Eigen app voor Garmin

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Ivanhoe007
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2017, 20:12

Re: Eigen app voor Garmin

Bericht door Ivanhoe007 »

Mijn Fenix 5x is blijkbaar toch iets anders, want in de instellingen voor navigatie zie ik als waarschuwingen: afstand tot einddoel, bestemming ETE en koersfout. In die volgorde. Dus geen afslagaanwijzingen. Ik had ook een mail gestuurd naar Garmin. Maar nog in afwachting van hun antwoord.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Eigen app voor Garmin

Bericht door Hellothere »

Dat lijkt me inderdaad een beetje bizar.
Ik heb even de vergelijkingstabel opgezocht tussen de 5 Plus en de 5X, en (zoals ik dacht) de enige 3 verschillen zijn :

1. Langere batterijduur (tot 20 dagen ipv tot 10 dagen).
2. Grotere Display (51 mm ipv 47 mm).
3. Pulse Ox Test (meting zuurstofsaturatie in het bloed) die enkel op de 5X voorhanden is.

Verder zouden beide toestellen identiek moeten zijn (tussen de ellenlange lijst van mogelijkheden heb ik echt moeten zoeken om die 3 verschilletjes te vinden).

Ik heb dan ook even de handleiding opgezocht (doet mij eraan denken dat ik die best ook even doorneem, want als ik het zo zie, gebruikt ik zelf het toestel ook niet ten volle :( ), en, de 5/5S/5X Plus hebben dezelfde handleiding. Als er instellingen of iets anders verschillen per toestel, dan wordt er in de handleiding specifiek naar verwezen. Ik heb dan ook even het document doorzocht op "5X Plus", en kom hier dan ook alleen meer op de bovenstaande 3 verschillen.

Ik heb ook even gezocht naar "navigatiewaarschuwingen" gezocht (blz. 34 van de nederlandstalige handleiding" en daar staat :

Navigatiewaarschuwingen instellen
U kunt waarschuwingen instellen om u te helpen navigeren
naar uw bestemming.
1 Houd MENU ingedrukt.
2 Selecteer Instellingen > Navigatie > Waarschuwingen.
3 Selecteer een optie:
• Selecteer Afstand tot einddoel om een waarschuwing in
te stellen voor een bepaalde afstand tot uw
eindbestemming.
• Selecteer Bestemming ETE om een waarschuwing in te
stellen voor een resterende geschatte tijd tot u aankomt
op uw eindbestemming.
• Selecteer Uit koers om een waarschuwing in te stellen
voor als u van uw koers afraakt.
Selecteer Afslagaanwijzingen om afslag-voor-afslag
navigatieaanwijzingen in te schakelen.

4 Selecteer zo nodig Status om de waarschuwing in te
schakelen.
5 Voer zo nodig een afstand of tijdwaarde in en selecteer


Ik zie voor dit type instellingen geen specifieke verwijzingen naar een bepaald type horloge, dus het zou voor alle types moeten geldig zijn (het zou mij ook dermate verbazen moest je met de 5 Plus iets kunnen wat niet mogelijk is met de 5X Plus.

Kort Vraagje (lijkt onwaarschijnlijk dat dit het probleem zou zijn, omdat de instellingen in de handleiding staan, maar je weet maar nooit) ...

Welke firmware heb je (hoewel ik niet weet of de firmaware versies van de 5 Plus, en 5X gelijk lopen) ....

Firmaware versie bij mij is 7.60.0.0 , laatste sync hiervan dateert van 17/06/2019.

Hou me in elk geval op de hoogte als Garmin je een antwoord stuurt, ik vind dit eerlijk gezegd toch een beetje raar.

PS : Garmin heeft een redelijk actief forum waar gebruikers vragen kunnen stellen. Voor de Feniks is dit :

https://forums.garmin.com/outdoor-recre ... x-5-series

Wellicht kan je daar even een ballonnetje oplaten ?

Succes.
Ivanhoe007
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2017, 20:12

Re: Eigen app voor Garmin

Bericht door Ivanhoe007 »

Ik heb zelf ook de handleiding bekeken en die afslagaanwijzingen staan er niet tussen. Ik denk dat er 2 handleidingen zijn en dat je de handleidingen eerder moet zien als een voor alle "plus" en een voor alle niet "plus"
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Eigen app voor Garmin

Bericht door Hellothere »

Ah oei :? :? :?
Hier ga ik dan blijkbaar uit de bocht.
Dacht dat de Garmin 5S/5/5X Plus de respectieve opvolgers waren van de Garmin 5/5S/5X, blijkbaar niet dus (gezien je jouw horloge nieuw na de mijne hebt gekocht).

Excuses voor het misverstand, ik leer iedere dag bij alweer.

Voor je vraag dus om de afslagpunten uit te schakelen in de navigatie denk ik dat je dan best terecht kunt in het Garmin forum (zie mijn vorige post).

Succes in elk geval.
Ivanhoe007
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2017, 20:12

Re: Eigen app voor Garmin

Bericht door Ivanhoe007 »

Ik heb zopas eindelijk de oplossing gevonden voor de afstand tot het volgende waypoint: ik moet mijn route aanmaken op de site met de nodige waypoints en deze daarna exporteren in een fit-bestand (misschien dat GPX ook gaat, maar nog niet geprobeerd) en daarna moet ik dat bestand manueel op mijn horloge zetten (mijn horloge bekijken als een extern geheugen en het bewuste bestand naar de map "courses" slepen).
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Eigen app voor Garmin

Bericht door Hellothere »

Waar een stormachtige zondag niet goed voor is :D .
Ga dat bij gelegenheid eens proberen, thanks.
Ivanhoe007
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2017, 20:12

Re: Eigen app voor Garmin

Bericht door Ivanhoe007 »

Hellothere schreef:Waar een stormachtige zondag niet goed voor is :D .
Ga dat bij gelegenheid eens proberen, thanks.
Laat je mij eens iets weten hoe het was als je het hebt getest? Ik had het zelf nog niet echt getest. Ik had alleen bij het aanmaken van een route met waypoint gezien dat er een andere afstand stond tot het volgend punt dan de afstand tot het einde. Vandaag echter voor het eerst echt uitgetest. De plaats van het eerste waypoint kwam echter niet overeen met hetgeen ik had aangegeven op de kaart. Het lag een 400m verder op de route. Kwam daar ook nog eens bij dat ik blijkbaar gisteren iets verkeerd had gedaan of dat mijn horloge blijkbaar constant mijn telefoon aan het zoeken was waardoor mijn batterij nog op 3% stond en ik dus vlug vlug een beetje heb opgeladen tot 21%, maar omdat ik van in het begin mijn twijfels had over de afstand tot het eerste waypoint heb ik een beetje teveel mijn kaart zichtbaar gehouden waardoor na iets meer dan 8km mijn horloge vanzelf uitviel waardoor ik de afstand tot mijn tweede waypoint ook niet kon controleren tot op het punt zelf, maar waarschijnlijk ligt dit ook 400m verder dan zou moeten (gezien de afstand vanaf het eerste die ik wel nog heb kunnen zien).
Gebruikersavatar
Jelto88
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2020, 21:12

Re: Eigen app voor Garmin

Bericht door Jelto88 »

Zelf programmeren. Zo heb ik het gedaan. Ben je een half uurtje mee bezig ongeveer voor een volledige start 2 run reeks.
Ivanhoe007
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2017, 20:12

Re: Eigen app voor Garmin

Bericht door Ivanhoe007 »

Jelto88 schreef:Zelf programmeren. Zo heb ik het gedaan. Ben je een half uurtje mee bezig ongeveer voor een volledige start 2 run reeks.
Kan je de programmeercode eens overmaken? Ik heb niet specifiek de start to run nodig , maar zou mij wel op weg helpen voor autolaps. Ik veronderstel dat je toch met autolaps werkt of laat je enkel een signaal horen wanneer je van lopen naar wandelen gaat?
Plaats reactie