Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Dat beloofd :P
Inhale the future. Exhale the past.
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Nico_de_Jong »

Gisteren de Rotterdam marathon gelopen.
Op een tijd van 3:45 uur vertrokken maar door de warmte en 2 x kramp toch 10 minuten langzamer gelopen.
Ik ben zeer tevreden en de spierpijn valt vandaag mee [emoji1] Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dummie »

Proficiat! Ik vind het heerlijk om al die prestaties en verslagen van de marathons te lezen. Mijn diepste respect! :D
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Kramp, dat is balen. Voorbereiding was goed?
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Nico_de_Jong »

In de voorbereiding heb ik 1 20km in een van de laatste weken gemist en 1x een hele slechte 30km.

Training op 3:30 begonnen maar halverwege naar 3:45 bijgesteld, ik denk dat het voornamelijk de warmte en misschien iets vocht te kort zijn geweest waar de kramp uit voort kwam.

Voor een eerste marathon ben ik meer dan tevreden.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Tja, je weet het nooit met een marathon. Ik weet niet of ik me er nog aan waag, de lange voorbereiding en de kans dat het niet goed gaat op de dag zelf steekt me wat tegen. Ik houd het maar bij de halve en 10km voorlopig.

Je liep met het Asics schema?, ik heb dat ook gedaan mijn eerste marathon en was op 3:49 binnen, voorspelling was 3:35 ofzo. Dus het schema lijkt wel wat optimistisch, toch had ik het redelijk goed opgevolgd en kon ik de tempo's over het algemeen goed aanhouden. De laatste weken waren misschien net iets te vermoeiend.
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Nico_de_Jong »

De tijd welke de voorbereiding kost staat mij ook tegen voor een volgende, al is de ervaring wel positief. Dus zeg nooit nooit.

Het asics schema is wel de rode draad geweest in de voorbereiding al vind ik ze meestal wel zwaar.

De schema's uit de runnersworld app bevallen mij beter met nagenoeg dezelfde resultaten.
De ervaring van al jaren lopen heeft hier ook zeker invloed op waardoor ik redelijk kan inschatten wat mogelijk is.

Een 5km onder 20 minuten zou ik nu als uitdaging aan willen gaan alleen weet ik dat ik mij hier ook voor de volle 100% voor moet inzetten en dat kan ik nu nog even niet opbrengen.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door M_N_M »

Heb ook ooit zo'n asics schema gevolgd voor 10km onder de 45mins en vond het toch iets te zwaar ( mn trainingen zijn normaal altijd véél minder zwaar maar mss train ik dan ook te licht ;) ).
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Ik vind de Asics schema's ook erg zwaar, maar ze zijn dan ook bedoeld om met relatief weinig trainingen per week toch een optimaal resultaat te halen. De kern is dus 2 zware trainingen per week. Andere aanpak is om meer en lichter te trainen, zie boek van Klaas Lok (Duurloopmisverstand) bijvoorbeeld, die is faliekant tegen lange harde duurlopen.
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door M_N_M »

ik loop meestal 3 keer per week (af en toe 4 maar dat is meer uitzondering dan regel) en dan is 2 van de 3 trainingen zwaar toch wat te veel voor me.

Als ik mij niet vergis was het in de week voor wedstrijd ook nog best heavy (7km wedstrijdtempo op maandag en de wedstrijd was op vrijdag), die heb ik toen toch geskipt..
De week voor een wedstrijd (ook al is het maar 5 of 10km) loop ik nog wel maar altijd trage loopjes (Z1 - Z2) zodat de benen niet te moe zijn aan de start ;)
Plaats reactie