aangezien ik nog geen hartslagmeter heb.
De max hartslag die ik geteld heb is 128, maar nogmaals, wel al als ik gewoon wandelde. (ik ben bezig met de aankoop van een meter, maar kon daar niet op wachten met les 16 lopen :-p)
Verder heb ik mijn telefoon vastgehouden met daarop de app looptijden.
Daar kwam tevoorschijn dat ik 3,34 km heb gerend (heb bij wandelen gepauzeerd), op 24 minuten tijd. Dat is een gemiddelde van 8,35 km/u. Dat zou betekenen dat ik over 5 km 36 minuten zou doen. Ik hoop die tijd nog wel ietsje te kunnen versnellen, maar dat komt pas NA het beeindigen van StR.

Bedankt voor jullie aandringen om trager te lopen, ik voel nu enorm veel verschil. Zo kan ik het goed volhouden en lijkt die 5 km ineens minder ver en intensief. Zal hem nog wel zijn natuurlijk, maar zoals ik me eerder aan het hijgen was, leek het onbegonnen werk om hem te kunnen lopen.

TRAGER LOPEN! Het werkt ECHT!
[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

InDuRoOw schreef:TRAGER LOPEN! Het werkt ECHT!
Ge moogt gerust zijn dat dat werkt ;) . En daar ga je tijdens het verdere verloop van de S2R de vruchten van plukken.
Als je te snel loopt ga je anaeroob trainen, met op termijn alle gevolgen vandien, verzuring, blessures en last but not least : een zeer inefficiente training wat opbouw van je conditie betreft. Dat betekent dan weer dat je conditie niet echt betert, en dat het afzien blijft als je te snel loopt.

Hierdoor nog meer demovitatie, enz. enz. enz.

Je zal merken dat die snelheid vanzelf komt, als je zo blijft verder doen. Als je conditie en kracht toenemen zal je lichaam je op een dag wel vertellen dat het sneller kan met dezelfde inspanning.

En ja, je kan zeker de aankoop van een hartslagmeter overwegen, dit kan je zeker helpen bij je looptochtjes. Dat ding fluit je wel tijdig terug indien nodig. En maak je maar geen zorgen hoe je tempo er voor anderen uitziet, laat ze het maar eens nadoen !!!!

Tenslotte nog, je bent halfweg de S2R, dan zijn die 8,35 km/u op de loopstukken lang niet slecht hoor !!!

Dus, je bent héééél goed bezig nu, volhouden !!
InDuRoOw
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 jun 2012, 11:46
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door InDuRoOw »

Evy zei het al: ik ben fier op u.
Wel, ik ben ook fier op mezelf nu.

Dank u wel voor deze reactie, dat geeft me nog meer motivatie om door te gaan. Super!
(ik heb het met lopen, maar ook hier enorm naar mijn zin, maar dat had ge vast al gemerkt)
[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

InDuRoOw schreef:(ik heb het met lopen, maar ook hier enorm naar mijn zin, maar dat had ge vast al gemerkt)
Dan is onze opzet hier geslaagd :lol: . Je laten lopen, en er nog fun aan beleven ook.
wippelgem
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2012, 08:17

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door wippelgem »

liep voor het allereerst 30 minuten aan 1 stuk!!!!! Les 28 uitgelopen en 2 minuten aangebreid!!!!!! wel maar 3,6 km gedaan maar heb het toch maar gedaan!
InDuRoOw
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 jun 2012, 11:46
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door InDuRoOw »

Whaa! Goed gedaan!
De afstand is niet belangrijk nu, je hebt ze uitgelopen!
[url=http://hardloopster.blogspot.nl]Mijn eerste stapjes in de hardloopwereld[/url]
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door eriks »

Proficiat Wippelgem!!!!
En ga je door met Keep running naar de 10K?
Plaats reactie