Nog nooit conditie gehad

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Dat is de waarschuwing om een dag extra rust te nemen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Vandaag terug gaan lopen en deze keer is het me wel gelukt om weer 30 min. aan een stuk te lopen :D
Heb de indruk dat ik na start to run mss te snel naar maar 2 keer per week lopen ben gegaan. Dus was aan het denken om volgende te doen: 30 minuten lopen, dagje rust, 30 minuten crosstrainer (heb niet zo'n goede knieën dus dat zou ik doen om blessures te vermijden), dagje rust, weer 30 min. lopen, twee dagen rust en repeat.
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Dat doe je goed.. Want rustdagen zijn heel belangrijk.
Je bent lekker bezig. Goed zo.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Daar waar ik vroeger al apetrots was dat ik 10 minuten op de crosstrainer kon staan, heb ik eergisteren een half uurtje erop gestaan, en dat was echt een hapje :D Hartslag is ook quasi heel de tijd netjes in de groene zone gebleven, alleen op het einde ietsje hoger.
Als ik ga lopen, zit ik al na 2 of 3 minuten in de rode hartslag-zone en blijf ik daar ook de hele tijd. Heb het advies gekregen om eens trager te lopen, ga dat eens proberen, al heb ik tijdens het lopen niet het gevoel dat ik zó overdreven snel loop. Maar blijkbaar is een gemiddelde van 8,8 à 8,9 km/u redelijk snel. Dus gaan we proberen te vertragen om m'n hartslag wat beter te controleren, om dan op den duur weer te kunnen versnellen. Morgen eens proberen!
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Goed vooruitzicht.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Goede voornemens zijn er duidelijk om gebroken te word... ;) Hoger vermeld schema niet kunnen aanhouden, vandaag wel weer gaan lopen en heel bewust trager gelopen (gemiddelde van 7,8 km/u ipv 8,7 à 8,8 km/u). Véél aangenamer lopen! Op geen enkel moment het idee dat ik op m'n adem trapte of mezelf aan't forceren was. Had m'n gewoonlijke toertje nu na 33 minuten gedaan ipv 30 minuten, maar had wel het gevoel dat ik nog effe had kunnen blijven lopen. Volgende keer een iets grotere toer doen :)
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door martmarbus »

Dat doe je goed. Gewoon een tandje lager lopen. De snelheid komt vanzelf wel.
Je moet plezier hebben in je lopen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Inderdaad. Dit was de eerste keer dat ik er eens een beetje plezier in had. Volgende keer weer zo doen :)
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Noeggie
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2017, 23:07

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door Noeggie »

Even afwezig geweest wegens vakantie, wel voor de eerste keer in m'n leven m'n loopschoenen meegenomen op reis. Op 2,5 weken maar drie keer gaan lopen, maar nog altijd beter dan niks, me dunkt :lol:
Gisterenavond dan gaan lopen na anderhalve week niks te hebben gedaan (beetje lui geweest :o ) en eerst 10 minuten aan een rustig tempo, dan 1 minuutje gewandeld, en dan nog eens 20 minuten. Dus het lukt nog behoorlijk. Volgende keer terug proberen om meteen 30 minuten te lopen.
Eerste doel: 5km - Dwars door Turnhout 26/08/2017
Gebruikersavatar
J.G.
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 aug 2017, 12:20
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Nog nooit conditie gehad

Bericht door J.G. »

En hoe is het hier? beetje stil ineens.
Dwars door Turnhout gelopen? :-)
Plaats reactie