Vervelend gevoel tot beetje pijn achterkant bovenbeen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
JollyRoger
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 feb 2023, 12:46

Vervelend gevoel tot beetje pijn achterkant bovenbeen

Bericht door JollyRoger »

FF hier maar proberen wat raad te krijgen. Zoals eerder al verteld en gezegd ben ik sinds enkele maanden begonnen met lopen+fietsen. Zonder programma dus misschien wat te snel en teveel voor mijn bouwjaar en wat ik nog vergeten was te vertellen is namelijk dat ik ben begonnen met loopschoenen die we ooit eens hadden gekocht om kweet niet meer wat met te doen :oops:
Deze schoenen lagen dus letterlijk al enkele jaren in de kast van het merk Asics typeFuseX gel. Sinds een week ofzo geleden heb ik mij andere schoenen aangeschaft die wat meer demping geven aangezien we altijd op asfalt/fietspaden lopen. Nu loop ik met Asics Novablast 3 en dat op zich is al een groot verschil met mijn "oude" schoenen dus daar ben ik ook fout gestart :|

Nu heb ik sinds enkele weken wel wat last van mijn linker bovenbeen aan de achterkant en vooral als ik in de auto zit na ongeveer 20 minuten. Dan straalt het precies uit over gans de onderkant van het bovenbeen en na nog eens ongeveer 20 minuten is het dan zo goed als weg. Voor mijn werk zit ik 2 x 1 uur per dag in de auto dus niet zo aangenaam. Tijdens het lopen heb ik er niet zoveel last van eigenlijk.
Is dat stijfheid van de spieren of pezen?
Als ik een zelfonderzoek invul op "hierhebikpijn" kom ik uit op piriformis syndroom.

Edit, heb het onderzoek nog eens gedaan en heb ook een match met "hamstring" blessure. :roll:
:D :) ;) :? :cry: :arrow:
Plaats reactie