Week 1 10x, of doorgaan?

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
christophevandingelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2021, 04:45

Week 1 10x, of doorgaan?

Bericht door christophevandingelen »

Hoi allemaal. Ik denk eraan hiermee te beginnen. Maar wat me niet duidelijk is in de weekschema's is de uitleg die er onderaan staan. Daar staat 'indien je dit schema kan volgen, hou je dit best 10 weken aan'. Moet ik dan 10 weken het schema van week 1 doen, of toch maar gewoon verder gaan?
Verder vraag ik me af, voor iemand die wel al (redelijk wat) wandeld, maar weinig loopt, of het niet te overdreven is van 5 km te doen op 10 weken?

Groetjes
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Week 1 10x, of doorgaan?

Bericht door Hellothere »

Nee, het is de bedoeling dat je het schema 10 weken volgt :lol: (gelukkig maar, anders zou je 100 weken nodig hebben).
De bedoeling is dat je na 10 weken comfortabel 30 minuten kan lopen (de meesten halen na de Start-to-run geen 5 km op 30 minuten).
De meesten kunnen wel 30 minuten lopen na die 10 weken.
Als je voelt dat het écht heel moeilijk is, dan kan het nooit kwaad om eens een week te herhalen, tot die comfortabel loopt.
Er zijn er die er 12, 16 of 20 weken over doen. Da's niet erg, het is de bedoeling dat je het volhoudt omdat het leuk en comfortabel is.

Succes.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Week 1 10x, of doorgaan?

Bericht door BlackScorpion »

Hellothere is correct en ik wil er nog bijzeggen: loop traag! Hoe sneller je loopt, hoe mminder aangenaam het is. Eerst traag maar gestaag en nadien kan je op snelheid werken.
Plaats reactie