Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Truesue
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 mei 2013, 12:36

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Truesue »

@Kaath wauw, je gaat echt snel vooruit nu!
@sauv, wat leuk! Ik loop meestal in Amsterdam Oost maar ga dit rondje wel vaker doen denk ik, zo langs het Gein. Woon je daar in de buurt?
@Alwin da's een mooi stukje, lang de Kromme Rijn. En je tempo zit er goed in zeg.

Vandaag heb ik meegedaan aan de 5km Sloterplasloop. Ik heb mijn hartslagmeter thuisgelaten en ben gewoon op een lekker tempo door blijven lopen. En heb hem in minder dan 34 minuten gelopen, voor mijn doen is dat goed :D . Gemiddelde snelheid 9 km/u.
Gek genoeg heb ik bij die iets hogere snelheid minder last van mijn spieren dan wanneer ik met de hartslagmeter loop en erop let mijn hartslag laag te houden; dan zit ik op gemiddeld 8 km per uur maar mijn spieren raken dan wel op een gegeven moment vermoeid, terwijl ik dat op een hoger tempo niet heb. Mijn hartslag zal wel hoog geweest zijn :lol:
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door mini »

Vandaag les 12 gelopen van S2R, het begin was precies moeilijk, alles voelde zwaar, maar eens op dreef dan ging het vlotjes. Wel zalig in zo'n zonnig weertje 8-)
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dannieke »

Leuk om te zien dat iedereen er goed voor blijft gaan!! :D
Vandaag was het halve marathon in Brussel, verslag staat hier: http://www.start-to-run.be/forum/dagboe ... t3360.html
Sorry dat het zo lang is geworden, 't is ook een langere afstand hé ;)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Truesue
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 mei 2013, 12:36

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Truesue »

Heel indrukwekkend, Dannieke!

Ik heb vandaag op mijn vertrouwde sukkeldrafje een kleine 50 minuten gelopen over het KNSM eiland en het Java eiland, al doende weer wat stukjes van mijn stad ontdekt die ik nog niet kende.
Uploaden naar Garminconnect gaat niet, het ding wordt weer eens niet herkend door de computer. Dat overkomt me nou zo vaak. Heb hem vandaag alweer 10 keer aangesloten en weer losgekoppeld, maar er verandert niets. Echt die Garmin Forerunner is een van de grootste miskopen die ik ooit gedaan heb.
Loesjesnoesje
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:20

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Loesjesnoesje »

Gisteren les 5 gedaan van Renate's opbouw van 5 tot 10 km. Grappig om te zien dat mijn snelheid opeens toegenomen is, doe ruim een minuut minder over een km. Morgen ga ik voor het eerst in de regen lopen( al de weersvoorspelling uit gaat komen.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dannieke »

@Truesue: dat klemmetje met die 4 contactpuntjes is wel even wennen; je moet echt zorgen dat je horloge niet meer heen en weer kan bewegen in de klem. Normaal moet ook het batterij laadicoon verschijnen.
Ik heb enkel in het begin wat last gehad met compatibiliteit met Mozilla Firefox, maar dat werkt nu ook goed.
Misschien kan je het nog onder garantie wisselen als het toch niet blijkt te werken?

on topic: ik heb niets gedaan vandaag. Heb mezelf 3 rustdagen voorgeschreven. Morgen gaan we een rustige 10km doen en vanaf volgende week begin ik terug met een schema.
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Truesue
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 mei 2013, 12:36

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Truesue »

Ja dat laadicoon krijg ik ook. Maar dan toch geeft de site de melding: geen apparaat gevonden.
En vandaag deed hij het dan ineens weer wel.
Mijn conditie gaat op en neer, de laatste dagen ben ik erg moe, heb gisteren langzamer gelopen dan ooit maar dan nog steeds een gemiddelde hartslag van 150 en vandaag voel ik echt mijn spieren.
Misschien moet ik naar de cardioloog.
Loesjesnoesje
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:20

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Loesjesnoesje »

Misschien moet je een paar dagen echt rust nemen.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door bloem »

Truesue... je hebt zondag nog 5km wedstrijd gelopen.. wat verwacht je nu zelf ?! Je lichaam moet nu weer even bekomen van die inspanning ook eh, je moet het daar de tijd voor geven !
Je hebt er in ieder geval goed aan gedaan om 'langzamer dan ooit' te lopen dinsdag, maar een gemiddelde hartslag van 150 is nog behoorlijk hoog voor een herstelloopje hoor ! Denk dat je Loesje..s raad beter even opvolgt en je lichaam een dagje of 2 extra rust geeft... ;)

Gisteren clubtraining, weer vele nieuwe gezichten :)
Na 't inlopen 3 keer 1500m met 100m wandelen tussenin, rustig in 8min30 want zondag Dwars door Hasselt!
Heb 'metronoom' gespeeld voor 't grote peleton, terwijl mijn loopmaatje vooruit liep in een kleiner sneller groepje. 'k Merk wel dat ze, nu ze voor de halve marathon traint, met de dag 'beter' wordt!
Zal dus toch ook eens werk moeten maken van die extra kms lopen... :roll:
Truesue
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 mei 2013, 12:36

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Truesue »

Ik ga jullie raad ter harte nemen en een paar dagen extra rust nemen.

Wat die 150 betreft, dat is precies wat me zorgen baart. Langzamer lopen ging gewoon niet of ik zou wandelen. De eerste helft van de loop bleef de hartslag op 140, 145, maar na een paar kilometer ging hij gestaag omhoog, hoe langzaam ik ook ging lopen. Trager dan 7 km/uur gaat echt niet, maar zelfs op dat tempo bleef hij boven de 150. Pas als ik dan ga wandelen, gaat hij omlaag.
Dus daarom vraag ik me af: ben ik wel normaal?
Plaats reactie