Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

Start to run is nochtans de "way to go".
Even doorbijten is hier de boodschap.
Eigenlijk is het programma waar deze ganse website om draait ;) .

Toen ik hier, een kleine 12 jaar geleden de website (en het forum) vervoegde, waren er ganse volksstammen die met de S2R startten, en die we hier toen met raad en daad bijstonden (eigenlijk was het blijven "adviseren" en "motiveren" van iedereen hier zowat een quasi voltijdse job :lol: ).

Als je de vele duizende posts en de ettelijke tientallen onderwerpen hier even doorbladert, ga je gelijk weten wat ik bedoel.

Jammer genoeg zijn de podcasts, waar het destijds allemaal om draaide niet gemakkelijk maar te vinden, en is het hier, op het forum, allemaal een beetje stilgevallen.

Het S2R programma is misschien, helemaal in het begin een beetje pittig, maar het loont wel, proberen maar zou ik zeggen. Heb je tips en tricks nodig, laat maar weten.
S2R draait overigens om 2 zaken :
- Conditie : proberen om "het" elke keer een beetje langer vol te houde.
- Kracht (geen prioriteit in het begin) : proberen om "het" naar verloop van tijd een beetje sneller te doen.

Geen het een kans, soms heb je wel wat discipline nodig, maar op het einde van de rit ben je blij dat het toch alweer gelukt is (dan is het een kwestie van vol te houden).

PS : ik weet dat in die wintermaanden de loopband een aantrekkelijk alternatief lijkt voor de koude donkere dagen buiten, maar ik zou toch aanraden om de kou en de gure dagen met enige regelmaat te trotseren, en zo nu en dan toch even een loopje buiten te proberen. Je zal het verschil toch wel voelen.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik heb geen probleem met de S2R hoor, ik moet zeker niet doorbijten. Aangezien ik 7 weken geleden nog 10 mijl gelopen heb, is 2 minuutjes na elkaar lopen echt a piece of cake ;) . Maar ik vergelijk het met de C25K app en hoe ik me voelde toen ik die C25K app volgde. Daar doe je in de 1e week loopjes van 30 seconden ofzo en in deze S2R moet je direct vanaf dag 1 2 minuten aan een stuk lopen. Voor echte beginners die nog geen meter gelopen hebben, is dat toch pittig hoor.

Inzake de loopband, ik blijf nu toch even bij de loopband hoor. Ik wil hem gewend geraken voor in die gevallen dat ik echt niet buiten kan lopen. En zolang ik die niet gewend raak, kan ik hem niet gebruiken. Vorig jaar heb ik in de winter blijven buiten lopen, in sneeuw en zelf op ijzel. Maar toen was het zonnig en dit jaar vind ik het moeilijker om buiten te gaan. Grijs, enge mensen buiten, modderplassen, etc. Plus nu covid-patiënten een deel van mijn medicatie inpikken, krijg ik sneller last van mijn reuma en dan is de koude sowieso beter te vermijden. Maar ik ga nog buiten gaan hoor, zeker en vast. Alleen nu even die loopband (en nieuwe schoenen) gewennen. En eens buiten kan ik terug mijn favoriete 10K loopjes doen ipv nu nog geen 2K op de loopband te doen, haha.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Hellothere schreef: 10 jan 2022, 19:21 Start to run is nochtans de "way to go".
Even doorbijten is hier de boodschap.
Eigenlijk is het programma waar deze ganse website om draait ;) .

Geen het een kans, soms heb je wel wat discipline nodig, maar op het einde van de rit ben je blij dat het toch alweer gelukt is (dan is het een kwestie van vol te houden).

PS : ik weet dat in die wintermaanden de loopband een aantrekkelijk alternatief lijkt voor de koude donkere dagen buiten, maar ik zou toch aanraden om de kou en de gure dagen met enige regelmaat te trotseren, en zo nu en dan toch even een loopje buiten te proberen. Je zal het verschil toch wel voelen.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Mij valt ook op dat hier maar (met alle respect) een paar personen hun input geven.
Persoonlijk maakt het mij niet uit of rr veel of weinig leden zijn.
Als men maar leert van anderen. En daarmee inpritatie en motivatie krijgt.
Daar gaat het om.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 11 jan 2022, 14:39Maar ik ga nog buiten gaan hoor, zeker en vast. Alleen nu even die loopband (en nieuwe schoenen) gewennen. En eens buiten kan ik terug mijn favoriete 10K loopjes doen ipv nu nog geen 2K op de loopband te doen, haha.
Op zich maakt het niet uit, zolang je bezig blijft eh ;) .
Wij hebben hier ook ooit een loopband gekocht, die op de kamer gezet, TV'tje erbij voor de donkere en koude dagen, maar dat ding staat hier nu stof te vangen.
Heb het al een paar keer overwogen om "het" toch maar op die band te doen, maar dan kijk ik naar buiten, en heb ik zoiets van "njahh...", gevolg oortjes in, goeie beat op, en lopen maar. Als de eerste bevriezingsverschijnselen na een kilometertje (of twee) ophouden, ben ik altijd blij dat ik die eerste kou toch maar weer heb getrotseerd.

Ik blijf in elk geval meelezen.
martmarbus schreef: 11 jan 2022, 16:32Als men maar leert van anderen. En daarmee inpritatie en motivatie krijgt.
Daar gaat het om.
Dat klopt, het is ooit anders geweest, maar zoals je zegt, het gaat erom degenen die hier toch nog posten te blijven steunen en the inspireren.
En als ik hier op het forum er eentje kan motiveren en raad geven, dan geeft me dat zeker zoveel voldoening als dat er tientallen zijn.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Dat ene loopje op 9 januari was ook daar bij gebleven, bij 1 loopje. De winterblues hebben me stevig in hun greep en ik heb in niets zin. Alles is teveel en ik kom / kwam zo goed als niet buiten uit mijn appartement (deels nadeel van thuiswerk). Maar afgelopen weekend heb ik mezelf een stevige trap onder mijn achterste gegeven...

Ik heb mijn kleine tablet op mijn fotografie-statief gezet met een tabletklem en voor mijn loopband geplaatst, zodat ik op de loopband Treadmill TV kan zien (filmpjes van mooie zichten die gelopen worden). Alsook heb ik mijn Bluetooth oortjes opgerakeld, zodat ik mijn smartphone niet meer per ongeluk uit de cupholder van de loopband trek (oops) en zodat ik een Spotify playlist kan luisteren samen met de Start to Run app.

Zondag heb ik dan mijn (opnieuw) eerste les gedaan, welke easy was (al mijn conditie is dan toch nog niet verloren na bijna 2 maanden niet lopen). Dinsdag begon ik de dag met zin om te lopen, maar door de werkendag heen verminderde die zin. Toch heb ik mezelf de loopband opgeschopt voor les 2 en tot mijn grote verbazing (en 1e keer sinds ik mijn loopband heb), vond ik het loopje leuk!

Het was opnieuw 2 minuten lopen en 2 minuten wandelen. Ik begin te lopen aan 6 km/u en het wandelen aan 4 km/u. Doorheen het loopje door heb ik de snelheid een beetje opgevezen naar 6,5 km/u, maar ik merk dat ik hier voorzichtig met moet zijn. Het begon al wat zwaarder aan te voelen (voor mij is lopen op de loopband veel zwaarder qua gevoel dan buiten lopen) en het moet leuk blijven. Ik moet terug de zin in lopen krijgen en als ik het mezelf te zwaar maak, zal dat niet komen, integendeel. Dus easy does it!

Vandaag na het werk (hopelijk) les 3 lopen en fingers crossed dat ik het weer leuk zal vinden!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Fijn dat je de spirit terug hebt gewonnen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Gisteren mijn gepland loopje niet gedaan.
Een van mijn katten is erg slecht en zij gaat nu even voor...
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Sterkte.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Gisteren de Runn sensor binnengekregen en ineens geïnstalleerd. Die maakt van mijn 'domme' loopband een 'slimme' loopband en connecteert met mijn Garmin horloge om exact de afstand, snelheid en cadans door te geven. Leuk toestelletje en moet ik niet twijfelen wie er gelijk heeft: de loopband of de horloge. Dan maar ook les 1 van S1R erop gedaan, in de hoop dat ik nu verder zet en terug blijf lopen. Was wel zwaarder dan ervoor, misschien toch wat conditie verloren? Of lag het aan het feit dat mijn wifi niet werkte en ik geen video als afleiding had...
Plaats reactie