Trainen voor een halve marathon - Advies

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

Trainen voor een halve marathon - Advies

Bericht door thomasvtd »

Beste collega sporters,

Midden oktober loop ik een halve marathon, of dat is toch alvast het plan :D
Graag had ik jullie om trainingsadvies gevraagd, voedingstips, do's and don't's. etc...

Het parcours is relatief vlak en ik loop nu wekelijks 3 maal de week. een lichte jog sessie, wat interval en hill sprints.
Ik loop 12 KM op een uurtje en zou, mits 6 maanden goede training de 20 km willen lopen in 1u40-1u45
Op het net heb ik diverse schema's gevonden. Maar ik bevind me ergens tussen beginner en gevorderde.
Als ik de schema's bekijk dan zou ik de laatste week 12 km moeten lopen ( check) en ook eenmaal 2 uur (check).

Het risico bestaat dat ik te hevig begin te trainen, de motivatie tijdelijk verlies of me licht blesseer.
De dag voordien spreken we af met vrienden en zal er goed gegeten worden en mss een biertje of twee.

Alle tips zijn welkom.
Vandaag staat er een interval training van 12 km op het menu :-)
Plaats reactie