Dagboek van een beginnend loper

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Wat fijn dat er hier plaats is voor je eigen dagboek! Kan ik naar hartelust leuteren en de bijhorende feedback van de kenners is leuk meegenomen natuurlijk. :)

Sinds anderhalve maand ben ik er weer in gevlogen: drie keer per week gaan lopen! En sinds een week of twee-drie is dat minstens 4-5km per keer en gisteren liep ik 6,6km. Het schooljaar is weer begonnen, dus ik moet echt mijn best doen om het allemaal wat te plannen, maar tot hiertoe lukt het.

Ik ben sinds kort ook de trotse bezitter van de Polar M400, ik moet er nog mee leren werken, maar het is een tof ding!

Dit allemaal om gezonder, sportiever en actiever te leven en - ik ga daar niet over liegen - wat kilo's kwijt te raken. Ik weet dat het een tijdje duurt voor de kilo's er effectief afgaan, maar na een maand had ik eigenlijk gehoopt dat er al meer af ging zijn dan die ene triestige kilo. :D Ik zou minstens 5kg en liefst 10kg kwijtraken. Mijn vriend zegt dat ik er duidelijk "scherper" uitzie, nu nog het resultaat zien op die weegschaal. :oops:

Ohja, en mijn doel momenteel is nu om 10km te kunnen lopen en liefst op een vlotter tempo dan ik nu doe. :lol:
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door BlackScorpion »

Phoeh, ik loop sinds maart en er is bij mij nog geen kilo af... Ik blijf het ook hopen, maar naar het schijnt val je niet echt af van lopen. Ach, sportief zijn is gezond hè. Dat is het belangrijkste.
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Ik weet dat je niet alleen moet gaan lopen om af te vallen, maar aangezien ik toch een beetje overgewicht heb, dacht ik dat die er toch al zouden afgaan. :D
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Als je wil afvallen moet je diëten, ik weet het, het klinkt cru maar zo is het :( .
Inhale the future. Exhale the past.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door fann »

Met lopen verbruik je gemiddeld gezien ongeveer je lichaamsgewicht per km aan kcal. Bij mij dus ongeveer 70 kcal per km.

Da's dus een potje halfvolle yoghurt zonder fruit. :lol:

Dus enkel de combinatie meer bewegen + anders/minder eten werkt...
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Saskia1982 »

Je zou nog wat krachttraining naast het lopen kunnen doen, dan word het al makkelijker om ook wat gewicht kwijt te raken. Helaas blijft het eetpatroon toch de grootste invloed..
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Uiteraard let ik ook meer op mijn eten, al kan dat nog gedisciplineerder. Al had ik gehoopt dat het met lopen toch niet TE strikt hoefde. Helaas... :D Ik eet vrij gezond denk ik, maar veel te veel. Dus zal er proberen wat op te letten.

Qua krachttraining deed ik al wat oefeningetjes, maar ik probeer ze nu ook wat regelmatiger te doen. Ik ga nu 1 keer per week Pilates doen en 1 keer per week op mezelf thuis.
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Vandaag 7km gelopen, ben blij dat het terug de goeie richting opgaat! :)
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door martmarbus »

Heel mooi. De 5km laat je nu achter je en ga je verder.
nu is 7km een mijlpaal, maar straks ga je verder, zeker te weten.
De beginners pijntjes ebben weg uit je lijf. Verzuring zal minder plaatsvinden.
Je zal die 7km ook achter je laten en wil dan naar de 10km.
10km in het vooruitzicht, wat een trots gevoel.
Je gaat dat halen.

Je bent goed bezig.

En vwb het afvallen.
Langere afstanden of langer trainen geeft meer calorieën verbruik. Hoe meer calorieën je op een dag verbruikt, des te beter.
1 uur hardlopen staat ongeveer op 850 Kcal
Je hebt zo'n mooie Polar 400 die dat zo mooi kan bijhouden.
Wil je eten, eet dan fruit, kauw langer op je eten en neem voor het eten van een maaltijd gewoon 2 glazen water.
Het is maar een tip.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Mooi :P
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie