Page 1 of 1

Week 1 10x, of doorgaan?

Posted: 29 Aug 2021, 04:51
by christophevandingelen
Hoi allemaal. Ik denk eraan hiermee te beginnen. Maar wat me niet duidelijk is in de weekschema's is de uitleg die er onderaan staan. Daar staat 'indien je dit schema kan volgen, hou je dit best 10 weken aan'. Moet ik dan 10 weken het schema van week 1 doen, of toch maar gewoon verder gaan?
Verder vraag ik me af, voor iemand die wel al (redelijk wat) wandeld, maar weinig loopt, of het niet te overdreven is van 5 km te doen op 10 weken?

Groetjes

Re: Week 1 10x, of doorgaan?

Posted: 30 Aug 2021, 11:41
by Hellothere
Nee, het is de bedoeling dat je het schema 10 weken volgt :lol: (gelukkig maar, anders zou je 100 weken nodig hebben).
De bedoeling is dat je na 10 weken comfortabel 30 minuten kan lopen (de meesten halen na de Start-to-run geen 5 km op 30 minuten).
De meesten kunnen wel 30 minuten lopen na die 10 weken.
Als je voelt dat het ├ęcht heel moeilijk is, dan kan het nooit kwaad om eens een week te herhalen, tot die comfortabel loopt.
Er zijn er die er 12, 16 of 20 weken over doen. Da's niet erg, het is de bedoeling dat je het volhoudt omdat het leuk en comfortabel is.

Succes.

Re: Week 1 10x, of doorgaan?

Posted: 05 Sep 2021, 14:01
by BlackScorpion
Hellothere is correct en ik wil er nog bijzeggen: loop traag! Hoe sneller je loopt, hoe mminder aangenaam het is. Eerst traag maar gestaag en nadien kan je op snelheid werken.