Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Alles wat je doet telt.
Zo zit dat.
Je bent gewoon goed bezig.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

Hey BS, ik weet niet hoe je Excel het heeft uitgerekend, maar als je cijfers kloppen tel ik :

10 min à 6 km/u = 1 km
10 min à 6.5 km/u = 1.08 km
10 min à 7 km/u = 1.16

totaal : 3.25 km (Ik heb hierboven een beetje afgerond).

Dus niet zover van wat je footpod je vertelde (nu ja die zit er nog steeds 120 meter naast).

PS : Als je een footpod gebruikt, is het natuurlijk van belang dat die correct gecalibreerd is.
PPS : Vertelt je loopband niet hoever je gelopen hebt ? Meestal zijn die dingen tot redelijk correct.

Dus : moraal van het verhaal : je bent beter bezig dan je wel denkt ;)
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik Jeff mijn loopjes, dus eigenlijk was het zoals hieronder om echt helemaal compleet te zijn.
Ik denk dat je dan op die 2,80 km gaat uitkomen?

4:30 @ 6.0 km/u
0:30 @ 4.0 km/u
4:30 @ 6.0 km/u
0:30 @ 4.0 km/u
4:30 @ 6.5 km/u
0:30 @ 4.0 km/u
4:30 @ 6.5 km/u
0:30 @ 4.0 km/u
4:30 @ 7.0 km/u
0:30 @ 4.0 km/u
4:30 @ 7.0 km/u
0:30 @ 4.0 km/u

Mijn loopband zegt me inderdaad hoever ik gelopen heb, maar ik geloof hem niet.
Plus dat is inclusief 5 minuten inwandelen en 5 minuten uitwandelen, dus kan ik niet met zekerheid zeggen ook niet.

In other news, heb vrijdag en zondag weer buitengelopen, joepie!

Vrijdag
Ik had normaal vandaag een rustdag gepland om mijn knie wat rust te gunnen (heb ik wat verzeerd in de tai chi op maandag). Maar was gefrustreerd en beetje sad wegens work-related issues en had een loopje nodig. 30 minuutjes, maar een beetje snel gelopen en in de middelste 10 minuten er nog wat fartleks ingesmeten. Uitgekomen op 3,56 km, wat veel is voor mij op 30 minuten. Maar het loopje hielp wel om mijn hoofd wat op te klaren.

Zondag
Opgestaan en ontbeten om 8u, dus om 10u de polders ingetrokken (aan zee). Mijn Garmin zegt dat het 19 graden was, maar zonder enige schaduw voelde het toch best warmer aan. Ben met een tomatenkop thuisgekomen, dus ja, ik vond het warm. Veel wielergroepen die aan het trainen waren, wat maakt dat je er loopt op eigen risico. De laatste groep hoorde ik aan elkaar roepen 'LOPER', wat mij enorm flateerde. Ik wordt als loper aanzien? Wauw! Om hen te bedanken ben ik in de berm gekropen, waarna ze mij daarvoor bedankten. Ook af en toe een auto die mij passeerde, altijd gezellig op zo een smalle baan (breedte = 1 auto + 1 voetganger naast elkaar). En toch ook een paar andere lopers gezien die de warmte trotseerden.

Ik dacht dat ik traag gestart was (traag voor mij - slentertempo voor anderen), maar toen mijn Garmin een buzz gaf voor de 1e kilometer, schrik ik toen ik zeg dat ik die kilometer op 8:49 minuten gedaan had (snel voor mij). Ik had schrik dat ik mijn klop dan ging krijgen en mijn loopje niet zou kunnen uitlopen omwille van de te snelle start. Maar mijn angst was ongegrond, ik heb op elke kilometer zelfs negatieve splits gekregen (behalve op mijn laatste 900 meter) en ik ging echt niet bewust voor negatieve splits.

Vond het een erg leuk loopje, het voelde niet té snel aan en ik heb er van genoten.

Splits: 8:49 - 8:37 - 8:31 - 8:19 - 8:14 - 8:20
Tijd: 50:00
Afstand: 5,90 km

Cheers, Evy
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Je bent goed bezig. En onthoudt dat lopen leuk moet blijven.
Laatst gewijzigd door martmarbus op 20 jul 2021, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 19 jul 2021, 11:15Tijd: 50:00
Afstand: 5,90 km
Da's een goeie 7km/u (oftewel een kleine 8.5 min/km), die je bovendien nog eens een volle 50 minuten volhoudt.
Dus meer moet dat niet zijn eh ;) .
En zoals Mart aangeeft : Aan je enthousiasme blijk je het zeker leuk te vinden, dus je bent heel goed onderweg.
Op naar het volgende loopje !!!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ehm... ik hou dat geen 50 minuten vol hoor, die 7 km/u. Zoals ik al eerder aangaf, ik Jeff mijn loopjes: de run - walk - run methode van olympisch marathon loper Jeff Galloway. In mijn geval betekent dit dat ik 4min30 loop en 0min30 stap en dit dus telkens opnieuw. Dat maakt dat ik langere afstanden kan doen dan wanneer ik aan 1 stuk door loop + mijn hartslag gaat niet zo hoog en ik ben na mijn loopje minder moe. Enkel maar voordelen ;)

Gisteren was het de nationale feestdag, dus niet werken. Dinsdag had ik niet gelopen omdat er wat dingen tussengekomen waren, maar dat kwam eigenlijk goed uit, want nu kon ik op mijn vrije dagje in de ochtend lopen. Vertrokken om 9:30, 2 uurtjes na mijn ontbijt. Zeer rustig en traag begonnen. De eerste 10 minuten gingen moeilijk, de beentjes leken nog te slapen. Tussen 10 en 15 minuten werden ze wakker (heb ik de cadans beetje verhoogd) en vanaf 15 minuten ging het lopen erg goed.

Ik twijfelde nog tussen 30 - 40 of 50 minuten, maar ergens in de run kwam het idee van 60 minuten in mijn kop. Niet het beste idee, wetende dat ik nog (terug) aan het opbouwen ben en mijn vorige loopje al 50 minuten was. Maar die 60 minuten zaten in mijn hoofd en ik kreeg het er niet uitgeschud. Na 45 minuten begonnen mijn benen een beetje vermoeid aan te voelen, maar ik moest en zou die 60 minuten halen. Ik had water mee en nam elke 10 minuten een slokje. En ik heb netjes de 60 minuten gehaald.

Ondanks de eerste 10 minuten en de ietwat vermoeide beentjes op de laatste 15 minuten, voelde dit aan als een heel goed loopje, ik heb er echt van genoten. Zo mogen er meer loopje zijn (minus die eerste 10 minuten, haha).
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 22 jul 2021, 10:07Ondanks de eerste 10 minuten en de ietwat vermoeide beentjes op de laatste 15 minuten, voelde dit aan als een heel goed loopje, ik heb er echt van genoten. Zo mogen er meer loopje zijn (minus die eerste 10 minuten, haha).
En meer moet dat niet zijn ;) ;) ;)
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

geweldig gedaan
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Omdat mijn linkerknie nog vervelend bleef doen, heb ik na woensdag niet meer gelopen om de knie rust te gunnen. De grootste pijn (die trouwens niet zooo erg was ook niet trouwens) is denk ik wel weg. Heb gewoon bij beide kniëen dat ik die beiden voel als ik me buk, maar ik herinner me dat ik dat vroeger nog al gehad heb. Ik word oud? Soit, morgen misschien toch een klein loopje doen.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 26 jul 2021, 10:35 Omdat mijn linkerknie nog vervelend bleef doen, heb ik na woensdag niet meer gelopen om de knie rust te gunnen. De grootste pijn (die trouwens niet zooo erg was ook niet trouwens) is denk ik wel weg. Heb gewoon bij beide kniëen dat ik die beiden voel als ik me buk, maar ik herinner me dat ik dat vroeger nog al gehad heb. Ik word oud? Soit, morgen misschien toch een klein loopje doen.
Knieën, euh ... je hebt goede loopschoenen ? (bij mij protesteren de knieen ook als het tijd is om de schoenen te vervangen).
Plaats reactie