niet gezonder door vegan eten

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Finik
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:42

niet gezonder door vegan eten

Bericht door Finik »

Zijn er toevallig nog meer mensen die zich niet fysiek beter voelen sinds ze vegan eten? Het hele internet staat vol met de meest fantastische verhalen over wat het allemaal wel niet voor mensen heeft betekend qua gezondheid. Ik heb zelf echter nooit het kleinste verschil gemerkt in fitheid, mijn huid of minder ziek zijn. Integendeel, ik merk dat ik veel meer trek heb sinds ik vegan ben, ik eet meer en weeg zeker meer. Ik heb echt moeite om niet de hele dag door te eten. En al eet ik gezonde dingen, dan nog kom ik aan, omdat het al met al toch te veel is. Als ik minder eet voel ik me slap en krijg ik vaak migraine arthrose ernaehrung http://help-zentrum.com/arthrose-ernaehrung.html
Ik ben niet op zoek naar dieettips (er is vrijwel niks wat ik nog niet heb geprobeerd), maar ben benieuwd naar andere verhalen. Het lijkt een beetje taboe (of ik ben gewoon echt de enige), maar zelf kom ik er ook liever niet voor uit in aanwezigheid van vleeseters.
Laatst gewijzigd door Finik op 20 jan 2017, 18:29, 3 keer totaal gewijzigd.
.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: niet gezonder door vegan eten

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ieder pondje gaat door het mondje zei mijn moeder altijd, of je nu vlees eet of niet, wanneer je te veel eet kom je aan, zo gaat dat :mrgreen: . Persoonlijk heb ik geen problemen met veggies zolang ze maar mijn vlees niet afpakken :lol: .
Het internet staat inderdaad vol met verhalen maar je moet dat steeds met een hele grote korrel nemen hoor, kijk naar jezelf, je merkt geen verschil, wil dat zeggen dat je moet stoppen? zeker niet, je weet zelf het best hoe je je voelt en als dat goed is zou ik zeker niet veranderen. Succes verder ;)
Inhale the future. Exhale the past.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: niet gezonder door vegan eten

Bericht door BlackScorpion »

Ik eet sinds eind januari vegetarisch, niet vegan, dat vind ik net te ver voor mij. Maar ik kon het mentaal niet meer aan dat door mij een dier vermoord werd. Ik kreeg vlees gewoon niet meer door mijn strot. No problem dat anderen vlees eten, ik eet samen met mijn ouders elke dag. zij vlees, ik veggy. Maar zelf krijg ik het mijn keel niet door. Dus ben ik nu sinds 6 maanden veggy.

Ik voel me niet beter of slechter, maar voel me mentaal wel beter. Ik ben midden maart dan ook beginnen lopen. Een jaar van veranderingen. Ik laat elk half jaar mijn bloed checken, moet voor mijn reuma. Dan laat ik ineens checken op alles dat mis kan gaan door veggy eten, zoals B12, ijzer, ... Laatste check was goed, volgende check is in september/oktober, ben eens benieuwd.

Maar van veggy/vegan eten val je in principe niet af, afhankelijk van wat je eet, kom je net bij. Kwestie van gebalanceerd eten, denk ik?
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: niet gezonder door vegan eten

Bericht door sporterkertje »

Hoi BlackScorpion,

Misschien kan ik je het boek aanraden om te lezen, ze bevat de loopervaringen van een ultra-loper die vege is.
Een zalig boek, met tips en recepten in.

Scott Jurek "Eet en Ren"

Veel plezier en succes
516SgmHrtzL._SX319_BO1,204,203,200_ - kopie.jpg
516SgmHrtzL._SX319_BO1,204,203,200_ - kopie.jpg (24.05 KiB) 4949 keer bekeken
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Plaats reactie