Nog nooit conditie gehad

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

En vandaag mezelf tegengekomen bij les 23. Ben dus al wel even bezig en het ging best goed, tot vandaag. Volgens het schema dat ik volg, was het 10-1-12-1-12-1. De eerste 10 min lopen gingen vlot, maar in de helft van de eerste 12 minuten lopen moeten beginnen wandelen omdat ik zo'n pijnlijke steken had. Na 2 minuten nog eens geprobeerd om terug te beginnen lopen, maar het ging echt niet. Dan maar blijven wandelen tot het laatste loopstuk begon, en dat gelukkig wel kunnen uitlopen.
Gelukkig wordt deze week nog eens herhaald en kan ik nog eens herkansen volgende week...
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Ik zeg.... 1 lesje terug en opnieuw oppikken.
Je bent al zo ver gekomen. Goed zo.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Ik ga sowieso eerst de derde les van deze week proberen, en dan deze week nog eens herhalen. En als het dan nóg niet lukt, gewoon nog eens een derde keer die lessen herhalen. :D
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Heel goed. Als het eens een keertje niet lekker gaat, gewoon een stapje terug en dan weer opbouwen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door sporterkertje »

Welkom in de groep ;)
Het is normaal dat je even in een dipje zit omdat het wat minder is geweest dan dat je normaal gewoon bent. Maar zoals er eerder al gezegd is.....een stapje terug nemen. Of je kan ook eens een dagje meer rust nemen, want je had totaal geen conditie, en het kan zijn dat je spieren die constante inspanningen niet gewend zijn en daarom even tegenpruttelen.

Heel veel succes met je doelstellingen en onthoud dat iedereen al eens een mindere dag heeft.
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

De les van vandaag heb ik ook niet kunnen uitlopen (10-1-20-1), maar anderzijds ben ik wel al trots op mezelf dat ik zo ver geraakt ben. En zoals Evy zegt: het is geen wedstrijd dus ik ga gewoon deze lessen blijven herhalen tot het wel lukt. Doel is eind augustus de 5km van Dwars door Turnhout te kunnen lopen dus heb nog effe tijd om verder op te bouwen.
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Gisteren les 25 gelopen (de eerste les van week 9 en dus herhaling van week 8). In week 8 had ik die les noodgedwongen even op de crosstrainer gedaan (iets met m'n dochter van 3 jaar en verlatingsangst ;) ), dus was een beetje bang dat dit al lopende niet zou lukken, maar heb ze toch kunnen uitlopen. (15 min lopen - 2 min wandelen - 15 min lopen - 2 min wandelen)
Dus hopelijk gaan de volgende twee lessen deze keer wel lukken. We shall see!
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

erg goed gedaan hoor
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Bedankt :)
En gisteren is het wel gelukt (10-1-12-1-12-1). Al waren de laatste 2 minuten lopen een beetje doodgaan en was dat puur op karakter :lol:
Zal zien hoe het morgen gaat (10-1-20-1), maar ik denk dat ik op z'n minst nog één keer deze lessen ga herhalen voor ik me waag aan effectief een half uur aan een stuk te lopn.
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Weet je, je hoeft niet met Evy te lopen.
Je kan ook gewoon lekker op jou manier lopen.
Op jou tempo.
En als je geen pijntjes meer hebt, kan je altijd terug naar Evy.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie