Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
miere
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 apr 2015, 08:59

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door miere »

Amai Dannieke, dat zijn idd grote beslissingen.

En ja, afwisseling kan geen kwaad, ik weet alleen niet hoe ik het in mijn agenda zou moeten krijgen. Ik moet nu al wringen om aan 3 loopsessies per week te geraken.

Maar chapeau!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ja, Dannieke, inderdaad chapeau :P , ik hou het bij drie loopjes per week en af en toe een fietstochtje met vrouwtjelief :mrgreen:
Inhale the future. Exhale the past.
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Kaath »

Misschien dat door afwisseling ,lopen ook gevarieerder wordt

Ik moet eerlijk toegeven dat ik meer uitkijk nu ,naar de dagen dat ik samen loop,dan alleen te lopen

Een loopje alleen is ook wel eens zalig,maar met langere afstanden soms ook eenzijdig.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door fann »

weer niet gelopen na de kuitpijn van dinsdag.... :cry: :cry: :cry: :cry:

(en ook beetje door hitte - 42 graden vandaag)
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dannieke »

Kan me daar in vinden Kaath, ik loop hoe langer hoe minder graag alleen. Maar loop nog altijd heel graag hoor!
Ik was afgelopen zondag met een loopmaatje van Facebook een toertje gaan doen van 12km en dat was echt veel leuker dan alleen te lopen.
Wel het geluk dat zij hetzelfde tempo als ik had (9,5 à 10km/u)
Wat het fietsen betreft: geen ruimte nodig in agenda vermits dit van en naar het werk is (2x30km)
Het klimmen zou voorlopig 2x per maand worden, met enkele collega's van 't werk die dat ook helemaal zien zitten.
't Is wel iets speciaal...adrenaline van de hoogte en de kans dat je kan vallen (ook al hang je in een harnas)
Wat wel weer jammer is: Voor geen van de 3 sporten krijg ik m'n vriendin mee in beweging :)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Kris66 »

Vandaag extra gelet op mijn hartslag.
Ik loop tegenwoordig 3 keer per week,elke keer 4 km.
Mijn hartslag is meestal zo nét te hoog.
Dus vandaag extra opgelet,en ja,lukt: gemiddelde van 135,wat prima is.
Beste bewijs,gewoon doorgelopen en 6 km gedaan.
Ging makkelijk!
Best trots,6 km,sinds.......vreselijk lang dus.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dannieke »

Mooi Kris! Het vraagt echt discipline om trager te lopen.
Ik heb na de afgelopen weken met veel wedstrijden enkele dagen niet gelopen. De volledige 4 dagen, om precies te zijn. :)
Ik had die rust echt nodig.
Gisteren avond een heerlijke FTS-run van 12km gedaan met de hond naar de hondenweide in Hingene en terug, prachtige plek om te lopen aan het kasteel d'Ursel.
http://www.semindex.be/upload/SemIndex/ ... iginal.jpg

Een FTS-run is een "F*ck the system"-run, waarbij je niet let op tempo of hartslag :mrgreen:
Achteraf bleek dat gem. 9,8km/u - HR145
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Deze morgen weer 6x1000m met 800m rust en een paar sprintjes. De aanpassing op het nieuwe trainingsprincipe laat zich al wat merken; een hogere spreiding in hartslag en een snellere verandering hiervan bij tempowisseling. Ook het lopen op zich voelt anders aan, meer middenvoetlanding en een langere paslengte. Mijn huidige record op de 10km is aan 13,6km/u met een hartslag van ongeveer 173. Deze week liep ik (gecorrigeerd met hoogte/bochten) een vergelijkbaar tempo met een hartslag van 180, terwijl het zeker niet zwaarder aanvoelde. Volgende maand een 10km op vlak terrein, benieuwd hoe het zal gaan.
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Kaath »

Ik loop nog gewoon 3 keer per week,soms 4 keer
Maar ik ga het niet meer elke keer posten,m'n rondjes zijn toch altijd hetzelfde :)

Mocht er ooit een halve marathon van komen,laat ik het weten 8-)
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door fann »

Beetje (veel) wind hier én zowaar enkele regendruppels toen ik vertrok :lol: :D :lol: :D

Het leven kan leuk zijn op een donderdagse morgen


https://connect.garmin.com/modern/activity/780447832


(nog altijd traag hoor, maar ik heb genoten van elke meter bergop/bergaf en tegen de wind in )
Plaats reactie