Ja ja Gestart met hardlopen

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Alwin
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 sep 2013, 21:42

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door Alwin »

Gefeliciteerd met je keuze! Ik hoop dat je er ook echt voor zal gaan, leuk of niet leuk. Je geeft het nl. pas een echt goede kans van slagen als je jezelf belooft om het schema trouw te volgen in weer en wind.

Echt, ik ben nooit een sportman geweest.
Begin juli begon ik met S2R. Ik vond de serie behoorlijk zwaar achteraf.
Nu ben ik met Keep Running bezig. Het is on-ge-loof-lijk om de vooruitgang te zien.
S2R werkt!

Waar ik eerst met veel moeite 5 minuten achtereen liep, loop ik nu met veel minder moeite een half uur op hetzelfde of misschien nog een hoger tempo.
De grootste moeite zit hem in het opstarten. Dat is echt even doorbijten.
Luister ook goed naar Evy's advies: je ademhaling moet min of meer onder controle blijven. Ga niet harder (deed ik eerst wel), want dan snijd je jezelf in de vingers.
Het lopen wordt dan minder leuk en je bouwt je lichaam minder op omdat je het tegelijkertijd afbreekt door een te hoge intensiteit.

Veel plezier met lopen! Heel eerlijk gezegd: bij mij kwam het plezier pas echt aan het einde van S2R.
Maar het plezier is daarna gebleven! Voor je het weet loop jij ook drie kwartier in een heerlijke flow, zonder erg moe te zijn en zonder te hijgen. Alleen volhouden hè! :)
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Gelukkig kan ik zeggen dat ik nog steeds aan het schema zit!
Vanavond moet ik voor het eerst 7 minuten, de 6 wordt maar zo overgeslagen :cry: . Ik ga ervoor maar lijkt me wel heel zwaar, daar ik het net de 5 minuten volhou en blij ben als die erop zitten.

Evy zegt steeds "loop je al voor je plezier of is het een moeten" Om te gaan heb ik eigenlijk niet veel zin maar als ik eenmaal loop dan is het prima.. de eerste 10 minuten vind ik het het allerzwaarste, daarna lijkt het makkelijker te worden.

We gaan er gewoon voor en ga ervan uit dat ik 2 maal de 7 minuten ga halen!! :mrgreen:
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door mini »

Dat lukt je zeker! :mrgreen:
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Yes het is me gelukt en het viel juist heel erg mee! Voel me bovenbenen wel meer als anders.
Ben zo trots op mezelf!! :D
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door mini »

Proficiat!
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Het lopen gaat erg goed. Zit nu in les 8. Ik kan al 11 minuten achter elkaar hardlopen:). Nog maar even en ik zou al 30 min aan 1 stuk moeten kunnen lopen :shock:

Als ik dat straks gehaald heb wil ik sneller gaan lopen, ik zit op gemiddeld 8kmh (voel me nu net af en toe een slak). Heb gelezen dat je dan een interval training krijg, wie weet waar ik deze kan downloaden.... als ze te downloaden zijn.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door Hellothere »

Ziet eruit dat je al bij al goed bezig bent, nog even volhouden.
beginner1974 schreef:Het lopen gaat erg goed. Zit nu in les 8. Ik kan al 11 minuten achter elkaar hardlopen:). Nog maar even en ik zou al 30 min aan 1 stuk moeten kunnen lopen :shock:
Ik veronderstel dat je week 8 bedoelt, en niet les 8 ???
beginner1974 schreef:Als ik dat straks gehaald heb wil ik sneller gaan lopen, ik zit op gemiddeld 8kmh (voel me nu net af en toe een slak). Heb gelezen dat je dan een interval training krijg, wie weet waar ik deze kan downloaden.... als ze te downloaden zijn.
Ook goed, altijd een doel stellen als je een milestone bereikt hebt.
Die intervallen zitten in de "Keep Running", het vervolgprogramma op de Start-to-run .Kan je hier downloaden onder muziek.
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Idd sorry in week 8 zit ik :D

Heb net even gekeken maar onder het kopje muziek zie ik heel veel staan maar niet wat ik bedoel.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door Hellothere »

beginner1974 schreef:Heb net even gekeken maar onder het kopje muziek zie ik heel veel staan maar niet wat ik bedoel.
Hmmm ... ik zie daar inderdaad niets staan voor de "Keep Running", dacht dat dit nochtans ook ooit het geval was.

Probeer anders een keertje :

http://www.rennenmetevy.nl/
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Inmiddels op de de site http://rennenmetevy.nl/ het gevonden de mp3's 5-10 km 2011 (zip, 1167 MB).

Weet niet of iemand hier dat al eens gedaan heeft maar ben even een les aan het beluisteren en daar heeft Evy het over "huppelen" moet ik dan echt 5 minuten huppelen of hoe moet ik dat voor me zien :lol:
Plaats reactie