Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Zondag 1u33 gelopen, aangenaam loopje en leuke nieuwe route uitgepuzzeld.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 19 okt 2021, 07:36Zondag 1u33 gelopen, aangenaam loopje en leuke nieuwe route uitgepuzzeld.
Yes, you rock :lol: .
Dat begint er al op te lijken eh ;)
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Gisteren 41 minuten gelopen aan iets sneller tempo wegens dreigend weer.
Maar nu last van de piriformis / sciatic zenuw, hopelijk lost dat op tegen zaterdag.
Want dan wil ik een 2 uur loopje doen...
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

De (waarschijnlijk geknelde) sciatic zenuw heeft erg lastig gedaan, waardoor mijn originele loopplannen in het water vielen.
Uiteindelijk de afgelopen week toch 3 keer kunnen lopen. 45:02 (5K) - 57:33 (7K) - 1:20:58 (10K).
Mijn opklimmen naar ten miles zal even moeten wachten...
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Al met al ben je erg goed bezig.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Woensdag nog een kort loopje van 43 minuten (5K) gedaan. En net een reflecterende 'vest' gekocht met lampjes en reflectie.
Omdat ik na mijn werk toch in het schemer loop op een fietspad tussen een donker bos en een drukke rijweg waar ze 70 km/u rijden.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Zaterdag nieuwe loopschoenen gekocht na een analyse als geschenk voor mijn verjaardag deze week.
Ik heb 3 verschillende mogen proberen en kwam terug bij Asics uit, zoals mijn oude loopschoenen.
Ik denk zelfs dat het dezelfde zijn als mijn oude slofjes, maar een versie van 6 jaar nieuwer.

Domweg direct gebruikt om 10K (83 minuten) te lopen dezelfde dag en ik had PIJN.
Ik moet dus duidelijk ze inlopen ipv er direct 10K met te lopen :roll:
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Je had eigenlijk aan het einde van de oude schoenen(ongeveer tussen de 900 en 1200km) de schoenen moeten inlopen. Dan had je nergens last van gehad.
Maar wat lees ik... Deed jij 6 jaar met je vorige paar?
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik heb 7 maanden met mijn oude paar gelopen om ze dan 5 jaar in de kast te laten staan voor ik opnieuw ben beginnen lopen. Dus ze zijn 6 jaar oud en aangezien de veerkracht enzo ook afnemen met in de kast staan... Maar ik heb de oude nog hoor, ik heb er gisteren 5K (43 minuten) met gelopen. Nu morgen of overmorgen nog eens 5K met de nieuwe om dat in het weekend mijn lange loopje weer met de oude te doen. Mijn plan nu is om 2 weken 1 keer met de nieuwe te lopen (5K), daarna 2 weken 2 keer met de nieuwe te lopen (5K) en dan na een maand terug eens een lang loopje met de nieuwe, als alles goed gaat. Denk dat ik dan beter heb ingelopen?
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

Als ik nieuwe schoenen heb, gaan ze gelijk in gebruik.
In feite schuif ik de schoenen gewoon door.
De oude schoenen blijven in gebruik voor "bosloopjes" waar ik met de zachtere ondergrond ook nog wel even kan met iets minder dempende schoenen.
De nieuwe schoenen worden dan mijn betonschoenen (jaagpad dijk, straat, ...).
Tot op heden heb ik nog nooit last of pijn gehad met nieuwe schoenen, integendeel, de "vernieuwde" demping geeft altijd opnieuw het gevoel dat ik op vleugeltjes loop.
Plaats reactie