Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Bubbels** »

Ik heb mij ook een smartphone aangeschaft (Nokia Lumia), maar ik werk nog lekker oldskool prepaid en dus zonder 3G/4G.
Een app gebruiken zal dan niet lukken vrees ik?...
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door NarN »

Bubbels** schreef:Ik heb mij ook een smartphone aangeschaft (Nokia Lumia), maar ik werk nog lekker oldskool prepaid en dus zonder 3G/4G.
Een app gebruiken zal dan niet lukken vrees ik?...
Jawel hoor. De meeste (als niet alle) sport trackers kunnen lokaal werken om dan bij thuiskomst via wifi de gegevens door te sturen naar hun servers.
hilde-
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 aug 2014, 11:44

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door hilde- »

Hé dat wist ik niet! Schitterend dat je daarnaar vraagt Bubbels, het leek mij zo evident van niet....
Goed om weten :)
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Bubbels** »

Oh, fantastisch! Het lijk mij ook zo logisch dat het niet kon Hilde...
Vanavond zullen we dan eens meer onderzoek doen naar een geschikte app :mrgreen:
Er bestaat er eentje "fitness en gezondheid" van Microsoft zelf heb ik al gezien, iemand ervaring mee?
Andere suggesties ook welkom uiteraard ;)
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door M_N_M »

Runtastic / runkeeper / strava zijn populaire loopapps en werken perfect zonder 3G.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Bubbels**
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2013, 22:22

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Bubbels** »

De gezondheid en fitness app van windows doet het overigens ook prima :)
Enkel vandaag de melding gehad dat ze er in november mee stoppen :(
Dan kijk ik uit naar iets nieuws...
robantwerp
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2015, 10:29

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door robantwerp »

Ben vandaag ook net begonnen met start2run en had drie apps op m'n android/smartphone gedownload maar niks leek me handig of doe ik iets verkeerds ? (runkeeper, runtastic en start2run van Evi). De laatste twee leken al niet eens te werken vooraleer je eerst een profiel hebt aangemaakt en geregistreerd dus heb ik voorlopig het met de eerste moeten stellen.

srr ben als 47 jarige niet meer zo mee met m'n tijd denk ik = hoe gebruik je podcasts precies ? ik dacht dat ik de app van Evi gewoon moest openen maar nu las ik ergens een podcast van Evi in je mp3 speler slepen ? Dat begrijp ik niet goed.

De runkeeper gaf wel tijd aan en afstand en optie voor hartslag etc. maar heb nog wat vraagjes over een goede app.

heeft iemand hiermee goede ervaringen :
- is er geen app waarin je vooraf je schema kan ingeven want nu blijft de tijd gewoon doorlopen (geen probleem om de 2 -3 minuten kijken maar wel lastig als m'n phone in energiestand zwart werd)
- leuk zou zijn een app die je ook zegt wat je moet doen (ik heb bril vooral nodig voor te lezen en zou liefst zonder bril willen gaan lopen maar die cijfertjes van de tijd op runkeeper zijn dan te klein/voor mij onleesbaar)
- en een app waarin je je eigen liedjes dan in het schema zou kunnen programmeren.
- je hebt toch geen netwerk nodig om die app's te gebruiken (heb 3G geloof ik maar die staat normaal af daar ik wegens schrik op dataverbruik steeds enkel op wifi gebruik)

ik ga nog oortjes kopen en die andere twee apps nog uittesten (na registratie :D ), dus hopelijk gaat het daarmee al beter.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door NarN »

Ik zou de app alleen gebruiken om nadien je loopje te kunnen bekijken. Tijdens het lopen luister je naar de podcasts die je hier kan downloaden. Dan heb je auditieve feedback wanneer je moet stappen en rennen.
Sven1971
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2014, 16:11
Locatie: Zottegem

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door Sven1971 »

Voor eigen liedjes te beluisteren open ik mijn Spotify lijst op mijn telefoon. Maar dat is natuurlijk alleen maar leuk eens je van het wandelen af bent. Want het lijkt mij heel veel werk om in je Spotify lijst rekening te houden met lopen/wandelen/lopen.

Maar ik dacht dat de S2R app de mogelijkheid tegenwoordig biedt om die te linken met de muziek op je telefoon.
jophesrichard
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2024, 14:45

Re: Hoe de tijd meten tijdens het lopen?

Bericht door jophesrichard »

Measuring time while walking can be as simple as using a stopwatch, fitness tracker, or smartphone app. For many, it's about tracking progress, setting goals, and maintaining a healthy lifestyle. Time becomes a valuable metric, aiding in personal fitness journeys and providing a sense of achievement with every step. gb whatsapp pro download
Plaats reactie