Lopen in de zomer

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Niesje01
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 aug 2011, 16:26
Locatie: Huldenberg

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Niesje01 »

Hellothere schreef:
Ben benieuwd hoe dit verder loopt, want volgens sommige wordt het een lange warme zomer.
eeuuuuhh, waar is die lange, warme zomer :?: ;)

Vandaag dan toch per uitzondering een warme en vooral vochtige dag....ik probeer te wachten tot vanavond eer ik eraan begin. Nadeel is natuurlijk dat het al wel wat vroeger donker is nu en mijn parcours zich voornamelijk uit onverlichte veldwegen bestaat....
's ochtends lopen kan ik eigenlijk helemaal niet. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het lukt me echt niet: mijn benen voelen dan nog loodzwaar aan en ik krijg ze niet 'opgewarmd'. Heel vreemd. Ik moet eigenlijk al minstens een uur of 2 op zijn eer ik eraan kan beginnen. Het vreemde is dat ik dan ook het beste loop na een drukke werkdag! Ik ben verpleegkundige, dus ren zo toch ook al wel wat heen en weer ;) Dan zijn mijn spieren ideaal opgewarmd en loop ik het vlotst. Ondanks soms de vermoeidheid van de werkdag....
“To give anything less than your best is to sacrifice the gift.”
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

Niesje01 schreef:
Hellothere schreef:
Ben benieuwd hoe dit verder loopt, want volgens sommige wordt het een lange warme zomer.
eeuuuuhh, waar is die lange, warme zomer :?: ;)
2012 of 2013 ??
melanie.depypere
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2012, 16:32

Re: Lopen in de zomer

Bericht door melanie.depypere »

morgen eerste keer
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

melanie.depypere schreef:morgen eerste keer
Morgen de eerste keer lopen in de zomer ??? ;)
Anyway, succes.
hahahannie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2012, 18:31

Re: Lopen in de zomer

Bericht door hahahannie »

die warme zomer van dit jaar moet dan toch nog komen! ;) Maar ik kan mij wel aansluiten bij het clubje van ochtendmensen, of toch in ieder geval in weekends en vakanties. Maar aangezien ik in mijn korte 'loopcarrière' nog geen hitte heb gehad zijn tips in ieder geval welkom. (Want buiten mijn loopsessie vindt ik warmte heerlijk!!!)
Rose86
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 mar 2011, 13:54

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Rose86 »

Ik loop liefst als het fris is, zelfs liever regen dan zon. Ik ben een zweter, dus warm weer maakt het nog erger :)
Als het echt heel warm is, zou ik 's ochtends of 's avonds gaan.
wim__
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 okt 2011, 14:42
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door wim__ »

Wanneer ik hoge temperaturen verwacht, probeer ik zo vroeg mogelijk te gaan lopen! Er is niets leuk aan om in zo'n hitte te gaan lopen.
Wanneer je veel vocht verliest tijdens het lopen, moet je zeker en vast bijtanken(neem vb een flesje water mee). Dit loopt nu eenmaal niet zo eenvoudig/aangenaam, maar het is wel nodig.
dieterh
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2012, 13:40

Re: Lopen in de zomer

Bericht door dieterh »

Niesje01 schreef: Vandaag dan toch per uitzondering een warme en vooral vochtige dag....ik probeer te wachten tot vanavond eer ik eraan begin. Nadeel is natuurlijk dat het al wel wat vroeger donker is nu en mijn parcours zich voornamelijk uit onverlichte veldwegen bestaat....
Een goeie oplossing is, als je een Action of een andere brolwinkel dichtbij hebt, zo'n mijnwerkerslichtje, een zaklampje om op je hoofd te zetten... kan je gewoon opzetten en gaan lopen, en als het donker wordt, zet je het aan, zie je waar je gaat, heel gemakkelijk.
Kippie81
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2012, 16:30

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Kippie81 »

Wat leuk om te lezen wanneer jullie lopen.

Ik ben nog niet bij de 5 km maar wel bijna. Maar nu ben ik vorige week in de namiddag gaan lopen met een flink hoge temperatuur. Nu had ik 2 glazen water een half uur van tevoren gedronken. Netjes geplast van tevoren. Maar onder het lopen had ik mij toch een pijn in mijn mond en keel! Net alsof er cactussen in zaten, zo droog!!! Het slikken deed dan ook enorm pijn en de droogte ging er niet door weg.
Moet ik nu drinken mee nemen?
Klavertjes
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 feb 2013, 18:42

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Klavertjes »

Hoi Kippie,

ik heb standaard bij het lopen een kauwgommetje in de mond, dit helpt mij goed.

Vandaag heb ik les 30 gelopen en heb in plaats van de 32 minuten 36 minuten gelopen. Bij welke les ben je nu?

Ga je hierna verder met de 5-10 km?

groetjes Klavertje
Plaats reactie