Trainingtempo

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Trainingtempo

Bericht door Dannieke »

Vermits je nog geen 2 maanden bezig bent met lopen ga je waarschijnlijk blessures krijgen als je zoveel loopt. Oppassen dus.
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Trainingtempo

Bericht door Hellothere »

Dannieke schreef:Vermits je nog geen 2 maanden bezig bent met lopen ga je waarschijnlijk blessures krijgen als je zoveel loopt. Oppassen dus.
Daar kan ik mij (jammer genoeg) alleen maar bij aansluiten.
Zeker als je een afstand verlengd zou ik de dag nadien een rustdag inbouwen.
Gebruikersavatar
alain.aerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2017, 22:01

Re: Trainingtempo

Bericht door alain.aerts »

Wel nu 2 jaar later nog nooit blessure gehad. 22 marathons gelopen en binnen 2 dagen loop ik de ultrawarmathon. 168.5 km in 24u. Lopen is dus echt mijn ding. Heb zelfs 2 sponsors.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Trainingtempo

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Supergoed voor je :P , zo zie je maar dat de aanhouder wint maar ik ben er zeker van dat je een zeeeeeer goed gestel hebt. Veel succes nog verder ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Trainingtempo

Bericht door martmarbus »

Let wel.......RUSTEN IS OOK SPORTEN! want tijdns je rusten herstellen je spieren en daar worden ze weer sterker van.
Je moet gewoon rusten en helemaal na lange afstanden. En niet na 5 dagen een dag rust nemen, maar bijv na een intensieve loop 2 dagen rust en na een lange loop 4 dagen tot een week rust.
Geloof me, je richt meer schade aan dan opbouw aan de spieren en weefsels dan je zult denken.
Tijdens je rust mag je bijv. wel zwemmen of fietsen(tour-fietsen en niet door het lint gaan) of een andere sport beoefenen, waarbij je je beenspieren niet te zwaar gaat belasten.
Het is maar een weet.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie