volhouden!

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

het fietsen gaat steeds beter, ik gebruik de motor niet veel meer, maar met die hitte is er van lopen niet veel meer gekomen :(
ik moet altijd iemand in de buurt hebben als ik het bos in duik, en mijn dochter sukkelt met een ontsteking in de rug, dus na de hittegolf ben ik nog maar één keer kunnen gaan, maar ik probeer wel nog steeds 2x per week op de loopband te rennen, en dat lukt me nu toch een 6 km aan een stuk.
deze week hebben mijn snertdarmen me thuis gehouden,maar morgen ben ik toch de band op! het zou gaan stormen zeggen ze, dus ga ik het buiten maar niet riskeren, ik vrees dat ik ook niet ver zou raken, mijn darmen blijven krampen en diarree geven, dus kan ik beter mijn voorzorgen nemen, nietwaar?

best stom: na 30 jaar komt er éindelijk weer een run in ons dorp, maar nét op de dag dat we terugkeren uit oostenrijk :cry: kan ik er dus toch niet aan deelnemen :(
de echte wedstrijden zoals de maasrun en dwars door hasselt loop ik niet meer, ik weet immers nooit wanneer mijn lichaam besluit dat het genoeg gepresteerd heeft, en er dus mee ophoud,(grrr ) maar ik ga toch trainen voor de passerelleloop, daar gaat het niet om tijd, gewoon lopen, en het geeft niet als je bij de laatsten bent, al zou dat niet zo best zijn voor m'n ego :D
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

hier ben ik weer, ;)
heb de laatste tijd meer op de loopband rondgehopst, om rustiger te leren lopen, en ja, het heeft geholpen :)
maandag 40 min. volgehouden, niet moe, maar het werd te donker om door te gaan; gisteren lukte het niet zo goed, ben weer vreselijk draaierig, moe, balen is dat!!!! :evil:
ik krijg ook steeds meer krampen onder het borstbeen, die stoppen zelfs in rust vaak niet; het lijkt of er een mes door je heen gaat!!!
wie heeft hier ook mee te kampen en weet hoe je het kunt tegenhouden of toch tenminste draaglijk kan maken?
ik ben vandaag gestart bij de runningacademie van décathlon, de beginners en gevorderden lopen blijkbaar allemaal samen, maar de beteren mogen vanaf volgende week langer doorlopen, en regelmatig teruglopen, handig als je wat trager bent of een minder dagje hebt; je loopt zoals je kunt, en probeert natuurlijk je doel te behalen en je schema te volgen; na de 3de week worden we waarschijnlijk gesplitst en word het iets zwaarder.
zo hoop ik na deze 12 weken opnieuw 10 km vlot te kunnen uitlopen!
dit had ik écht nodig, want mijn motivatie was héél ver zoek, :oops:
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

ben nu al in de 8ste week, 18 tot 20 min. doorlopen lukt weer, zelfs aan 10 km/u, maar nog niet langer; best grappig: de coach zei dat ie het schema had aangepast aan de zwakkeren,en werd het weer 10,16, en 20 min., ik zei meteen: in het schema staat 25 min. aan een stuk en daarna 5x 1 min. snel, 1 min. rustig,, we vertrokken, en hij zegt doodleuk: ok, 25 min., 1x snel, 1x traag, 5x, én nog 10 min. rustig uitlopen.
18 min. later zag ik niemand meer :) dus maakte ik een rondje langs het voetbalveld, en halverwege zag ik ze éindelijk aankomen,bos in, die haalde ik toch niet meer in, en de versnellingen gaan in het bos toch niet zo goed, versnellingen waren zwaar, maar het lukte! enkel die 10 min. daarna niet meer, maar zou dat niet komen door de zware training de dag ervoor? ledendag bij basic, met uitproberen van een gratis live groepsles: gewichtheffen, pompen, het kon niet op! we hebben alles volgehouden, voelden niet veel, maar nu na het lopen !!!! amai !!!t zal me leren, hihi
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: volhouden!

Bericht door koen.h »

Ik lees in een andere topic dat je dit nog eens doet met 40% minder longinhoud ook. Dat vind ik wel knap.
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

ik weet niet of dit zo speciaal is, omdat ik het niet anders gewoon ben, lopen met evenwichtsstoornissen vind ik véél moeilijker, ik weet de laatste tijd echt niet meer hoe ik me recht moet houden, ben zelfs enkele weken gestopt omdat ik gewoon niet meer recht kon lopen, maar ik miste het lopen zo erg dat ik nu terug gestart ben op de loopband, vreemd genoeg gaf dat geen enkel probleem, ik kon moeiteloos 5 km aan, maar gisteren gingen we op de hei wandelen, en ik kon het gewoon niet laten,ik moést die heuvel gewoon oprennen, maar ik werd meteen weer verschrikkelijk draaierig, de afdaling was een hele klus,omdat ik telkens voorover dreigde te vallen :(
met de runningacademie ben ik gestopt omdat ik het gewoon niet meer zag zitten, ik had er geen lol meer aan, maar moest het weer lukken om buiten te lopen zonder te vallen, dan start ik in maart opnieuw bij hen,zo heb ik meteen ook een doel, want ze gaan trainen voor genk loopt in april.
als ik nu op de band blijf opbouwen tot het weer beter weer is, wie weet, dan lukt de rest mischien ook weer :)

in ieder geval : i'm back :!: :D :D
nieuw jaar, nieuwe moed :!: :!:
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: volhouden!

Bericht door Hellothere »

Veel success, en laat weten hoe het zal "lopen" met Genk loopt.
Maar zoals ik in een ander topic al aanhaalde, je staat er al jàààren, ondanks vele medische tegenslagen, en je blijft het toch maar doen.

Ik ben ervan overtuigd dat je dat daar in Genk ook "fingers in the nose" gaat doen.

Keep running !!!
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: volhouden!

Bericht door Dannieke »

Wat een doorzettingsvermogen! Respect :geek:
Ik weet zeker dat het alleen maar beter zal gaan.
Hou ons op de hoogte! ;)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

dank je, kon ik ook maar geloven dat het weer zal beteren ! met dit weer heb ik gewoon geen lucht om te lopen, zelfs niet behoorlijk op de loopband :(
zo kan ik mijn conditie nooit verbeteren !
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: volhouden!

Bericht door jabli »

Jij bent MOEDIG! Ik hoop dat het je lukt.
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: volhouden!

Bericht door zoefje »

Respect!!! Ik lees tussen de bedrijven door je verhaal, kan niet anders zeggen dan dat je doorzettingsvermogen enorm is!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Plaats reactie