schema behoud 5 km

Post hier je schema's als er een goed schema bijzit dan posten wij het op onze website.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
solita
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2012, 11:02

schema behoud 5 km

Bericht door solita »

Hoi,

Ik heb het schema van 0-5km op deze site afgerond.
Ik loop een half uur, maar ik kom dan niet aan 5km.

Nu is mijn doel voor de winter om dat half uur te onderhouden.

Ik had op internet een schema gevonden voor onderhoud 5 km.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... a1hqVQxN4A" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat vinden jullie van dit schema?

Groetjes!
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: schema behoud 5 km

Bericht door fann »

Ik ken jammer ggenoeg weinig van schemas maar mij lijkt het wel handig voor mezelf. Ik loop nu wel vlot langere afstanden maar zou het willen gebruiken om wat sneller te leren lopen.
Lissavl
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2013, 20:57

Re: schema behoud 5 km

Bericht door Lissavl »

Succes! Ik zou t ook niet weten..
Pedes
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2013, 11:01

Re: schema behoud 5 km

Bericht door Pedes »

Heel nuttig. Dankjewel.
NarN
Berichten: 355
Lid geworden op: 18 mar 2014, 21:18
Locatie: Tessenderlo

Re: schema behoud 5 km

Bericht door NarN »

Waarom wil je het zo moeilijk maken?

Loop 3x per week een half uur. De kans is groot dat je na de winter al verder loopt dan nu (op een half uur).
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: schema behoud 5 km

Bericht door Hellothere »

NarN schreef:Waarom wil je het zo moeilijk maken?

Loop 3x per week een half uur. De kans is groot dat je na de winter al verder loopt dan nu (op een half uur).
Die bedenking was ik me nu net ook aan het maken.
Waarom zou je een schema gaan volgen, om iets te onderhouden wat je al kan ?

Gewoon minstens 2 X per week, ideal 3 X die 30 minuten lopen. Je zal inderdaad merken dat de loopjes na enige tijd gemakkelijker worden, en dat je snelheid er ook op vooruit gaat (je zal dus effectief op die 30 minuten iets verder lopen).

Op een bepaald ogenblik zal je wel merken dat je niet sneller meer gaat, en dat er minder uitdaging is. Da's ook het moment dat je dient te beslissen hoe je verder wil. Gewoon die 3 X per week 30 minuten blijven lopen zoals je doet, 30 minuten lopen maar dan sneller, dan kan je overwegen om één keer per week intervallen te gaan lopen, ofwel langer en verder gaan lopen. Je kan zo met regelmaat 10 % langer (of verder) gaan lopen.

Als je het verder lopen wil gaan combineren met het sneller lopen, dan kan je eventueel de "Keep Running (5 -> 10K) gaan overwegen.

Je ziet, mogelijkheden genoeg, zonder dat je een schema nodig hebt.
Plaats reactie