Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

BlackScorpion schreef: 14 jun 2021, 15:24Ik zou graag willen doorgaan naar de 10 mijl. Maar dat zal niet voor direct zijn. Nu eerst wat gewoon verder doen zoals altijd, misschien de weekloopjes stilletjes aan wat langer maken tot 5 km (45 minuten) ofzo. En misschien proberen om op zijn minst elke maand een 10 km te doen. Zoiets zit nu in mijn hoofd en eens ik wat geconsolideerd heb, kan ik misschien stilletjes aan mijn lange loopjes opnieuw gaan verlengen...
Als je in één keer "out of the blue" eens 10KM hebt gelopen, dan is het goed om rustig te blijven opbouwen (ik maakte hier een grapje met "nu je aan die 10 km zit, mag je het eigenlijk niet meer doen met minder" ;) .
Het plan om korte loopjes te combineren met één keer per week (bijvb.) een langere loop is ok.
Is eigenlijk het principe van het "keep running" programma (waar je dan nog wel de intervallen hebt).
Dus nu rustig opbouwen, en bijvb. op de 10KM even "consolideren" is zeker een schitterend idee.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Haha, nee nee ik zou ook echt niet ineens volle bak voor de 10 mijl ofzo gaan hoor. Na de 30 minuten van C25K heb ik ook eerst wat geconsolideerd voor ik ging verlengen. Maar ik denk wel dat ik nu beter mijn week loopjes ietsje langer maak dan 30 minuten (3,2 à 3,5 km). Anders gaat die 10 kilometer elke maand niet lukken denk ik. Ook nog niet zeker wat ik in de weekends ga doen. 60 minuten of langer? Nu direct elke week 10 kilometer weet ik niet of me dat (al) zal lukken. Soit, dingen om over te peinzen!

Ik moet alleen terug wat regelmatiger gaan lopen, de laatste tijd durft er wel eens een keer tussenuit te vallen. Maar het weer (te heet) en het leven zitten me niet altijd even goed mee. Maar dat heeft iedereen wel eens hè. Binnenkort ook terug full time van op kantoor terug werken ipv thuiswerken, dus komt die stress er ook terug bij (het lawaai op kantoor geeft me veel stress + de rit heen en terug). Lopen zal me dan wel goed doen, moet alleen het wat meer gaan inplannen ipv de 'we zullen wel zien wat komt' methode.

In ieder geval, ik loop nog altijd heel graag, alleen iets minder graag bij hitte :P
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Na mijn 10 kilometer van zaterdag 12/06, heb ik pas deze zaterdag 19/06 terug gelopen. De warmte speelt me echt parten en ik heb dan ook wijselijk besloten niet te lopen als het zo warm is. Zaterdag zag er beter uit, dus short en dun shirt aan en buiten met die banaan.

Mijn doel was 90 minuten OF 10 km OF tot ik moe was lopen, wat eerst kwam. Alleen was dat buiten mijn eigen lichaam gerekend. Ik was nog geen 2 minuten ver of ik kreeg het gevoel dat ik naar het grote toilet moest. Ik heb het 60 minuten in totaal volgehouden, maar dan heb ik toch moeten opgeven en naar huis (en het kleine kamertje) gaan.

Spijtig, maar toch maar weer 60 minuten gelopen ondanks een hele week niet gelopen te hebben.

Nu ben ik een beetje aan het twijfelen: vandaag lopen of morgen lopen (1 rustdag of 2 rustdagen). En als ik ga lopen: hoe lang of hoeveel kilometer? Normaal loop ik in de week 30 minuten (3,2 à 3,5 km). Maar nu ik die 10 kilometer aangetikt heb, heb ik zo het idee dat 30 minuten in de week niet zo optimaal is als ik in het weekend zo lang wil lopen. Dan dacht ik om mijn weekloopjes misschien te verlengen tot 5 km (ongeveer 45 minuten)? Iets om over na te denken...
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door M_N_M »

goed bezig hoor! Het was de voorbije weken echt niet aangenaam lopen in de warmte, vandaag voelt stukken beter met 10° minder.

Is er een reden waarom je in de week veel minder loopt? 1/3 van je weekend afstand is toch serieus verschil. Je zegt 30 min voor 3.2 à 3.5km, ik zou deze gerust optrekken tot 5km als je in het weekend 10km haalt. Naar tijd toe scheelt dat uiteindelijk niet zo veel ;)
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik loop in de week minder dan in het weekend omdat ik na mijn werk loop en dan ben ik nogal uitgeput. Het klinkt misschien raar, maar na een hele dag bureauwerk en te zitten, is mijn lichaam echt uitgeput. Ik denk niet dat ik lang kan lopen na het werk. Maar omdat ik nu aan die 10 km zit, lijkt 30 minuten / 3.5 km mij inderdaad ook te weinig om in het weekend dan weer naar 10K te gaan. Ik ga dan ook proberen om in de week naar 5K te kruipen. As said is dat 45 minuten ongeveer, dus kwartiertje meer. Ik ga proberen, will see what it says :)
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door M_N_M »

dat lukt je wel!

Hier ook een bureaujob en soms moet je je echt naar buiten slepen maar eens vertrokken, gaat dat wel bij mij.
Zoals ze wel eens zeggen: de afstand tot de voordeur is vaak de moeilijkste ;)

Ik loop ook soms tijdens mijn middagpauze (ik heb glijdende uren dus kies zelf hoelang ik pauze neem), dat kan je - indien mogelijk - ook eens een kans geven. Mij helpt het alvast om even te ontstressen.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik heb maar een half uurtje pauze en zo stinkend terug op kantoor kruipen... toch maar niet, haha :lol:

En foei... ik ging gisteren 5 km lopen na het werk. Tot ik thuiskwam... en mijn zin nihil was en ik mij ééééécht niet kon overtuigen. Ik moet echt terug regelmaat in mijn lopen krijgen. Als dat weer nu eens wilde transformeren in deftig loopweer en dan zal ik mezelf een schop geven en terug in actie komen!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

BlackScorpion schreef: 23 jun 2021, 14:19 Als dat weer nu eens wilde transformeren in deftig loopweer en dan zal ik mezelf een schop geven en terug in actie komen!
Het wordt eens tijd :lol: :lol:
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

martmarbus schreef: 23 jun 2021, 15:17 Het wordt eens tijd :lol: :lol:
Ik weet het!! Het is echt een schande :oops:
Maar gisteren had ik nog afspraken na het werk en vanavond ook, waardoor ik niet kon/kan gaan lopen.
Misschien morgen, maar het kan zijn dat ik dan mee moet met mijn moeder om nieuwe laminaat te gaan kiezen.
In ieder geval, dit weekend MOET ik nog eens de loopschoenen aantrekken. Maar ik zal het dan maar weer houden op 60 minuten.
10K is denk ik wat veel gevraagd na 2 weken waarin ik in de week niet gelopen heb :oops:
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Het klinkt positief
We gaan het we lezen.
Succes
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie