Het Jaar 2013

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
ChristofP
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 okt 2012, 16:20

Re: Het Jaar 2013

Bericht door ChristofP »

- 3 a 4 keer in de week blijven lopen, ik zit nu in de laatste week van de 0-5 km
- ten miles Antwerpen, eventueel andere wedstrijden met max 15 km lopen
- rond de zomer halve marathon kunnen lopen
- duathlons met max 10 a 15 km lopen er tussen
- dwars door Belgie, 400 km mountainbike. is wel niet lopen maar toch een mooie prestatie
- blessurevrij blijven

dit lijkt me redelijk realistisch met mooie doelstellingen. Heb zelfs al een 2014 plan! :lol: De hel van Kasterlee in december meedoen. De zwaarste duathlon in de wereld. 15 km lopen, 106 km mountainbike en nog eens 30 km lopen. Dit in zeer winterse omstandigheden wat het mentaal enorm zwaar maakt. Maar das over 2 jaar pas
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Het Jaar 2013

Bericht door zoefje »

Jullie zitten vol plannen lees ik! Wel goed om eens verder te denken voor volgend jaar.
Mijn plannen zijn:
- Blessure vrij blijven
- 3 tot 4 keer per week blijven lopen
- uitbouwen wat ik nu heb
- last but not least, genieten!!!
De 10 mijl bereikt!!! :D
flatcoatjrt

Re: Het Jaar 2013

Bericht door flatcoatjrt »

Hmm daar heb ik even goed over na moeten denken..

Wat wil ik:

In 2013 blessure vrij doorlopen (heb te maken met enig overgewicht...)
Meer kilometers of een snellere tijd daar ben ik nog niet helemaal uit.

Ik wil eerst tot ongeveer februari mij strikt aan die 5 kilometer houden (3x in de week) en als ik tegen die tijd nog steeds geen problemen heb wil ik het volgende gaan doen:

namelijk 1x in de week een langere afstand gaan lopen bv 6 km, zodat ik misschien uiteindelijk op de 5 km dagen een hoger tempo ga lopen onder een lage hartslag.
Of misschien toch Keep running..al trekken die intervallen mij niet zo..ik ben altijd bang om te vallen en loop liever mijn eigen tempo)

Ik weet niet of dat werkt, maar dat zien we dan wel weer, voorlopig is blessurevrij door rennen het belangrijkste voor mij (want heel stiekem is dit anti sport mens het toch wel erg leuk gaan vinden)
Evy bedankt !

Groetjes Mirjam
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: Het Jaar 2013

Bericht door eriks »

Wa ikke wil is zeker eens een jaar zonder blessures! 8-)
2 x in de week 5K en afwisselend een interval training (doe dat graag :P ) en één keer rond de 10K.
Traag of snel speelt geen rol :D
Dwars door Hasselt en waarschijnlijk nog een paar andere events.
In elk geval niets moet, alles mag en er met volle teugen trachten van te genieten!!!
jrvdberg
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 jan 2013, 04:50

Re: Het Jaar 2013

Bericht door jrvdberg »

Wat ik wil 2013:

blesure vrij blijven.
s2r afronden in 4 week (ren om de dag ipv 3 dagen in de week)
dan voor jullie 10km kunnen lopen in hoopelijk - 60min (doe nu in eind week 4 (3,5 a 4 km in 30 min)) dit in sneeuw/ijs met rond -5 tot -20 in zweedse bossen ^^
daarna in elk geval 3 a 4 keer per week 10km blijven doen of als schema toelaat uitbreiden tot 15 a 20km denk dat dan jaar wel om is :P
Laatst gewijzigd door jrvdberg op 04 jan 2013, 21:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Lutgard
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 jul 2010, 21:22

Re: Het Jaar 2013

Bericht door Lutgard »

Mijn doel voor 2013 is dat ik 10 km kan blijven lopen. Veel meer denk ik niet te lopen, alhoewel ik soms denk aan de halve marathon. Maar ja de leeftijd is er(61) en ook problemen met de gezondheid. Ik ben al zeer blij dat ik zo ver ben. We zien wel wat dit jaar ons brengt. Groetjes.
henk
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 jun 2012, 10:36

Re: Het Jaar 2013

Bericht door henk »

Mijn doel voor dit jaar is de halve marathon "Rapper dan een ezel" in oktober in Kuurne.Hier en daar een wedstrijdje meepikken en voor de rest 3x per week lopen.Aan allen een voorspoedig en blessurevrij 2013.
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Het Jaar 2013

Bericht door Dannieke »

- Nu ik S2R heb afgewerkt, eens naar een Runner's Lab voor professioneel schoeisel
- 3x 10km per week lopen aan gemiddeld 10km/u (doe dit nu aan 9,4km/u)
- Antwerp 10 miles lopen in april
- Fietsdodentocht, 100km; altijd leuk en reed ik vorig jaar ook al
- Dit jaar gaan we een dwergschnauzer nemen, dus die gaat mee sporten
- Lopen verder uitbouwen tot halve marathon, zonder vooropgesteld tempo.
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Happymama
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 sep 2012, 16:49

Re: Het Jaar 2013

Bericht door Happymama »

Mijn doelstellingen voor 2013 zijn vrij basic in vergelijking met wat ik hier allemaal lees...

- Start to Run afwerken! Als alles goed gaat, loop ik les 30 op 22 maart.
- Bovenstaande halen zonder blessures ... niet evident met relatief zwakke knietjes en scheenbeentjes ...
- Op 21 april in Antwerpen de short run uitlopen. Tijd is hier niet van belang, gewoon de finish halen.
- Verder werken met Keep Running
- Op 29 september in Mechelen opnieuw de 5K lopen, maar dan onder het half uur

Benieuwd of we onze doelen gaan halen.
Veel succes aan iedereen!
jolien7
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2012, 20:07

Re: Het Jaar 2013

Bericht door jolien7 »

- De city pier city lopen in maart, 10 km :) Streeftijd staat op 65 minuten.
- blijven lopen (dat wordt nog een uitdaging in de zomer, ik hou niet van lopen in de zon)
- Ik zou ook graag de 10km wat sneller lopen (60 minuten misschien?)
- en anders uitbreiden naar 15 km en gewoon op mijn eigen sukkeldrafje blijven :)
Plaats reactie