even voorstellen

Alle nieuwe leden stel je snel even voor hier.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
trilobietje
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2010, 13:08

even voorstellen

Bericht door trilobietje »

7 jaar geleden de STR begonnen van Evy maar opgegeven door een blessure en gebrek aan doorzettingsvermogen.
Begin dit jaar ben ik met nieuwe moed, motivatie en onder begeleiding van een doorwinterde marathonloper terug gestart met STR.
Na 10 weken de 30 minuten gehaald én ook een rondje van 5 km kunnen lopen. Ik was supertrots :D
Sindsdien ben ik blijven verder trainen. 3 keer per week loop ik 30 minuten en af en toe doe ik nog eens een rondje van 5 km.
Ik dacht dat het steeds vlotter zou gaan maar ik kom mezelf heel vaak tegen. Ofwel is het parcours te saai, ofwel m'n hartslag veel te hoog. Ik loop nochtans heel traag, gemiddeld 8 km/h.
Ik probeer de trainingen nu wat af te wisselen. Dan het normale rondje op asfalt, dan weer een tour in heidegebied. Gisteren voor het eerst op een finse piste. Dat liep toch zwaarder. Ik heb 4 km gelopen met op het laatst een fikse versnelling.
Het is dikwijls heel verleidelijk om tussendoor een minuutje te wandelen. Ik voer dan echt een mentale strijd. Maar achteraf ben ik zo blij dat ik heb volgehouden.
Ik hoop binnenkort eens te kunnen genieten van het lopen. Nu is het telkens zwoegen. De goesting om te gaan trainen is er wel steeds. En ben van plan dit te blijven doen ;-)
Plaats reactie