Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
Schildje
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 jul 2012, 15:41

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Schildje »

Bedankt Marcelleken, ik ben helemaal overtuigd dankzij je post ;)
Ja Garmin en Endomondo gaan samen, weet ik dankzij man.
Ik vind die statistiekjes best leuk omdat je dan mooi je evolutie ziet en vooral van waar je komt. En geloof me.. ik kom van ver...
Ik heb hem getipt ivm Amazon

Man zei dat ik week 2 van keep running eerst moest afmaken (nog 4 te gaan dus) ;) Ondertussen heb ik al eens gelopen met zijn Garmin. Pols gemiddeld 180 :shock: en voelde me comfortabel, zie mijn andere post, maar is blijkbaar 'normaal'. Was inderdaad aan 't kijken op Garmin, misschien daarvan dat pols steeg :lol:

Enne... niet meer naar de koeien kijken !
14/6/2012 start S2R - einde S2R 5/9/2012 - einde KR end 2012
Getest via Energy Lab en loop nu verder met hun schema's
26/5/2013 20km Bxl 2:11 met 'tussenstopje' 15km door Brugge 1:37
Next 1/2 marathon Bxl en dan ? Verder voor 1ste marathon Bxl okt 2014 ? We'll see
[color=#FF0040][size=150]LOOP ZE ![/size][/color]
Vivi
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 mei 2012, 00:13

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Vivi »

OP Ibood is er vandaag een Garmin Forerunner 405 te vinden voor 165 euro.
Ik was net aan het overwegen om een Garmin te kopen, dus misschien dat ik toch iets eerder ga kopen nu ;)
Wat denken jullie van de prijs? Een 310XT lijkt mij ook wel de moeite.
Fotogravinnetje
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2012, 16:49

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Fotogravinnetje »

Als ik geweten had dat deze aanbieding er aan kwam, dan had ik die 5 euro meer graag betaald, vergeleken met de FR110 die ik nu heb... Die aanraakgevoelige rand van de FR405 vinden sommigen trouwens heel erg prettig, terwijl anderen het verschrikkelijk vinden
marcelleken
Berichten: 132
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:59

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door marcelleken »

Wat de aanbieding van de FR405 op Ibood betreft heb ik toch een paar opmerkingen:

Het gaat hier blijkbaar een 'Garmin newly overhauled', wat wil zeggen dat het gaat om gebruikte toestellen die door Garmin volledig nagezien/hersteld zijn, en terug verkocht worden (en waarschijnlijk ook niet slechter zijn dan een volledig nieuw toestel).

En de 405 is eigenlijk al sinds een jaar of twee opgevolgd door de 410. Ok, beide modellen worden nog steeds naast elkaar verkocht op webshops, maar op de Garmin-site staat de 405 als 'discontinued'. Op zich hoeft dit niet echt een probleem te zijn, want de 405 en 410 zijn bijna identiek (de 410 zou wel een iets verbeterde touchring hebben, en ook een geavanceerdere manier van calorieberekening).

Let ook wel: de 405 wordt nog geleverd met een ouder type van hartslagmeterband (op zich weer geen probleem, want is volledig compatibel met de laatste nieuwe Garmins), bij de 410 zit normaal de nieuwere soepele band.

Persoonlijk zou ik niet geneigd zijn om direct op deze aanbieding te springen. 't Is wel op zich niet zo veel geld, maar als je een beetje uitkijkt naar de aanbiedingen op bvb Amazon.de, dan kan je daar de 410 soms ook al aan €190 vinden (zie naar een van mijn vorige posts hier in deze topic). Wat ik wel raar vind is dat de 410 niet meer te koop is op hartslagmetershop.nl (normaal ook een vrij goedkope online-shop). Zou het dan héél misschien kunnen dat de opvolger van de 410 er aan staat te komen, en wachten we beter nog wat af? ;)

@Vivi: als je toch interesse zou hebben in de 310XT, kijk nu ook zeker eens op Amazon.de, daar staat ie momenteel scherp geprijsd, namelijk €220 (ik heb voor de mijne €240 betaald, wat op zich al vrij goedkoop was). Ok, de 310XT is duurder dan de 410, maar hij is ook wel nog net iets beter.
Vivi
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 mei 2012, 00:13

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Vivi »

Bedankt voor de reacties!

Ik was ook wat aan het twijfelen omdat de Garmin newly overhauled is. Ik heb ze nu uiteindelijk niet gekocht.
De 310XT interesseert mij, omdat ik graag meer wil zwemmen en met de 405 kan je dit niet opmeten.

Bedankt voor de tip van Amazon! Lijkt mij inderdaad een zeer mooie prijs voor de 310XT! Voor dat 'beetje meer' uiteindelijk toch een veel mooier horloge inderdaad. Ik zal er nog een nachtje over slapen, maar ik vermoed dat ik ze wel zal kopen!

Bedankt!
Laatst gewijzigd door Vivi op 17 okt 2012, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
marcelleken
Berichten: 132
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:59

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door marcelleken »

Vivi, de 310XT zal zeker geen slechte keuze zijn. 't Is een redelijk 'klompje' aan je pols (ivm bvb de 410, en zeker al ivm met Polar modellen), maar is wel comfortabel om te dragen (natuurlijk niet zo elegant, en eigenlijk niet bruikbaar als gewoon polshorloge).

Je zegt dat je de Garmin zou willen gebruiken om te zwemmen, maar is dat dan indoor of outdoor? 't Is maar: de 310XT is wel perfect waterdicht (itt tot bvb de 410, 610...), maar natuurlijk werkt de GPS niet in een indoor-zwembad (zelfs outdoor zou de nauwkeurigheid niet zo super zijn, in het geval je de 310XT aan je pols draagt bij het zwemmen).

Hartslagmeting doet het ook niet, omdat het ANT+ signaal (waarmee data van hartslagmeterband naar de 310XT worden gestuurd) niet ver genoeg 'draagt' onder water. Allez, ik geef dit allemaal maar even mee, kwestie van niet voor onaangename verrassingen komen te staan. Tuurlijk kan je nog steeds de 310XT dragen in 't zwembad, maar eigenlijk zal je niet meer dan de timer kunnen gebruiken.

Als je bvb je aantal 'slagen' zou willen meten bij het zwemmen, dan heb je eigenlijk de 910XT nodig (of de de Garmin Swim, maar deze is dan weer niet geschikt voor het lopen, want geen GPS en hartslagmeting). Tuurlijk spreken we hier dan over een heel andere prijsklasse (de 910XT HRM heb je niet voor minder dan €350).

Pas op, ik blijf erbij: 310XT is een prachtding (een stuk beter dan de 410), en ik wil je zeker niet van je keuze afpraten, maar de mogelijkheden bij het zwemmen zijn ietwat beperkt.
Vivi
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 mei 2012, 00:13

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Vivi »

Inderdaad het zou enkel voor tijdsmeting zijn.

Ik dacht gelezen te hebben dat de bescherming van de 405 niet hoog genoeg was om er echt veel mee te gaan zwemmen, vandaar dat de 310XT mij interessant lijkt. GPS is voor mij minder van belang aangezien het indoor is en een olympisch zwembad, dus weet ik mijn gezwommen afstand. Dan heb ik inderdaad wel nog geen hartslagmeting, maar dit heb ik nu ook niet echt nodig bij het zwemmen.

Bedankt voor de info!
marcelleken
Berichten: 132
Lid geworden op: 08 mar 2012, 23:59

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door marcelleken »

Voor de mensen die nog aan 't zoeken zijn voor iets onder de kerstboom: de Garmin Forerunner 210 (incl. hartslagmeterband) staat nu aan €160 bij de Bever-outdoorshops:

http://www.bever.nl/index.cfm/fuseactio ... /undefined" onclick="window.open(this.href);return false;

De Bever-keten heeft geen shop meer in België (die op de Bredabaan in Merksem is al een aantal jaar weg), maar doet blijkbaar wel aan gratis verzending (Nederland, België en Duitsland), dus dat is mooi meegenomen.

EDIT (op 06/12): net een mail met promoties bij A.S. Adventure gekregen, en daar staat de Forerunner 210 HRM aan €170 te koop, wat op zich ook zeker niet slecht is...
renzolini
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jul 2012, 16:23
Contacteer:

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door renzolini »

het makkelijkste maar mss ook duurste is een Forerunner kopen dan kan je alles zelf en als je een ronde hebt om intervaltrainingen te doen weet je ongeveer vanaf welk punt je gedaan hebt met je versnelling en kan je zo afduwen.
Blogger => http://loopkalender.blogspot.be
Uitgebreide loopkalender met uitslagen => http://www.sportsites.be/loopkalender
Bloggen => http://www.bloggen.be/joggings
Robby
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2013, 09:52

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Robby »

Podcast van Evy !
Plaats reactie