afstand opbouwen

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
martine7
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2016, 20:53

afstand opbouwen

Bericht door martine7 »

hallo,

Half mei ben ik herbegonnen met lopen met het schema van Str in de hand. Na 10 weken lukte het om een half uur te lopen. Ik ben blijven lopen , even aan 2x week , nu terug 3x week. Ik kan momenteel 8 km lopen in ongeveer 45 min , als het redelijk vlak is. Vandaag in een park/ bos gaan lopen,waar het minder vlak was en dan merk ik dat ik toch wel moeite heb. Ben gestopt na 7,5 km - 53 minuten gelopen. Vooral met mijn ademhaling heb ik dan wat problemen. Mijn loopmaatje ( loopt ook 3x week ) en gaat ook 1x week mountainbiken en zij kan dit makkelijker aan. Ik ben 52 jaar .
Kan ik nu best meer op interval gaan trainen, of vaker hellingen incalculeren?
Ik heb me ingeschreven voor een 10 km jogging voor het goede doel op 3 december, maar twijfel ik dat goede doel ga halen :?:

Graag jullie advies.
Stanne
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2017, 12:27

Re: afstand opbouwen

Bericht door Stanne »

Aiai, en ik die dacht dat ik hier ook wat tips zou vinden als beginnend loper. Ik heb niet veel ervaring en loop na drie weken 3x per week toch 4km op minder dan 30 minuten. Ik heb ooit eens gelezen om zo te beginnen enkele minuten stappen en dan enkele minuten lopen en dat opbouwen. Ook (maar niet eenvoudig) proberen om zo lang mogelijk door de neus inademen en de mond uitademen. Ik hoop dat dit helpt, maar je doel was eind vorig jaar en mijn tips zullen dus niet veel helpen aangezien ik vandaag ben ingeschreven, sorry.
Plaats reactie