Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Zaterdag heb ik eindelijk eens terug gelopen...

Het weer was bewolkt en niet te warm en ik was aan het zeetje, perfect om een loopje te doen. Wijselijk besloten om het op 30 minuten te houden, mijn eerste loopjes gaan 30 minuten zijn om er terug in te komen. De polders ingetrokken en geprobeerd mijn kop leeg te maken. En wat voelde het goed aan om te lopen! Ik heb wat emotionele problemen op het werk en het loopje deed echt goed om die even uit mijn kop te zetten. Toen ik 10 minuten aan het lopen was, kwamen er nog 3 jongens voorbij op hun fiets, waarvan de 2 jongsten (13 jaar ofzo) naar me riepen 'goed bezig mevrouw!'. Ik heb hen vriendelijk bedankt, verbaasd dat de jeugd toch nog vriendelijk kan zijn. Toen ik 25 minuten bezig was, kwam de zon piepen en begon ik te zweten als een rund. Maar al snel zaten die 30 minuten erop en was ik echt blij dat ik gelopen had.

Nu fingers crossed dat ik terug 3 keer per week ga lopen.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Dat halfuur kan je er weer bij schrijven.
Heel goed volgehouden.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Zondag was een rustdag en maandag heb ik gratis les Tai Chi in het park gevolgd, dus ook geen loopje. Dan maar dinsdag gelopen. Maar het was echt heftig aan het waaien bij ons en de lucht zag redelijk zwart. Aangezien ik kinda bang ben van stevige wind, plus omdat dan in het park te lopen misschien ook niet wijs is, ben ik de loopband opgekropen. Het was zwaar, misschien is de loopband toch niet zo een goed idee als je 3 weken niet gelopen hebt. De fysiek die ik nodig heb om op de loopband te lopen, was duidelijk afwezig.

Soit, ik was niet echt in de mood om te lopen, maar ben toch maar begonnen. Ik moet terug in het ritme van regelmatig lopen komen. Eerst 5 minuutjes wandelen op de loopband om dan te starten met het lopen. De eerste 5 minuten van het lopen, leek het of mijn benen nog sliepen. Na 10 minuten lopen wilde ik echt graag stoppen, het lopen voelde gewoon niet goed. Op 15 minuten wrong het nog harder om te stoppen, maar ik heb toch doorgezet. Tanden op elkaar en doorbijten maar. De laatste 10 minuten voelden beter en heb ik de loopband ook ietsje sneller gezet. Ik moest en zou die 30 minuten uitlopen. Nadien nog 5 minuutjes op wandeltempo als cooling down en het was gedaan.

Ik vind lopen op de loopband echt niet leuk en het voelt voor mij veel zwaarder aan, ook al loop ik aan een veel trager tempo. Maar ik ben blij dat ik de loopband heb voor die dagen dat het weer snert is. Ik heb gelopen gisteren en moest geen schrik hebben voor vallende takken of van de wind. Het volgende loopje is (hopelijk) vrijdag, want donderdag heb ik nog een afspraak en kan ik niet gaan lopen.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

Je hebt het toch maar weer gedaan, en het is dat wat telt.
BlackScorpion schreef: 07 jul 2021, 08:15Ik vind lopen op de loopband echt niet leuk en het voelt voor mij veel zwaarder aan, ook al loop ik aan een veel trager tempo. Maar ik ben blij dat ik de loopband heb voor die dagen dat het weer snert is. Ik heb gelopen gisteren en moest geen schrik hebben voor vallende takken of van de wind.
Héééééééél lang geleden (ergens in 2010) heb ik hier, in dit forum een topic gestart "Lopen op een loopband". Lees het bij gelegeneheid eens na. Er zijn voordelen en nadelen, de ene vindt het moeilijker, de andere net gemakkelijker, ... zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik heb thuis ook een loopband, en het enige wat daarmee gebeurd is zo nu en dan het ding eens afstoffen (staat nochtans een TV voor, maar zelfs dan geniet ik meer van de buitenloopjes).

Op zich is er niets mis met trainen op een loopband, maar probeer toch met regelmaat ook eens buiten te lopen.
Zoals je zelf al hebt vastgesteld, is de belasting en intensiteit op een loopband toch verschillend van buiten.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik zal je topic eens lezen zo dadelijk.

Mijn loopband staat hier ook al 5 jaar ofzo (van toen ik 5 jaar geleden liep) en die is ook meer afgestoft dan gebruikt. Soms wordt die al eens gebruikt om kleren op te hangen of schoenen op te zetten ofzo, maar dat is ook zijn voornaamste dienst. Maar ik ben wel blij dat ik hem heb, voor wanneer het weer te slecht is. In heftige wind (lees mogelijkheid tot brekende takken) of storm ga ik niet buiten lopen en als het regent ga ik ook niet buiten lopen (met mijn niet zo goede gezondheid heb ik echt last achteraf van in regen lopen). Dus voor die keren is het wel handig dat ik die heb. Maar trust me, als het niet stormt of regent, dan is het buiten te doen. Ik vind buiten veel leuker en aangenamer lopen. Je loopt meer naar je lichaam ipv geforceerd op 1 bepaalde snelheid. De tijd gaat ook sneller voorbij omdat je vanalles ziet en hoort, ipv enkel die deur of muur voor 30 minuten aan een stuk (ik heb geen tv voor mijn loopband, maar een deuropening, haha).

Hopelijk straks weer lopen, als ik mezelf een schop onder mijn kont kan geven om te gaan :lol:
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

BlackScorpion schreef: 09 jul 2021, 11:14 Ik zal je topic eens lezen zo dadelijk.

Hopelijk straks weer lopen, als ik mezelf een schop onder mijn kont kan geven om te gaan :lol:
Ik dacht dat je al had gelopen. :lol:
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 09 jul 2021, 11:14Hopelijk straks weer lopen, als ik mezelf een schop onder mijn kont kan geven om te gaan :lol:
Anders kom ik die schop wel even geven hoor, alles voor de sport :lol: :lol: :lol:
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Geen schop nodig, ik ben braaf geweest :P

Vrijdag 09/07

Vrijdag na het werk stak ik mezelf in mijn loopkledij en ging mijn loopschoenen aan doen. Plots kwam het besef waarom mijn loopschoenen de laatste tijd zo ongemakkelijk zaten. Ik had vroeger sportzooltjes in de schoenen gedaan tegen kniepijn (wat perfect hielp). Maar ik had deze zooltjes meegenomen naar zee en in die schoenen gestoken. Omdat ik nieuwe zooltjes besteld had voor mijn schoenen thuis, maar die er nog niet waren, had ik de originele zooltjes er terug in gedaan. En ik was die vergeten eruit te halen toen mijn nieuwe sportzooltjes er waren. Dus ik liep met 2 zooltjes op elkaar rond. Niet moeilijk dat dat ongemakkelijk aanvoelde! Wat een goed gevoel nu er maar 1 paar zooltjes in zit :lol: .

Soit, naar buiten. De eerste 10 minuten voelden niet goed aan, een toxic ten. Maar na die 10 minuten bleek dat die eerste 10 minuten nog niet zooo slecht waren. Het is meer dan duidelijk dat mijn fitness level echt wel gezakt is en zwaar ingeboet heeft door die 3 weken 'pauze'. Terwijl mijn 10 kilometer een maand geleden zo easy aanvoelden alsof het amper moeite kostte, voelden deze 30 minuutjes aan of ik nog nooit gelopen had. Puf puf...

Maar ik heb het toch uitgelopen, puur op karakter. Het lopen is momenteel niet zo leuk door de verminderde fitness, maar ik ben koppig en wil dat het lopen terug 'gemakkelijk' aanvoelt. Maar soit, dat was toch weer 30 minuten en 3,4 km.

Zondag 11/07

Op zondag eerst mijn ontbijtje iets voor 8 uur gegeten om dan iets voor 10 uur buiten te springen. In de week moet ik elke dag opstaan om 6 uur, dan kan ik het echt niet aan om in het weekend ook om 6 uur op te staan om te gaan lopen. Dus 10 uur werd het.

Er waren toch redelijk wat mensen in het park, maar er zaten veel citroenen tussen die geen goedemorgen terug zeiden. Zelfs een paar andere lopers die mij gewoon negeerden. Gelukkig hebben toch een paar mensen goedemorgen terug gezegd of geknikt en op het einde was er 1 lopen die érg enthousiast mij een goede morgen wenste, dat maakte die citroenen dan toch wat goed, haha.

Ik had 40 minuten gepland in het idee om mijn lange weekend-loopjes terug langer te maken. Mijn oorspronkelijke idee was om elk weekend 10 minuten toe te voegen (omdat ik toch een maand geleden op 85 minuten zat), maar misschien is dat toch wat hoog gegrepen. As said: mijn fitness niveau voelt alsof het in de kelder gezakt is.

Op 30 minuten dacht ik, ik heb 30 minuten, zou ik nu niet stoppen? Maar ik heb toch doorgezet. Op 35 minuten wilde ik echt stoppen, maar het koppige in mij dacht, uw doel is maar 5 minuten verder, go for it! Het was dan ook puur op karakter dat ik me door die laatste 10 minuten heb doorgesleept. Ik was hard aan het ademen, ik denk dat de mensen moeten gedacht hebben dat ik een marathon had gelopen.

Maar ik heb de 40 minuten gehaald en ben gestopt met 4,52 km in de beentjes en een kop als een tomaat. Vandaag is een rustdag en morgen heb ik mijn 4-wekelijkse baxter tegen reuma (reumatoïde artritis), dus morgen ga ik niet lopen (ik denk toch dat ik best niet loop vlak na een baxter). Dus zal mijn volgende loopje woensdag worden.

Cheers!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Wat een heerlijk verhaal.
En wat een sterke wil heb jij.
Top gedaan hoor.
Als je het lopen maar leuk vind, dan gaat het goed.
En dat je er weer steeds een schepje bovenop gooit is een teken dat je goed in je vel zit.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik betrouwde het weer gisteren niet, dus ben ik de loopband opgekropen. Ik had mezelf een kleine uitdaging gesteld. Buiten loop ik aan ongeveer 7 km/u en op de loopband aan 6 km/u met 4 km/u voor de wandelpauzes (Jeffing). Nu heb ik 10 minuten aan 6.0 km/u + 10 minuten aan 6.5 km/u + 10 minuten aan 7.0 km/u gelopen. Mijn Garmin (in combi met een footpod) zei me dat ik 3.37 km had gelopen, wat ik wel een geweldige afstand vond voor mezelf. Maar ik twijfelde aan de correctheid en heb alle cijfertjes eens in een Excelletje gegooid. Wat een teleurstelling! Ik kan maar 2.80 km gelopen hebben als de loopband de correcte snelheid aanneemt. Spijtig, maar soit, ik had toch maar weer 30 minuutjes lopen in de beentjes.
Plaats reactie