Ja ja Gestart met hardlopen

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Halle mede-hardlopers,

Het is zover... ik ben begonnen met het hardlopen samen met Evy. Kan wel 15 jaar geleden zijn geweest dat ik al iets aan sport gedaan heb, dus kan mezelf een echte beginnen noemer :?

Heb 3 lessen erop zitten, de conditie valt me niets tegen. Alles netjes uitgelopen, maar die spierpijn (na eerste les al :oops: ).....en dan vooral in de kuiten, bij elke stap pffff .
Nu is het me ook niet geheel duidelijk hoeveel dagen ik nu moet rusten na de eerste week.

Het bevalt me trouwens wel!!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door Hellothere »

Gefeliciteerd met je beslissing om te gaan lopen, je zal er geen spijt van krijgen.
Nog 29 lessen te gaan, en je bent een volleerd athleet, en die zullen sneller voorbij zijn dan je denkt. ;)

Dat die spieren een keertje protesteren in het begin zou geen probleem moeten zijn, je vraagt ze dingen te doen die ze niet gewend zijn hé, en dat laten ze je weten.

Als het probleem blijft, omdat je echt verzuurd bent, loop je waarschijnlijk te snel,iets rustiger aan (ademhaling en hartslag onder controle houden), is dan de boodschap.

Wat die rustdagen betreft is de regel simpel, minstens 1 rustdag tussen 2 lessen. Evy gaat ervan uit dat je tussen lessen 1 en 2 en de lessen 2 en 3 van elke week één rustdag neemt, en tussen de laatste les van elke week, en de eerste les van de volgende week 2 dagen, maar dat is eigenlijk gewoon omdat je op die manier vaste loopdagen hebt, wat veel mensen verkiezen, maar een verplichting is het niet. Loop wanneer je wil, zorg er enkel voor dat er tussen 2 lessen minstens 1 rustdag is.

Succes.
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Bedankt voor je reactie.
Morgen ga ik met les 4 beginnen, dan heb ik 2 dagen rust gehad. De spierpijn begint gelukkig af te nemen, dus morgen ga ik er weer voor!! Heb er zin in!
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door mini »

Welkom en alvast succes!

Ik heb zelf al 11 lessen achter de rug en ik herken je verhaal. De eerste lessen, amaai mijn spieren. :oops:
Maar na die eerste week was het wel beter! Geen last meer. Dus het betert wel ;)
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Fijn om te weten dat ik niet als enige zo lang spierpijn had!!

Inmiddels weer wezen lopen en ja hoor halverwege de batterij van me mp3 speler leeg, ben ik op de gok gaan lopen....dat werkt niet, loop mezelf over de kop.
Toch op me horloge geprobeerd het schema terug naar huis te volgen, het idee dat ik nog wat heb gedaan vandaag.

Denk dat het slim is om zondag maar les 4 overnieuw te lopen...

Helaas geen voldaan gevoel vandaag cry:
groenekousen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2013, 15:08

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door groenekousen »

Hier ook bij les 4! Geeft goed gevoel he, wat gaan doen!
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door mini »

En ben je gisteren gaan lopen? Hoe is het verlopen?
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Ging heel goed. Spierpijn is zo goed als weg.

Kom ook niet helemaal buiten adem binnen ( of ik loop niet hard genoeg.....)

Ik ga zo nog een keer dezelfde les doen, zodat ik mijn loopschema op de maandag, woensdag en vrijdag kan doen.
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door mini »

Klinkt goed in ieder geval!
Ik heb hier ook m'n loopschema verlegd zodat ik op de 'juiste' dagen kon lopen. (dit vooral met de combinatie kinderen/werk)
beginner1974
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2013, 13:48

Re: Ja ja Gestart met hardlopen

Bericht door beginner1974 »

Het hardlopen gaat prima, de ene dag vind ik het zwaarder dan de andere dag.
Van de week zelfs in de stromende regen weggeweest!!
Nu maandag weer lopen. Ik loop in de avond omdat ik ook met werk en kids zit.

We gaan ervoor!! ( het idee van 4 min achter elkaar lopen, lijkt me eigenlijk heel zwaar)
Plaats reactie