Hoe hartslag verlagen

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
BartDeSmet
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2018, 15:15

Hoe hartslag verlagen

Bericht door BartDeSmet »

Hoi,
Loop sinds augustus dit jaar , door ziekte enkele training weken terug achteruit moeten bijstellen...
43j, 75kg, man.

Momenteel loop ik vlot 5km , maar omdat ik mijn hartslag niet extreem hoog wil laten gaan loop ik slechts aan tempo van 7 a 7,5km/h.( wat ik zelf traag vind)

Tijdens het hele str traject heb ik moeite gehad om mijn hartslag onder de 140 te houden, lukte zelf zelden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Blijven lopen aan 150 en maar kms maken ? ( tussen joggen ( dadelijk richting 150) en wandelen ( redelijk tempo 95) zit een dadelijke verhoging... niet goed getraind? Genetisch? ..)
Dus mijn vraag is hoe krijg ik die hartslag lager tijdens het lopen? ( ter info train ook 2 keer per week 20min hitt aan 155/min en dat kan ik wel gecontroleerd houden (fiets)

Alvast bedankt voor alle reacties.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Joe hartslag verlagen

Bericht door M_N_M »

Waarom wil je 140? Wat is je maximum hartslag of heb je daar geen idee van? Adem je nog rustig of ben je buiten adem als je loopt aan 150?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BartDeSmet
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2018, 15:15

Re: Hoe hartslag verlagen

Bericht door BartDeSmet »

Mijn max hartslag : 220- 43: 177 , en hier 8o% van is ongeveer 140 ...daarmee .. ik ben niet buiten adem, maar nog lang praten word waarschijnlijk wel moeilijk.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Hoe hartslag verlagen

Bericht door M_N_M »

Dat zijn theoretisch waarden.. ik ben 35 en mn échte maximum hartslag is 205 (volgens 220-leeftijd zou dit maar 185 zijn). Mijn zone 1 loopt van 150 tot 160bpm. Mijn zone 5 start pas bij 190 [emoji6]

Moest ik van jou zijn, zou ik niet op hartslag lopen (een hartslag is maar een cijfertje, zonder je je zones weet obv lactaattest stelt dat niet veel voor) maar op gevoel (afstand uitbreiden tot 10km en blijven lopen zonder je buiten adem raakt)

Ofwel eens zelf je max hartslag bepalen (paar minuten maximaal lopen na degelijke opwarming, bij voorkeur bergop en de hoogste waarde telt), obv zolandz kan je dan je zones (bij benadering) berekenen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie