Back in business

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Back in business

Bericht door M_N_M »

Op vraag van HelloThere ;-) maak ik ook maar een nieuw dagboek aan nadat mijn vorige per toeval gewist werd!
Zoals gezegd in het (tijdelijk gehijackte) topic van Mart, ben ik wel actief gebleven.

Begin december heb ik de groepsmarathon in Aalst vlot uitgelopen aan een voor mij eerder rustig tempo en dat was de bedoeling dus zeer tevreden mee (een toptijd lopen ging toch daar niet want de bedoeling van de groepsmarathon was samen blijven aan een tempo van rond de 6min/km). De voorbereidingen gingen vrij vlot, enkel bij mijn laatste 30km'er had ik enorme last van buikkrampen en die gaven me toch wat twijfels over "D-Day".
marathon.jpg
marathon.jpg (182.4 KiB) 1081 keer bekeken
Nieuw doel is deze https://www.ironman.com/im703-kraichgau-register

Aangezien ik zo'n 5 dagen per week sport (zwemmen / fietsen / lopen) ga ik hier niet meer elk trainingsrondje posten maar enkel de "speciallekes" (wedstrijden, testjes, ...)

Vanavond ben ik van plan om nog eens een "zoladz" test te doen. Voor mij een goed alternatief voor een lactaat test (deze laatste is toch al een dik jaar geleden)
Laatst gewijzigd door M_N_M op 10 jan 2023, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Back in business

Bericht door M_N_M »

gisteren dus die zoladz test gedaan.
Voor diegene die het niet kennen (https://www.runinfo.nl/zoladztest.htm):
* eerste even opwarmen (ik heb 5mins opwarming gedaan - 20 mins vond ik wat te lang :lol: )
* dan 6 minuten lopen aan je maximum hartslag - 50 slagen
* dan 2 minuten wandelen
* dan 6 minuten lopen aan je maximum hartslag - 40 slagen
* dan 2 minuten wandelen
* dan 6 minuten lopen aan je maximum hartslag - 30 slagen
* dan 2 minuten wandelen
* dan 6 minuten lopen aan je maximum hartslag - 20 slagen
* dan 2 minuten wandelen
* dan 6 minuten lopen aan je maximum hartslag - 10 slagen <-- best pittig :!:
* en dan nog wat uitlopen (ik heb nog zo'n 2.5km uitgelopen tot ik 10km had)

Dit waren mn stats:
zoladz-garmin.png
zoladz-garmin.png (26.48 KiB) 1073 keer bekeken
En dan ingegeven op het tooltje van hierboven gaf me volgende zones:
zoladz.png
zoladz.png (22.69 KiB) 1073 keer bekeken
Best wel grappig, mijn zone 1, 2 en 3 zijn nog exact gelijk met mijn laatste "echte" lactaattest van kleine 2 jaar geleden.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Back in business

Bericht door Hellothere »

Bedankt in elk geval om opnieuw een dagboekje aan te maken.
Ik zal in de toekomst zeker een beetje beter uitkijken als ik spam posts verwijder (mea culpa dus).
Er wordt niet veel meer geschreven op het forum, en het zou dan zeker jammer zijn, moesten de laatsten der mohicanen er nu ook de brui aan geven ;) .

Ik kom hier in elk geval nog bijna dagelijks lezen en opkuisen.

Wat jouw prestaties betreft, kan ik maar 1 ding zeggen : indrukwekkend !!!

Keep writing !!!
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Back in business

Bericht door M_N_M »

Dit weekend had ik het idee om mijn halve triatlon al eens te doen maar dan "verspreid" over het weekend:
* vrijdagavond zwemtraining met de club
* zaterdagochtend fietsen met een groepje (de stukjes bergop waren wat snel voor mij maar al bij al toch goed stand gehouden aan een vrij mooie hartslag)
* zondagochtend een halve marathon solo (zone 2)
garmin.jpg
garmin.jpg (89.18 KiB) 1024 keer bekeken
Vandaag frisse beentje dus daar zijn we blij mee: test geslaagd! Binnen een 4-tal maanden proberen we dit (iets minder zelf want zwemmen is maar 1.9km en fietsen maar 90km) dan met "iets minder" rust tussendoor hé :lol:
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Back in business

Bericht door Hellothere »

Respect,

Je blijft het toch maar volhouden.
Zo te zien ben je er nu al klaar voor.

Ik zou, met deze resultaten, in elk geval heeeel blij zijn, zelfs op "mijn" wedstrijdniveau .
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Back in business

Bericht door M_N_M »

Ik leef nog! Vandaag ingeschreven voor de 10 miles volgende maand in Antwerpen en ineens nog eens 15km gelopen ook (wat een enorme wind was er pfff!):
A7E312C1-5766-4688-AC30-D6217311675B.jpeg
A7E312C1-5766-4688-AC30-D6217311675B.jpeg (361.93 KiB) 964 keer bekeken
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Back in business

Bericht door martmarbus »

Yessss
Wat een mooi tempo.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Back in business

Bericht door Hellothere »

martmarbus schreef: 26 mar 2023, 15:10 Yessss
Wat een mooi tempo.
Mee eens.
Ik denk niet dat je op de 10 Miles als laatste zal aankomen.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Back in business

Bericht door M_N_M »

morgen dus 10 miles! Benieuwd!

Woensdag heb nog een tempoloop gedaan (het is te zeggen: 2km opwarmen, 5km tempo, 3km cooldown) en dat 5km blokje heb ik toch kunnen klaren aan mooie tempo's (4:48 / 4:53 / 4:47 / 4:47 / 4:51). Ik kon nog wel even verder aan dat tempo maar 5km of 16km is natuurlijk wel nog wat anders :lol:

Mn garmin is al 2 dagen niet zo blij: mn HRV status is aan de lage kant (nu oranje maar gisteren zelf rood) en mn trainingsstatus is "overbelast".
Ik heb wel wat een loopneus dus vermoed dat dat wat op mn lijf hangt.
Vandaag wat rustig houden en we zien morgen wel.

Ik zit helaas in de laatste startwave aangezien ik als geschatte aankomsttijd 1u50 opgegeven heb (er gaat nog een vriend mee die +- mijn tempo loopt maar ook nog 2 vriendinnen die effectief 1u50 denken te lopen en anders zaten we aan de finish toch nog lang op hen te wachten, vandaar de keuze voor die eindtijd op te geven..). Ik ga wat voorin proberen staan maar ik vrees dat dit niet de ideale wave is om een lekker tempo te lopen. De pacers in wave 4 starten zelf pas op 1u30 dus één van 1u20 is er zelf niet (maar volg die toch nooit, dus dat is op zich niet echt een issue).

Vorig jaar had ik 1u17 maar dat lukt me nu niet. Ik zal blij zijn met alles onder de 1u25.

Het weer ziet er wel goed uit. Niet te warm, bewolkt en mogelijk een spatje regen. Ideaal lopersweertje (voor mij toch) :lol:

Begin mei ben ik nog een weekje naar Mallorca voor te fietsen (en af en toe een loopje/zwemmetje) en daarna is het bijna D-Day: Iron Man 70.3 Kraichgau!! ( 21/05.. Minder dan maandje te gaan, brrrrrrrrrrrrrrrr :? )
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Back in business

Bericht door martmarbus »

We gaan je resultaten zien.
Ik hoop dat je binnen de tijd binnen bent
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie