Tips voor meer fut...

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Tips voor meer fut...

Bericht door BlackScorpion »

Hoi,

In het weekend heb ik geen probleem, dan ga ik gewoon in de voormiddag lopen zo een 2 uur na mijn ontbijt. Dan loop ik volgens mij het beste. Maar in de week kom ik tegenwoordig vaak niet aan lopen toe. Voor mijn werk is té vroeg en na mijn werk ben ik zo moe en futloos, alsof ik geen voet voor de andere meer krijg.

Daarom wilde ik eens horen of jullie tips of trics hebben om toch na het werk te lopen. Hoe kan ik meer fut en spirit en goesting om te lopen krijgen na het werk?

Groetjes,
Evy
martine7
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2016, 20:53

Re: Tips voor meer fut...

Bericht door martine7 »

Momenteel loop ik met 1 of 2 loopmaatjes en dan is het makkelijker: weinig fut of niet, we hebben afgesproken... Een aantal jaren geleden heb ik ook gelopen en toen deed ik het zo: thuis komen ,en direct omkleden en vertrekken. Niet gaan zitten of iets anders doen... ik at toen voor ik vertrok op het werk een banaan en dronk nog een glas water. Op die manier lukte het voor mij en na het lopen had ik terug meer energie .
Ik loop ook het liefst in de vroege voormiddag, dat kan ook alleen in het weekeinde.
groetjes
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Tips voor meer fut...

Bericht door BlackScorpion »

Op het moment loop ik op een loopband en dat helpt ook niet echt.
Maar ik heb niet echt de mogelijkheid om buiten te lopen nu.
Maar zelfs toen ik nog buiten liep was mijn fut ook ver te zoeken na het werken.

Loopbuddies lukte ook niet, ik loop erg traag en dan vind je niet snel iemand om met te lopen.
martine7
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2016, 20:53

Re: Tips voor meer fut...

Bericht door martine7 »

Dan is het inderdaad niet zo makkelijk.Ik heb weinig ervaring met lopen op loopband- ik vermoed dat je ondertussen naar muziek luistert om het wat minder saai te maken? Of misschien ondertussen een filmpje kijken? Maar of het dan nog veilig is om niet van de loopband te vallen?
Hopelijk komt de fut snel terug!
groetjes
moychi1
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2013, 16:40
Contacteer:

zeurende pijn aan binenkant linker knie

Bericht door moychi1 »

Ik loop nu 4 jaar en loop meestal 2 tot 3 keer per week 15 km maar nu plots voel ik een lichte zeurende pijn aan de binnenzijde van mijn linkerknie?
Als ik een paar dagen dan rust betert dat wel maar ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn misschien toch mijn loopschoenen die versleten zijn?
Ik ben nu aan het lopen met asics gel loopschoenen waarvan ik zeer tevreden ben maar ik denk dat deze ook een beperkte tijd hebben versleten is versleten volgens mij?
Kan iemand me aub helpen aub?
herkent iemand dit probleem en ook de eventuele oorzaak?
Mijn dank alvast als iemand me kan helpen.
martine7
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jul 2016, 20:53

Re: Tips voor meer fut...

Bericht door martine7 »

hallo,

Mij werd er gezegd dat loopschoenen na ongeveer 1200 km eventueel vervangen moeten worden...Misschien kan je ze eens laten checken ?

groetjes
moychi1
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2013, 16:40
Contacteer:

Re: Tips voor meer fut...

Bericht door moychi1 »

inderdaad ik heb nieuwe sloefkes gekocht ik was verbaasd hoeveel kmterkes ik al had rondgesprongen met mijn sloefkes hopelijk blijft die pijn nu weg heb 4 dagen niet gelopen vreselijk voor iemand als ik die lopen als eten ziet als een routine even belangrijk als eten of slapen.
Dus beste lopertjes op tijd de sloefkes vervangen hoor is belangrijk.
moychi1
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 feb 2013, 16:40
Contacteer:

Re: Tips voor meer fut...

Bericht door moychi1 »

ik heb net op mijn runkeeper gekeken en had al meer dan 900 km gelopen met zelfde sloefkes dus ik moest echt wel vervangen!
gelsloefkes zijn goed maar hebben ook hun levensduur iedereen moet dat weten!
Plaats reactie