Lopen in de zomer

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Sauv
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mei 2013, 18:03

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Sauv »

henriette schreef:ik zou ook het liefst 's morgens vroeg gaan lopen, maar als je door een slaapstoornis pas tegen 3 of 4 uur inslaapt en om 7 uur weer doodmoe wakker bent, dan komt van lopen niet veel in huis ;) lijkt eerder een zombierun :D
Heel herkenbaar. Ik ben een echte avondrenner, 's morgens ben ik niet vooruit te krijgen (en ook ik val pas erg laat in slaap).

Alleen tja, nu moet ik straks wel die hitte in! Ik ga denk ik een uurtje voor zonsondergang rennen, hopelijk is het dan al een beetje afgekoeld.
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

Re: Lopen in de zomer

Bericht door thomasvtd »

Ik doe eigenlijk niets speciaal.

Kledij: licht tshirt, shortje eventueel petje voor als ik in een open ruimte ga lopen.

Voeding: stukje fruit (maar doe ik meestal) en (veel) water drinken. Op voorhand + een fles meenemen voor onderweg.

Meestal ga ik s'ochtends rond 6 u of na 19u00 afhankelijk van de temperatuur. Ik tracht wel vaker een route te nemen waar er iets meer schaduw is.
RoxaneB
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 aug 2014, 03:26

Re: Lopen in de zomer

Bericht door RoxaneB »

Zodra de zon ook maar een beetje opkomt sta ik al buiten! Ik ben een ochtend mens, dus voor mij is vreg opstaan geen probleem. Meestal zijn er bijna geen mensen op straat, het is lekker koel, en ik voel me meteen energiek voor de rest van de dag. Waar ik woon is het al een paar weken 30+, dus later op de dag kan het ook echt niet.
jabli
Berichten: 185
Lid geworden op: 25 aug 2014, 09:58

Re: Lopen in de zomer

Bericht door jabli »

Wat? 6 u vroeg?
In de zomer sta ik graag vroeg op; letterlijk voor dag en dauw ! mag ook 5u zijn
Nu de ochtenden donkerder en kouder worden sta ik toch wel een beetje later op om te lopen. Maar 's avonds geraak ik moeilijker uit mijn zetel !!
koen.h
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 okt 2014, 12:38

Re: Lopen in de zomer

Bericht door koen.h »

jabli schreef:Wat? 6 u vroeg?
In de zomer sta ik graag vroeg op; letterlijk voor dag en dauw ! mag ook 5u zijn
Nu de ochtenden donkerder en kouder worden sta ik toch wel een beetje later op om te lopen. Maar 's avonds geraak ik moeilijker uit mijn zetel !!
Nee 6 uur is een mooi uur om te gaan slapen, niet te vroeg vind ik. In de zomer 's nachts lopen is erg leuk. Spijtig genoeg zit dat er niet veel meer in.
Gebruikersavatar
DirkDK
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2015, 10:12

Re: Lopen in de zomer

Bericht door DirkDK »

IK hoop dat ik hier op de juiste thread zit.
Binnenkort ga ik voor enkele maanden in centraal-amerika wonen.
Natuurlijk wil ik graag blijven lopen en mijn conditie niet verliezen.

Heeft iemand tips/ervaring met lopen in tropische klimaten?

Dat is toch nog iets helemaal anders als gewoon zomerweer in ons belgenland. :)
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Dannieke »

Dan kan je beter 's ochtends vroeg gaan lopen en steeds voldoende drinken uiteraard. Ook insect-repellant opsmeren lijkt me dan handig.
Veel plezier daar en fijne reis!
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Gebruikersavatar
DirkDK
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2015, 10:12

Re: Lopen in de zomer

Bericht door DirkDK »

Bedankt, Dannieke, voor die tip over insect repellant. Daar had ik nog niet aan gedacht.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Lopen in de zomer

Bericht door fann »

Wij wonen momenteel in Tunesië en hoewel de Tunesiers hier nog steeds een winterjas aandoen vind ik het hier al wel warm...

Ik loop dus 's morgens en probeer zo veel mogelijk in de schaduw te blijven. Ik neem geen drinken mee omdat ik maar een km of 10 loop maar ik probeer de avond ervoor wel veel te drinken - voor ik ga lopen drink ik niet want dan moet ik plassen onderweg.

Gezien we hier aan zee wonen waait het hier ook altijd - ik ben dit niet gewoon - dus mijn looproute is volledig bepaald door de windrichting 's morgens zodat ik eerst wind tegen kan lopen en dan terug kan keren met wind mee.
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Ann_Vinny »

Ik ben een paar weken bezig, en wordt nu voor het eerst echt 'geconfronteerd' met langer warm weer om in te lopen.. 's morgens gaan is geen optie voor mij dan moet ik er veel te vroeg uit :lol:

Nu moet ik vandaag, woensdag en vrijdag gaan. Woensdag gaat het weer wel meevallen dus da's geen probleem. Ik probeer altijd meteen als ik van het werk kom te gaan lopen (vandaag rond 19u30, vrijdag rond 18u00), zodat ik zeker niet in de zetel plof en te lui ben eruit te komen.. Maar ik weet niet of dat met dit weer de beste keuze is? Ik eet normaal ook pas na het lopen, dus daar zit ik dan ook wat mee, als ik dan later ga lopen, kan ik dan al eten zonder dat dat op m'n maag gaat liggen?
Plaats reactie