volhouden!

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forum rules
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Post Reply
henriette

volhouden!

Post by henriette »

woensdag zijn we bijna 9,5km gaan lopen,eerst in een goed tempo,maar omdat sommigen niet konden volgen moesten we vaak vertragen en zelfs regelmatig even stoppen; mss kwam het net daardoor,maar ik kon aan het eind even niet meer verder,weer veel te draaierig,terwijl we vorige zondag een heel uur in eenzelfde tempo liepen en ik zelfs niet hoefde te stoppen!normaal krijg ik elke keer na een half uur ademhalingsproblemen,of ik nu traag of snel loop,ik was echt trots op mijn prestatie,vooral omdat ik het eerste half uur enorm veel last had van mijn kuiten en enkel!
vandaag liep ik niet slecht,maar weer die vervelende pijn,(die verdwijnt zelfs niet na een week rust, hij is er gewoon dag en nacht) en zware benen,gek genoeg ging het na een goed half uur veel beter! door de vrij sterke tegenwind had ik ook veel last van mijn astma en moest regelmatig even stappen.
ik weet sinds mijn laatste onderzoek dat de spierproblemen nu ook in mijn been beginnen,dus het is vast geen overbelasting,en als ze gelijk krijgen kan ik over een jaar wellicht niet meer rennen, daarom doe ik nu nog aan zoveel mogelijk groepsactiviteiten mee, al kost het me nog zoveel moeite!
zondag vieren we het 10-jarig bestaan van onze club met een 10-km-loop,ik hoop het vol te houden,en vanaf maart hoop ik net als sommige anderen bij ons te kunnen opbouwen tot 1,5u lopen,om dan in juni aan de clubwedstrijd mee te doen, desnoods 7,maar liefst 14km; zo heb ik telkens een doel om voor te gaan!
Hellothere

Re: volhouden!

Post by Hellothere »

Zo is het Henriette, doelstellingen maken en daarnaar toe werken.
Bij mij staat 17 maart (10 miles) met dikke stift omcirkelt op mijn kalender.

Succes, en hopelijk krijgen jouw doktoren ongelijk ;)
flightleader

Post by flightleader »

@Henriette,

Blijven volhouden en tot zolang het lopen gaat verder blijven lopen. Toon aan die dokters geen gelijk hebben!

Veel succes op de 10 kilometer loop,
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
henriette

Post by henriette »

dank je voor de reacties, ze geven me echt de kracht om door te gaan :)
vrijdag ging het heel goed,iedereen vond dat ik geweldig goed gelopen had,niks duizelig,slechts 1x moeten stappen en puffer gebruiken,maar wel regelmatig aan 10 en zelfs 11km/u, wat voor mij enorm snel is :D
ik had wel het geluk dat we na 7km stopten,toen was ik nog niet echt moe(er waren er bij die de hele winter niet meer gelopen hadden,al hadden sommigen toch een stevig tempo :roll: ) ik heb na zo'n 8 km toch niet zo'n vaart meer ,dan hang ik aan t staartje :oops:
hopelijk gaat het zondag ook zo goed, heerlijk om eens zo te kunnen rennen,zonder pijn nogwel :)
maandag terug naar leuven,netvliesonderzoek, en 1 februari weer daarheen,voor de uitslag van alle tests,ach, ze zullen toch weer niks weten, ik denk er niet meer aan en geniet gewoon van het lopen zolang dat nog lukt!
grt henriette
Dimi

Post by Dimi »

Voila. Zo moet het. Genieten en de rest even vergeten
flightleader

Post by flightleader »

Henriette, heel goed gedaan! We zijn trots! Niet opgeven, en op naar die 10 kilometer.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
henriette

Post by henriette »

hoera!! zondag weer fantastisch gelopen! :D
ik startte in het midden,met de minder snelle groep,maar die gingen zo traag dat ik er al meteen tussenin hing, en na een half uurke waren ze verdwenen,(te modderig)de snelle groep stond even stil om een poortje te openen,ik snel erbij,en een pracht van een route kunnen meelopen,prachtige omgeving,en ondanks dat ik met nog iemand meestal aan 't staartje liep,heeft niemand moeten wachten,stevig tempo,heuvels gingen niet zo goed(meestal te voet,beetje rennen)
alles bij elkaar 11,8km!!!!! :D :D
toch wel erg! met de schoenen die me aangeraden zijn in het runningcenter heb ik veel pijn aan de kuit en enkel,nu, met mijn oude schoenen, pijnvrij!!
er loopt een orthopedist bij ons,in de snelle groep,die heeft mijn houding eens goed bekeken en zegt dat de correctie voor mij niet goed is, mijn voet slaat naar buiten uit,niet naar binnen,hij gaat eens bekijken of hij kan helpen,maar de oude zijn volgens hem zeker niet slecht.
Hellothere

Post by Hellothere »

henriette wrote:er loopt een orthopedist bij ons,in de snelle groep,die heeft mijn houding eens goed bekeken en zegt dat de correctie voor mij niet goed is
De manier waarop iemand proneert (houding van de enkel tov het onderbeen) kan je bij iemand inderdaad heel goed zien als je achter hem of haar loopt.
Zowat de helft van alle lopers proneert, dit betekent dat het enkelgewricht te veel naar binnenkantelt. Deze lopers zijn af met een anti-pronatie schoen.
zowat de andere helft van de lopers, loopt min of meer neutraal.
Een heeel kleine minderheid van de lopers anti-proneert of supineert waarbij de enkel naar buiten kantelt.
Blijkbaar zit jij bij die hele kleine minderheid.

als je runningcenter je anti-pronatieschoenen heeft aangeraden terwijl je supineert vind ik dit persoonlijk een enorme flater van hen.
In plaats van jouw afwijking te corrigeren, versterken zij die net, en dat moet inderdaad behoorlijk pijnlijk zijn, je loopt daardoor immers constant op de binnenkant van je voet en vroeg of laat gaat dit uitdraaien op flinke blessures ?

Hoe heeft jouw runningcenter eigenlijk de afwijking van de enkel bepaald ? De meeste gebruiken daarbij videobeelden, en in principe laten zij je op het eeinde nog een keer lopen met de schoenen die zij je aanbevelen. Als de correctie verkeerd zit, had dit heel duidelijk op de beelden moeten te zien zijn.

Ik zou in elk geval met de schoenen naar het runningcenter gaan en hen hiermee confronteren. Aan hen om een oplossing voor te stellen, je betaalt er tenslotte genoeg voor.
henriette

Post by henriette »

ze hebbeb idd videobeelden gebruikt, en de eerste 3 weken liep ik heel goed op die schoenen,al had ik het gevoel dat alles flink tegenwerkte,ik dacht dat dat kwam door de andere ondergrond en de correctie die ik niet gewoon was.
de oude schoenen waren ongelooflijk snel scheefgelopen!maar in het bos merk je daar toch niets van :)
ik ga eens een mail sturen,ik ken die man vh runningcenter toch heel goed, ernaartoegaan is heel wat moeilijker,ik ben er toen geweest omdat we in de buurt op camping waren,als hij het voorstelt,ok,dan ga ik zéker terug,anders blijf ik met de oude schoenen lopen, zondag zonder pijn 11,5km,vandaag weer bijna 10, mijn geluk kan niet op! ik dacht echt dat het voorbij was,nu durf ik weer te dromen van onze clubwedstrijden! :)
Hellothere

Post by Hellothere »

henriette wrote:nu durf ik weer te dromen van onze clubwedstrijden! :)
Geniet maar zalig van dat lopen, ook als is het op uw oude sloefkes. Als je met regelmaat afstanden van 10-11 km kan lopen zonder last te hebben ben je nog goed bezig.
En wat die nieuwe schoenen betreft, tsja, contact opnemen met dat runningcenter he.
Jammer inderdaad dat het zover uit de buurt is.
Je kan hen inderdaad een berichtje sturen, maar ik vrees wel dat ze op afstand ook weinig kunnen zeggen of doen.
Maar als je met de oude schoenen geen problemen hebt, dan is er duidelijk een probleem met de nieuwe.

Ik ga altijd naar mijn runningcenter in mijn eigen dorp.
Zij kennen mijn historiek van vorige schoenen, welke correctie ik nodig heb, testen om de paar jaar opnieuw, .. ens als er eens iets tegenslaagt met een nieuw modelletje, kan ik gelijk terug.

Bovendien is de uitbater van het center podoloog en kan hij de schoenen zelf ook nog licht corrigeren, correctie op maat zeg maar.

Toch wel gemakkelijk.

Oh ja, als je de eerste keer met corrigerende schoenen loopt is het gevoel dat het allemaal een beetje "wringt" normaal. Je bent die correctie niet gewend, maar dat zou in principe snel moeten wennen.
In mijn geval zeker. Sindsdien loop ik nooit meer enkelblessures, wat ik voordien met mijn neutrale Nike sloefen met regelmaat had.
Post Reply