Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

@Dannieke, je hartslag is flink gedaald voor dit tempo toch? Dat is een erg goed teken!

Zelf een rustige 5km aan 10,5km/u weggestapt, lange loop van zaterdag goed verteerd, rusthartslag lag alweer op 48. Ik let goed op mijn rusthartslag tegenwoordig, als deze boven de 53 is weet ik dat ik of te hard heb getraind of nog niet hersteld ben. Dus dan neem ik een rustdag.
nico verbrugge
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2014, 09:35

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door nico verbrugge »

gisteren na een maandje lopen mijn eerste maal 5km (5,3 om precies te zijn) gelopen, traag gestart en vlot kunnen uitlopen in net geen 40 minuten.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Proficiat :D You can do it Groetjes ;) Dirk
Inhale the future. Exhale the past.
nico verbrugge
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2014, 09:35

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door nico verbrugge »

dank je dirk.
is toch een eerste mijlpaal hé. deze avond een korter loopje inlassen om zeker niet te forceren.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Zojuist nog 9km aan wedstrijdtempo gelopen; goed voor 13,4km/u gemiddeld. Op het laatst een versnelling waar HR nog net 180 aantikte. Lekker nu het weer wat koeler begint te worden
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Goh, dat kan ik alleen in mijn dromen, mijn gemiddelde snelheid blijft steken op 9,5 Km/u. Maar morgen ga ik de afstand wat optrekken en zien hoe ik dat verteer maar wedstrijdtempo kan ik vergeten.Groetjes ;) Dirk.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

dirk.vancoillie.5 schreef:Goh, dat kan ik alleen in mijn dromen, mijn gemiddelde snelheid blijft steken op 9,5 Km/u. Maar morgen ga ik de afstand wat optrekken en zien hoe ik dat verteer maar wedstrijdtempo kan ik vergeten.Groetjes ;) Dirk.
Dat was een jaar of 3 geleden ook ongeveer mijn snelheid, maar op een bepaald moment kan je vrij snel vooruitgang boeken. Andere perioden is er dan weer weinig vooruitgang. Maar blijven volhouden en zorgen voor variatie in tempo en afstand zijn het belangrijkst!
Armani
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 okt 2013, 09:22

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Armani »

@Holenmens.

Nice! Hoe lang loop jij nu ?
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dannieke »

Vandaag stond er een uurtje "rustig" lopen op het schema.
Maar ik heb niet echt gelet op mijn hartslag, ik had een goede dag en ben er dus maar tegenaan gegaan.
Goed voor 10km aan gem 10,6km/u - HR156.
http://connect.garmin.com/modern/activity/610861799

@Holenmens: Mijn hartslag is inderdaad aan het dalen, waarschijnlijk door de 4 trainingen per week met intervaltraining, samen met de koelere temperaturen.
Daarom heb ik vandaag nog eens een vlot tempo gelopen. Vorig jaar was m'n gemiddelde hartslag bij dezelfde snelheid en afstand 163bpm, dus er is vooruitgang. ;)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Armani schreef:@Holenmens.

Nice! Hoe lang loop jij nu ?
Augustus 2012 begonnen, losjes op start to run gebaseerd. Eerste wedstrijd in april 2013, 10km in 57 minuten. Afzien dat start to run, vooral de eerste paar lessen :D Dit voorjaar snelste halve marathon in 1:41 en marathon in 3:49. De vooruitgang zwakt wel behoorlijk af nu, mijn tijd op 10km vergeleken met vorig jaar maar met iets meer dan een minuut verbeterd. Met mijn gewicht nog wat te optimaliseren zou 40 minuten mogelijk moeten zijn, maar dat is nog ver weg helaas.
Plaats reactie