Doortrainen na Keep Running

Post hier je schema's als er een goed schema bijzit dan posten wij het op onze website.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Marion Visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2015, 15:36

Doortrainen na Keep Running

Bericht door Marion Visser »

Hoi mede-lopers,

Acht maanden geleden ben ik begonnen met lopen met de podcast van 2011 (STR).
Na de zomer ben ik gestart met de podcast van Keep Running en heb deze lessen heerlijk uitgelopen.
Inmiddels heb ik ook aan een aantal wedstrijden meegedaan.
Ik loop de 10km nu in 46.36 minuten en zou graag een nieuw doel voor mijzelf hebben.
Helaas heeft Evy geen podcast gemaakt om na Keep Running door te trainen.
Wel heeft Evy een app ontwikkeld waar meerdere lesprogramma's op te volgen zijn.
Ik ben erg benieuwd hoe de schema's van de halve marathon eruit zien op deze app, zodat ik weet of het voor mij de moeite waard is om aan te schaffen.
Ik vond namelijk juist de opbouw van de Keep Running lessen erg prettig.
Elke week zag het programma er als volgt uit:
Les 1 - snelle duurloop (7,5 km in 35min)
Les 2 - Lange duurloop (elke week 5 minuten langer)
Les 3 - Interval (10 min opwarmen, 35 min interval, 10 min uitlopen)
Mijn lange duurloop was in de laatste week van het programma 14km in 1.10 uur.
Daarmee is het idee geboren om voor een halve marathon te gaan trainen.
Ik hoop dat er iemand is met ervaring met het lopen met de app en ik gauw kan starten met een nieuw programma.

Groeten,
Marion
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Doortrainen na Keep Running

Bericht door Dannieke »

Hey Marion,

Ik heb na de Keep Running de schema's gevolgd van http://www.keeponrunning.be/loopschemas
Deze trainingen kon ik programmeren in m'n gps horloge als het bv intervallen waren.
Als je echt gaat voor die halve marathon en hebt zo'n horloge niet, is het wel een mooie investering waard. (bv Garmin Forerunner, TomTom Runner ...)

Trouwens een mooi tempo om zo snel de 10km te lopen! Als je je tempo wat verlaagt (ik weet je hartslag niet op die 46:36 natuurlijk) dan zou je waarschijnlijk al met gemak meer dan 10km kunnen ook.
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Plaats reactie