Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
the riding man
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2010, 19:47

Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door the riding man »

Ik weet niet of er al een dergelijk topic bestaat, maar ik vind het in elk geval niet direct terug. Maar het lijkt me dus leuk om met anderen te delen hoe ver we al staan en wat we gedaan hebben vandaag.
Ik zal de spits afbijten:
start to run: week 2, les 6. 24min afwisselend lopen en wandelen met evy op de achtergrond. Normaal moet ik er nu 2dagen tussenlaten maar ik ga morgen terug lopen, hetzij wel de allereerste les die ik terug ga doen. Waarom? Omdat ik daarna minstens 2 dagen (misschien zelfs 3) geen tijd meer ga hebben.
Dimi
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 apr 2010, 20:24

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dimi »

Vanochtend les 7 gedaan. Ben al beetje vergeten wat het allemaal was. Morgenochtend doe ik les 8. Ik wil deze week 3 lessen gedaan hebben en zaterdag doe ik een grote fietstocht en wil de vrijdag rustdagje inplannen ;)

@riding man. Blijkbaar zitten we dus ongeveer op hetzelfde schema. Leuk topic ook.
Wimmeke
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:09
Locatie: Westerlo

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Wimmeke »

Daarjuist heb ik les 21 gelopen. Ik heb net geen 6 km gelopen op 36 minuten (inclusief de 4 minuten wandelen) met een gemiddelde hartslag van 150.

Ik had enkele weken geleden niet durven hopen dat het ik dat nu al zou kunnen.
Dimi
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 apr 2010, 20:24

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dimi »

dan loop je al een pakje meer dan de beoogde 5km he :D En je bent nog niet eens aan het einde van je lessen. Super!!
Wat is je max en overslagpols als ik vragen mag? Gemiddeldes zeggen niks zonder je max te kennen he ;)
Wimmeke
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:09
Locatie: Westerlo

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Wimmeke »

Mijn maximum hartslag is 188 (volgens de instellingen van mijn hartslagmeter).
Dimi
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 apr 2010, 20:24

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dimi »

Wimmeke schreef:Mijn maximum hartslag is 188 (volgens de instellingen van mijn hartslagmeter).
jij bent 32 jaar dus neem ik aan
Wimmeke
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:09
Locatie: Westerlo

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Wimmeke »

Dimi schreef: jij bent 32 jaar dus neem ik aan
Nee, 34.

Mijn hartslagmeter (Sigma PC9) berekend de maximum hartslag aan de hand van de volgende formule

max hartslag = 210 - "de helf van de leeftijd" - (0.11 x persoonlijk gewicht) + 4
the riding man
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2010, 19:47

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door the riding man »

vandaag les 8 gelopen. Niettegenstaande het allemaal stukjes waren van "slechts" 2minuten vond ik de les eigenlijk de zwaarste tot nogtoe. Maar wel uitgelopen :D
the riding man
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2010, 19:47

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door the riding man »

les 9 zit er ook op. Ik neem mijn woorden van vorige keer terug want vandaag was het echt de zwaarste training tot nogtoe. Maar wel weer helemaal uitgelopen. Les 10, 11 en 12 zijn herhalingen, dus dat zou beter moeten lukken.

@dimi: en hoe zit het bij jou? Ook volgens planning?

groetjes.
Riet
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 jul 2010, 13:44
Locatie: Ninove, België

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Riet »

Ik ben 2 weken geleden helaas gestrand op les 25... erg he... Ik hoop dat ik een van de komende dagen de moed terugvind om de laatste lessen uit te lopen en vanaf dan toch nog 2 keer per week te gaan lopen...
Plaats reactie