Lopen in de zomer

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Sanmiguel
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 mar 2010, 14:56

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Sanmiguel »

Gisteren rond 18u30 een loopje gaan doen.
Gèèn hartslagmeter, gèèn horloge.
Bewust zo gedaan om het tempo laag te houden en eens ècht lekker ontspannen te kunnen lopen.
Een mooi toertje (vooral in schaduwrijke gebieden) gelopen, niks moe en total relaxed thuisgekomen.
Daarna op die fantastische site http://www.afstandmeten.nl" onclick="window.open(this.href);return false; effe gepiepd.
't Was maar 4.5 km, maar had toch het gevoel een goei loop gedaan te hebben.
Gezien de warmte en het feit dat ik een weekje met verkoudheid sukkelde, ben ik toch tevreden.
En da's 't voornaamste, nietwaar ? 8-)
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: Lopen in de zomer

Bericht door ann »

Sanmiguel schreef:Gezien de warmte en het feit dat ik een weekje met verkoudheid sukkelde, ben ik toch tevreden.
En da's 't voornaamste, nietwaar ? 8-)
helemaal gelijk, kan deugd doen he, een loopje zonder doelstellingen, gewoon genieten ? ;)
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door bloem »

Nog tip die ik 't plaatselijke stratenloopkrantje vond (door een of andere dokter... ?) :
voor je gaat lopen in de warmte een frisse douche nemen... zo hou je je lichaamstemperatuur en hartslag beter op peil blijkbaar...
Mijn 'zelfondervonden' tip om met natte haren te gaan lopen was dus nog zo gek niet 8-)
robin.stolle
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2010, 17:52
Locatie: Gouda Nederland

Re: Lopen in de zomer

Bericht door robin.stolle »

Nog niet echt lang bezig, inmiddels bij les 8 aangekomen. Doorgaans loop ik door de weeks alleen 's avonds, het is dan nog steeds warm. Echter heb ik niet zo'n last van de warmte tijdens het lopen, het probleem zit hem meer in de cooling-down.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

robin.stolle schreef:het probleem zit hem meer in de cooling-down.
Goed stretchen hé, wat is het probleem met de cooling down ?
robin.stolle
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2010, 17:52
Locatie: Gouda Nederland

Re: Lopen in de zomer

Bericht door robin.stolle »

Hellothere schreef:Goed stretchen hé, wat is het probleem met de cooling down ?
Strechen zit wel goed, het duurt alleen zo lang voor je stopt met zweten. :)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

robin.stolle schreef:Strechen zit wel goed, het duurt alleen zo lang voor je stopt met zweten. :)
Tja dat heb ik ook, zeker met deze tropische temperaturen, maar zelfs in de winter, als ik jog in jogging kom ik nog drijfnat thuis.
Dat je na de training nog een tijdje blijft doorzweten is niet abnormaal he, je hart gaat sneller pompen, bloed dient sneller te circuleren, kortom je produceert een pak warmte, terwijl je lichaam op dezelfde temperatuur moet blijven, dus zweten maar om te koelen hé.

Uiteraard als je stopt met lopen valt die warmteproductie niet van de ene seconde stil, de warmteproductie blijft nog even doorgaan, de koeling (het zweten) dus ook.

Ol die reden zal ik nooit gaan douchen direkt na het lopen, ik weet dat ik dan toch, als ik onder de douche uitkom, nog even hard zweet dan als ik er ben onder gegaan. Vast ritueel is bij mij : vochtreserves onmiddellijk bijvullen (met water of isothone sportdrank) en even rusten tot ik begin op te drogen, dan pas onder de douche.

Je zou er overigens verbaasd van staan hoeveel vocht je verliest tijdens een flinke looptoer. In het weekend doe ik altijd een combi mountainbiken / lopen / mountainbiken (2 à 3 uur). Ik heb me onlangs eens gewogen vlak voor, en vlak na zo'n sessie, en het verschil was meer dan 2 kg, dus zeg maar 2 liter gezweet. Daar schrik je wel even van. Voldoende drinken een half uurtje voor je gaat lopen is de boodschap.
Ria
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2010, 12:58

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Ria »

Gisterenavond om 21.00 nog een loopje gaan doen.
Viel heeeel goed mee hoor, een "frisse ;-)" 23 graden en af en toe een koel windje...
Heel rustig aan, de hartslag bleef veel beter onder controle nu, en ik was lang niet de enige loper.
Nu kan ik tamelijk goed tegen de warmte en ben eigenlijk helemaal geen zweter.
Thuisgekomen een douchke genomen en daarna in mijn zetel genoten van een lekkere trappist ..
ah ja, die verloren calorieën moesten toch terug opgevuld worden he ;-)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

Ah, dan hebben we gisterenavond hetzelfde programma gehad :lol:
bij mij was het 21:30, 21 graden en nadien nen tripel van Westmalle.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

Gisterenavond weer om 21:30 gaan lopen, maar veel deze keer wel behoorlijk tegen.
Was nog 27 graden, en heb het park gekozen, veel schaduw.
Het was echter duidelijk dat het zuurstof / ozongehalte in de lucht niet echt was wat het zou moeten zijn.

Had daarvoor als opwarming wel een fietstraing van 1,5 u achter de rug.

Heb het op een loopje van 5 kilomter gehouden (aan een sukkeldrafje van 9 km/u), dus 33 minuten.

Ik ben echt jaloers op mensen die daarvoor om 6 uur de deur voor kunnen uitgaan.

Lukt het bij jullie allemaal nog een beetje ?
Plaats reactie