Loopschoenen kopen

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Pascal321
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2021, 20:27

Loopschoenen kopen

Bericht door Pascal321 »

Hallo, ik ben op zoek naar goede nieuwe loopschoenen.
Een probleem dat ik heb tijdens het lopen is dat mijn voeten langs de binnenkant doorzakken (platvoeten).
Nu ja, niet enkel tijdens het lopen, maar bij het lopen begint dit na een paar kilometers pijn te doen.
Daarom heb ik sportschoenen nodig die goede ondersteuning bieden.
Zijn voor dit specifieke probleem speciale sportschoenen verkrijgbaar of een bepaald type dat jullie me kunnen aanraden?
Of moet je voor sportschoenen speciale steunzolen laten maken?
Kunnen jullie me wat advies geven?
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Loopschoenen kopen

Bericht door Hellothere »

Hallo,

Wat jij beschrijft is niet zo uitzonderlijk.
ongeveer 50 % van de lopers heeft een neutrale loopstijl, en kan dus aan de slag met een neutrale loopschoen.

De andere 50 % heeft wel één of andere "afwijkende" loopstijl (over- of onderproneren, platvoeten, ...), die op termijn voor blessures zorgen in de knieën of de enkels.

In principe kan elke loopspeciaalzaak je hierin helpen.
Dit gebeurt meestal adhv een video van de "loopstijl" gecombineerd met bijvb. een "drukplaat", waarbij geregistreerd wordt hoe netjes je je voeten neerzet (of ook niet) :lol: .

Op basis daarvan wordt een, al dan niet corrigerende loopschoen "voorgeschreven" die jouw afwijkende loopstijl corrigeert (al dan niet in combinatie met steunzolen).

Dus mijn advies : op zoek gaan naar een loopspeciaalzaak in je buurt, en je daar laten adviseren.

Over de keuze van de correcte loopschoen, bestaat een redelijk uitgebreid onderwerp : De juiste loopschoen .

Is al meer dan 10 jaar oud, maar nog steeds behoorlijk actueel.

Veel leesplezier.
Pascal321
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2021, 20:27

Re: Loopschoenen kopen

Bericht door Pascal321 »

Dankjewel. Ik heb ondertussen nieuwe loopschoenen uit een loopschoenenwinkel van het merk Brooks.
Plaats reactie