Dagboek van een beginnend loper

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door martmarbus »

In de lage zones trainen!
Geloof me, lage zones trainen, versterkt je beenspieren waardoor je aan je snelheid traint.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Dus... Beginnen met (nog) trager te lopen zorgt ervoor dat ik binnenkort sneller loop?
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door martmarbus »

Door meer in je lage zones te trainen, ga je sneller in je zone 4 lopen. Maar dat gebeurt niet in een paar dagen. Trek daar maar gerust weken of maanden voor uit.
Laatst gewijzigd door martmarbus op 01 mei 2017, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Ok, ik neem mij voor om mijn langere loopjes nog wat trager te beginnen dan ik nu al doe. Vandaag ging het trouwens weer beter, we zijn in een totaal andere omgeving gaan lopen (mijn vriend ging ook eens mee, die loopt dan meteen 8km in de tijdsspanne dat ik er 6,5 doe :roll: Ni eerlijk. :D ), namelijk in de bossen van Averbode. Een heel verschil met de asfalt en de open velden waar ik normaal ga lopen. Meer reliëf ook, maar ook aangenamere ondergrond. Op de "beklimmingen" heb ik het moeilijk gehad, maar de vlakke stukken gingen weer in een beter tempo. Oef. :D
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Het gaat terug beter, vandaag 11km gelopen in een heerlijk ochtendzonnetje.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door martmarbus »

Goed zo....
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Tijdje geleden dat ik nog postte, maar niet stil gezeten. Begin juni deed ik de urban trail van Hasselt mee en vandaag net terug van die van Brussel. Die van Brussel is de pittigste tot nu toe, maar qua sfeer scoren wat mij betreft Gent en Hasselt pakken hoger.

Het lopen gaat me wel iets minder af met die hoge temperaturen en mijn hooikoorts.
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Nog eens een update!

Ik heb ondervonden dat de zomer voor mij echt de minst aangename periode is om te lopen. Het is voor de rest wel mijn absoluut lievelingsseizoen, maar het lopen ging echt niet zo goed, ook al had ik zelf grote vakantie en in principe meer tijd. Maar de warmte, hooikoorts en gebrek aan zuurstof in het algemeen speelden mij parten.

Sinds september ben ik wel terug goed begonnen en intussen sta ik weer, waar ik vlak voor de zomer sta. Ik loop regelmatig toertjes van 10km en als ik 5km loop, probeer ik mijn snelheid wat op te drijven. Waar ik vroeger 40 minuten deed over 5km, doe ik er nu 33 minuten over. Ook de 10km gaan ietsjes vlotter. Ik ben er heel blij mee, ook al is het peanuts voor anderen, ik ben nooit sportief geweest en zeul wat extra gewicht mee, voor mij betekent dit wat.

Nu wil ik mijn kilometers stilaan wat opdrijven.
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Luke666 »

Zal wel lukken zekers.. Ben zelf 5 maanden geleden gestart en ja de zomer is toch niet de beste periode om te lopen.. Bouw ook nog elke run op. Overzet je niet , want kan snel fout gaan. Veel plezier met je runs.. Grts Luc
Run Babby Run... :lol:
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een beginnend loper

Bericht door Dummie »

Update: de laatste dag van het jaar deed ik mee aan de eindejaarscorrida in Leuven. De 12km heb ik kunnen uitlopen, maar heel erg in form was ik niet. Wel fier, want ik stond op het punt op te geven, maar daar win je ook niks mee.

2doelen voor 2018:
- de ten Miles in Antwerpen (ik ging mij inschrijven als ik de 12km kon uit doen)
- 20km per week lopen...

Gelukkig 2018 voor iedereen. ;)
Plaats reactie