Fijne looptrajecten voor op vakantie

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

Fijne looptrajecten voor op vakantie

Bericht door thomasvtd »

Beste loopvrienden,

Nu de vakantieperiode voor de meester er weer opzit, leek het me een tof idee om wat tips uit te wisselen over looptrajecten die jullie tijdens de vakantie lopen.
Je weet maar nooit dat je ooit eens in de buurt bent en zin hebt om de sportschoenen aan te trekken.

Ik zal starten met enkele trajecten die ik steeds met plezier loop:

* Wenduine - Blankenberge centrum- Wenduine: Een leuk traject van ongeveer 2,5 km op het strand en vervolgens 2 km langs de havenkom, ideaal om wakker te worden
* Wenduine - De Haan centrum - Wenduine: Een traject dat je gedeeltelijk via de duinen kan afleggen of weeral langs het water.

Als kind verbleven we iedere zomer een periode aan zee, en dit is echt iedere keer weer pure nostalgie.

*London; Hyde park, Peregrine, Kensington Gardens: Sedert een paar jaar dien ik voor het werk, alsook vrije tijd minstens eenmaal per jaar naar London af te zakken. De 2 parken en waterpartij bieden een leuk traject aan van telkens 3 km. Meestal combineer ik deze. Afgelopen weekend nog 12 km gelopen in het park op zondag en maandagochtend.
Leuk weetje; soms worden hier ook loop evenementen georganiseerd.

Via http://www.runthrough.co.uk kun je je hiervoor inschrijven en het is echt heel fijn om te doen.
Voor het event van vorige week was ik te laat met inschrijven, maar bij een volgende gelegenheid zal ik er staan. :D
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Fijne looptrajecten voor op vakantie

Bericht door BlackScorpion »

Nu je over Wenduine en De Haan spreekt is een aanrader om in de Duinbossen tussen deze 2 te lopen. Je kan ook vb. heen via het strand en terug via de Duinbossen. Heel leuk en aangenaam.
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

Re: Fijne looptrajecten voor op vakantie

Bericht door thomasvtd »

De Duinbossen, hoe kon ik die vergeten?
Inderdaad een zeer tof traject om te lopen.
Wij deden deze meestal als wandeling. Qua uitzicht in de zomer heb ik toch een lichte voorkeur op de duinen zelf en het strand.
Als binnenlander heb ik doorheen het jaar vaak de kans om tussen de bomen te lopen. Maar bedankt voor de tip. Misschien iets voor van de winter :)
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Fijne looptrajecten voor op vakantie

Bericht door BlackScorpion »

Ik ben ook een binnenlander, maar heb enkel drukke wegen en autostrade, geen bossen. Ben bijna elk weekend in Wenduine. Heb op 29 juli deelgenomen aan de 6 km van Wenduine (je hebt ook 10 km en 10 mijl). Helft strand en helft Duinbossen, echt zalig! Zelf loop ik meestal in de polders (asfalt) tussen Wenduine en Blankenberge, tussen de koeien en schapen :)
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

Re: Fijne looptrajecten voor op vakantie

Bericht door thomasvtd »

Dat is wel fijn dat je ieder weekend een vakantiegevoel kan ervaren.
Een uitje richting kust staat niet onmiddellijk gepland maar het Duinenbos staat wel op de lijst.
Zou je me het traject via de polders tot in Blankenberge eens kunnen uitleggen aub?
Ik ken enkel het pad langs de pad, waar ook de tram rijdt, maar dat lijkt me niet echt aangenaam lopen. Dan liever het Duinenpad dat er naast loopt.
Plaats reactie