Lopen in de zomer

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: Lopen in de zomer

Bericht door ann »

Hellothere schreef:Heb het op een loopje van 5 kilomter gehouden (aan een sukkeldrafje van 9 km/u), dus 33 minuten.
dat sukkeldrafje is mijn gewone tempo :cry:

ik ben gisteren nog gaan lopen, niet om 6 uur maar om een uur of 9, door een laan met bomen en dan het park in, en dat ging wel. maar eigenlijk moet ik toegeven dat mijn sport momenteel "plonzen in het zwembad" met de kinderen is...
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door bloem »

Hellothere schreef:Lukt het bij jullie allemaal nog een beetje ?
Ja hoor.... 8-) .... al anderhalve week niet meer gelopen :oops:
Beetje stilgevallen na 't wedstrijdavontuur maar vooral door de hitte en tijdsgebrek...
(al die dingen die tegelijk moeten gebeuren als de temperaturen dan net dat ietsje minder worden...)
dries
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2010, 08:15

Re: Lopen in de zomer

Bericht door dries »

na een paar weken rustiger lopen door de hitte ben ik gisterenavond/nacht nog eens gaan lopen
en direct mijn beste prestatie OOIT, ik heb iets meer dan een uur gelopen en dat komt voor mij op een tiental kilometer
een half jaar geleden kon ik amper 300 meter lopen :D
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: Lopen in de zomer

Bericht door ann »

whoehoe ! proficiat !!!! :D

ik ben gisterenochtend gaan lopen, dacht dat het na al dat onweer afgekoeld was, maar het was eigenlijk nog steeds warm en bovendien onwaarschijnlijk vochtig, het leek alsof ik door het tropisch regenwoud liep :? ik loop voorlopig gewoon een paar keer per week mijn 5 km, mijn duurlopen staan even in pauze, daar vind ik het momenteel te warm voor (en bovendien zijn de kinderen nu 24/24 thuis dus minder 'tijd' om er eens alleen voor een paar uur op uit te trekken...)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

Pfff, is nu inderdaad puffen bij het sporten.
toen ik een maandje of 2 geleden dit topic opende, wist ik niet dat het zo actueel zou worden :D

Zaterdag tegen alle principes in vroeg opgestaan en 's morgens vroeg (8 u) mijn rondjes gaan fietsen en lopen. Was terug rond 11u, en toen was het eigenlijk al veeeeeel te warm om nog inspanningen te doen.

Week voordien (ook zaterdag) ben ik gaan lopen in de namiddag, maar direct na het onweer. Dat was wel prima, je voelde het verschil, er was meer zuurstof en veel minder ozon in de lucht. Het regende zelfs nog een heel klein beetje toen ik nog aan het lopen was, en dat deed ook wel goed. Nat wordt je toch, of het nu door de regen of de warmte (euh hitte) komt.

Deze week iets "frisser" (volgens het weerbericht). Daar ben ik wel blij om, kan ik mijn parkloopjes op een min-of-meer normaal tijdstip afwerken.

Ben benieuwd hoe dit verder loopt, want volgens sommige wordt het een lange warme zomer.
dries
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jul 2010, 08:15

Re: Lopen in de zomer

Bericht door dries »

Ik kom niet buiten voor 22u hoor :) dan is er nog net voldoende schemering in het bos om niet tegen een boom te lopen
Dries STR
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:27
Contacteer:

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Dries STR »

Of gewoon 's morgens gaan sporten, net als ik ;-)
- De regen van de afgelopen dagen was toch eens een welgekomen afwisseling :-)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

Dries Van Damme schreef:Of gewoon 's morgens gaan sporten, net als ik ;-)
Ja, zegt mijn vriendin ook altijd tegen mij. Jammer genoeg ben ik totaal geen ochtendmens, en leef ik blijkbaar ook in een gans andere tijdzone dan de meesten.
Wat voor de meeste mensen 's morgens is, is voor mij midden in de nacht :(
Ik vrees dus dat ik op heel warme dagen veroordeeld ben tot puffen en zweten :oops:
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door bloem »

hehe... na de winterstop nu ook de zomerstop...
Vorige zaterdag na 3 weken inactiviteit (wat betreft de officieel erkende sporten toch ;) ) weer eens een uurke gelopen... no problemo, tempo zal niet op wedstrijdniveau hebben gelegen, but, who cares ?!
Vandaag (na dus weer ietsje meer dan een week :( ) 'op locatie' ('vakantieadresje') ook wezen lopen...
Zaaaaaalig :D
I'm back in action !!! (nu zal 't toch nie meer zo heet worden zekers ? of dan koelt het tenminste 's nachts toch weer wat af ?!)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

bloem schreef:Nu zal 't toch nie meer zo heet worden zekers ?
Een stop heb ik niet ingelast, maar tja, ik merk toch ook dat het, nu het frisser wordt, iets gemakkelijker is om de deur uit te gaan om te lopen, met de hitte was het al puffen bij het aantrekken van de loopschoenen.

Deze week inderdaad (gelukkig) wat frisser, maar dan weer natter. Hopelijk moet ik, in "mijn" bos, mijn loopsloefen niet inruilen voor een paar botten.
Ach ja, 't zal altijd wel iets zijn zekers :cry:
Plaats reactie