Na de 5 km...?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Alpaca
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2017, 13:23

Na de 5 km...?

Bericht door Alpaca »

Dag allen

Ik ben Sophie en heb de voorbije maanden een mooie conditie opgebouwd met Start to run. Ik weeg veel te veel (80 kg voor 1,70m) en wil graag gewicht verliezen. Bewegen is 1, gezonder eten is 2 (en dat tweede lukt nog niet zo goed al heb ik me weer herpakt).

Maar goed: ik wil vooral vragen: wat na de lessenreeks van Start to Run? Ik merk dat gewoon 5 km gaan lopen nu heel veel moeite kost. Het doel is bereikt en nu lijkt het niet meer zo interessant. De looproutes zijn wat uitgemolken, ook al omdat ik de voorbije jaren het programma meerdere keren heb gevolgd. De voorbije keren liep het telkens fout na afloop van de reeks. De uitdaging was weg. En dan ga je op den duur niet meer lopen, omdat het toch altijd maar hetzelfde is.

Keep running staat al op de iPod maar ik merk ook dat ik behoorlijk wat pijn heb in mijn benen tijdens het lopen. Misschien komt dat omdat ik terug wat ben bijgekomen? Qua conditie zou ik volgens mij gemakkelijk enkele kilometertjes meer kunnen doen, maar de benen willen niet. Ik las alweer enkele wandelminuten in, terwijl ik enkele weken geleden gewoon 5 km liep. Toch maar zorgen dat ik wat kilo's kwijt raak, of kan dat er op zich niets mee te maken hebben en zou het gewoon aan de verveling liggen? Zolang ze pijn doen, zie ik de Keep Running niet zitten...

Alvast bedankt voor enkele tips!

Groeten

Sophie
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Na de 5 km...?

Bericht door martmarbus »

Je moet nog geen prestatie qua snelheid van je eigen verwachten.
Neem kortere passen, pauzeer tussendoor, door te stappen.
Hou bijv 1km hardlopen en 100meter stappen aan. maak na verloop van tijd van de 1000mtr 1500 meter en laat stukken van 100 meter weg.
Bouw zo je lopen op.
Je hoeft niet hard te gaan, om vooruit te komen.
En als je een hartslagmeter hebt, gebruik die dan.
Het is zo'n mooie meter, waar je zoveel vanaf kan lezen.
En als je naar de 10km wilt gaan, bouw dat dan langzaam op.
Bijv door minuten langer te lopen.
Er komt een moment dat je merkt dat alles gemakkelijker gaat.

O ja, muziek.
Als je het prettig vindt om met muziek te lopen, doe dat dan.
Zorg voor een mooie beat. en je zal prettiger lopen dan zonder muziek
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie