pijn boven wreef voet - enkel

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
sabinev
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2010, 10:10

pijn boven wreef voet - enkel

Bericht door sabinev »

hallo iedereen,

sinds enkele weken heb ik pijn na het lopen ter hoogte van de aansluiting van mijn voet naar mijn bovenbeen. Dus eigenlijk op de wreef waar de schoen gesloten is maar er boven. Ik voel dit vooral de dag na het lopen als ik mijn voeten beweeg of als ik een trap wil opgaan. Het wordt steeds erger. Kan dit door het lopen komen?
Vroeger het ik nog nooit zo iets gehad. Ik loop gemiddeld 3 à 4 keer per week tussen de 30 à 45 minuten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Sabine.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: pijn boven wreef voet - enkel

Bericht door Hellothere »

Hey Sabine,

Moeilijk te zeggen hoe dit kan komen.

Gezien je al lange tijd en regelmatig loopt en eerder geen problemen had onderstel ik dat je goede loopschoenen hebt ?
Ben je recentelijk naar een ander type schoen dan gewoonlijk overgestapt ?

Trek je de veters strakker aan ? Het afknellen van aders op de wreef hierdoor kan ongemakken aan enkel en schenen veroorzaken.

Gezien de pijn zich echter boven de wreef situeert onderstel ik dat er een probleem is in het enkelgewricht.
Misschien een kleine verrekking die niet de kans krijgt om te genezen.
Vooral gezien de pijn erger is als je de trap op/afgaat doet me hieraan denken. Bij het oplopen van een trap wordt de voet immers iets verder naar boven gebogen en bij een verrekking is de enkel lichtjes gezwollen waardoor dit moeilijker en dus pijnlijker is.

Kan ook een ontsteking zijn, zelfde fenomeen.

Is de plaats waar het pijn doet gezwollen ? Rood ? voelt het warm aan ?

Mijn advies : een dagje of 10 rust nemen en als het blijft terugkomen, misschien toch even de dokter raadplegen.
sabinev
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2010, 10:10

Re: pijn boven wreef voet - enkel

Bericht door sabinev »

hey hellothere,

hartelijk dank voor je reaktie. Ik ben vandaag opnieuw gaan lopen en ik ben gewoon moeten stoppen van de pijn. Het straalt nu ook uit naar mijn scheenbeen.
Ik ga eventjes rust nemen en hopelijk geneest het snel. Vrijdag vertrek ik naar Cyprus en ik had daar graag mijn eerste loopwedstrijd meegedaan op dinsdag. Het wordt dus even afwachten.

groetjes en bedankt voor het advies,

Sabine.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: pijn boven wreef voet - enkel

Bericht door Hellothere »

Klinkt dus als een ontsteking.
Ik denk dat je nu best een beetje rust neemt.

cyprus is overigens ook heel mooi zonder loopwedstrijd ;)
Dimi
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 apr 2010, 20:24

Re: pijn boven wreef voet - enkel

Bericht door Dimi »

en ijs leggen en flexium gel
Gebruikersavatar
AlexvanderVoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2017, 11:57

Re: pijn boven wreef voet - enkel

Bericht door AlexvanderVoorn »

Tis al een poos geleden dat je dit heb gepost maar hoe ben je er van af gekomen? Ik heb nu de zelfde klachten!

Thx voor een reactie
Plaats reactie