HIIT (High-Intensity Interval Training) Training

Post hier je schema's als er een goed schema bijzit dan posten wij het op onze website.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Bart Delobel
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2012, 11:24

Re: HIIT (High-Intensity Interval Training) Training

Bericht door Bart Delobel »

Ter informatie (en rechtzetting) Er is de HIT-training en HIIT, HIT (ontwikkeld door Martin Gibala) is zoals ik eerder beschreef ongeveer 6x30" voluit met 4-5' rust, HIIT (ontwikkeld door Canadezen Arend Bonen Lawrence Spriet) zijn blokken van 4' snel lopen met 2' rust en dit 10x, wat dus een uur heel intensief trainen is.
Aan de persoon die pijn heeft aan de bilspieren, stop met trainen als je pijn hebt ipv die 8 weken te willen vervolledigen. Een blessure gaat u langere tijd inactief maken waardoor uw zuur verloren kilo's er snel weer bijkomen.
chantalneven
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2013, 18:42

Re: HIIT (High-Intensity Interval Training) Training

Bericht door chantalneven »

is dat niet insanitie ?
jordyloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2014, 14:23

Re: HIIT (High-Intensity Interval Training) Training

Bericht door jordyloos »

ik heb een probleempje, ik ben begonnen met deze intervaltraining te doen, die van beginners.
Het probleem is hoewel ik zonder problemen 5km of meer kan lopen en ik meerdere keren per week het start-to-run schema volg, het lukt mij niet om het eerste sprint van 30sec al uit te lopen op mijn maximum en dan al zeker niet 8x ook al rust ik 1.30 min tussen ieder sprintje. Ik krijg al meteen steken in mijn zij en het lukt mij gewoon niet om op mijn maximum te lopen, mijn lichaam stopt vanzelf gewoon omdat ie het niet aankan. Je kan het toch niet 8x volhouden, je lichaam kan toch niet recupereren? ik vind dit best raar aangezien ik toch niet over een slechte conditie beschik en ook omdat dit nog maar voor beginners is. Wat doe ik fout?
Plaats reactie