Back in business

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Back in business

Bericht door Hellothere »

JollyRoger schreef: 26 okt 2023, 21:31 5:50 is toch niet bepaald een rustig tempo? Da's alles uit de kast halen denk ik voor mij. Gdvd wat een prestaties
@Jolly,

Voor M_M_M is alles boven de 5 m/km een rustig tempo :lol: .
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Back in business

Bericht door M_N_M »

Elk zijn tempo maar persoonlijk voor mij was dat nu geen toptempo. Meestal heb ik inderdaad een tempo van rond de 5min/km op een kwart triatlon met loopafstand van rond de 10km. Mijn toptijd op de 10km is 43:xx minuten (dat was wel gewoon op een loopwedstrijd dus zonder zwemmen en fietsen ervoor, dat scheelt ook wel wat :lol: )

Dinsdag heb ik op de piste nog eens een uurtje gelopen. Wat at-random intervallen (400m traag, 400m snel, 400m traag, dan eens km snel, km traag, ...) en toen ik had 5:19/km op een trainingsloop van exact één uur:
Afbeelding

Nog even een kleine update: de voet ( hiel/achilles of wat het ook moge geweest zijn :lol: ) lijkt volledig hersteld te zijn.
Vorig weekend heb ik nog eens een halve marathon gelopen aan LSD tempo op 2u05 (5:56min/km).

Veel snelheidstrainingen heb ik niet kunnen doen dus een toptempo zal het op 1/11 niet worden. Ik ga me denk ik aansluiten bij de pacer van 2u wat goed is voor een tempo van +- 5:40min/km als ik me niet vergis :-) Moest het een topdag zijn kan ik op de helft nog versnellen maar ik schat de kans niet zo groot in :lol:

Een verslagje over de donkmeerloop volgt maar waarschijnlijk pas de week nadien ergens (na de halve marathon woensdag vertrekken we direct richting zee tot zondag)
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Back in business

Bericht door M_N_M »

hier zijn we terug met een klein verslagje van "de mooiste halve".
Naar jaarlijkse traditie stonden we terug aan de start. Ik ging door recente issues met mn hiel in het startvak van 2u staan.
Mijn loopmaatje was me aan het overhalen om bij 1u50 aan te sluiten maar ik heb me niet laten ompraten.

Eens het startschot ging, zaten we echter al snel voor de pacer van 2u (ja, ik heb me weer laten meeslepen :lol: )
Na een 5tal km wou mn maatje nog wat versnellen maar heb ik toch gezegd dat ik ging passen en pas op de helft ging zien wat de beentjes en de hartslag waren. Hij is toen bij mij gebleven maar na zo'n 8km heeft hij me gedag gezegd.

Langs mijn kant voelde alles vrij goed dus heb ook de 2e helft aan een mooi tempo afgewerkt.
Echt versnellen heb ik niet gedaan want mijn hartslag was toch zone 4 (het gebrek aan kilometers voelde ik niet zozeer in de benen maar was wel duidelijk zichtbaar in de hartslag en ik wou vermijden dat ik zou verkrampen).

Eindresultaat wel erg mooi, toch een dikke 7minuten sneller (1:52:37) dan het vooropgestelde doel van 2u:
Afbeelding

Mn loopmaatje was uiteindelijk een minuut sneller.

Ik word inmiddels wel een vaste gast daar op de halve :lol: :
Afbeelding
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Back in business

Bericht door Hellothere »

Geen toptijd of wel ...
Is in elk geval een tempo waar de meesten alleen maar van kunnen dromen niet ?
Er zijn er in elk geval nog een pak na jou binnengekomen :lol:
Plaats reactie