5 km lopen

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
fluppe B
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2017, 18:48

5 km lopen

Bericht door fluppe B »

hallo,

Ik ben een fervent mountainbiker en doe dit al een tijdje , soms rij ik wel tochten van 100 km door bos en veld.
Nu ben ik sinds een 3 tal weken beginnen lopen omdat ik mij niet meer enkel op het fietsen wil toeleggen.
Nu heb ik de eerste keren enkele minuten gelopen en afwisselend gewandeld maar vond dit wat saai .
Nu begin ik aan mijn derde week lopen en loop al 5 km in een half uurtje, ik doe dit zonder probleem maar vraag me nu af of ik niet te hard van stapel loop :D .
Ik loop dit aan een hartslag van gemiddeld 150 a 160 , terwijl mijn max uitgerekend is op 194 (via uithoudingstest in sportcentrum) dus op 80% van mijn max HS.
Mijn bedoeling is om nu enkele weken die 5 km vast te houden of moet ik toch wat inperken.
Aangezien ik wel wat sport gewoon ben want op de mountainbike rij ik soms 4u tegen het rood aan veronderstel ik dat direct beginnen lopen met 5 km geen probleem mag zijn.
Wat vinden jullie ervaren lopers daar van
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: 5 km lopen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Bij het fietsen gebruik je andere spieren dan bij het lopen. Conditioneel kan je zonder problemen die 5 km en zelfs meer aan maar je spieren moeten die andere vorm van inspanning ook gewoon worden. Ik zou gewoon die 5 km aanhouden en goed naar mijn lichaam luisteren en vooral niets forceren in het begin. Wanneer je voelt dat alles op zijn plooi komt kan je eventueel de afstand of snelheid opdrijven.
Je HR is top maar dat komt door jouw voortreffelijke conditie, veel succes met alles wat je bezig bent :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: 5 km lopen

Bericht door Holenmens »

Zolang je nergens last van hebt moet je je niet inhouden, sommige hebben "betere" benen dan anderen. Als je knieen of enkels stijf zijn of je krijgt pijn in je schenen best even wat rustiger aan doen, zo niet gewoon gaan.
harry56
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2017, 12:08

Re: 5 km lopen

Bericht door harry56 »

les 3 van week 2, ik heb een keer tracker opgezet gemiddeld tempo 6,4 km/u dat is toch zeeeeer traag he? Ik ga dagelijks wandelen met de hond en daar is mijn gemiddeld tempo 4,9/u ?



gclub
Plaats reactie