Dagboek BlackScorpion

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

Prima toch ?
Zolang de regelmaat erin blijft, en je lichaam zegt dat het goed is, dan is het ook in orde.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Top gedaan. Gewoon doorgaan en geen gekke dingen doen. Geniet van je lopen.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Afgelopen zaterdag stonden de sterren netjes op een rij en heb ik mijn eerste 10 miles (16.1K) gelopen in 2:12:13 (sneller dan verwacht).
Na dagen / weken van grijze lucht, scheen het zonnetje, 1°C zonder wind, zalig loopweer.

Mijn langste loopje tot dan toe was 14K, die redelijk moeizaam ging.
Maar deze 10 mijl is eigenlijk redelijk goed gegaan, geen problemen.
Enkel in de laatste kilometer deden mijn enkels erg pijn.
Geen blessure, gewoon over-use.

Nu een weekje niet lopen om de beentjes (en knieën en enkels) wat rust te gunnen.
En dan terug rustig een 5K doen ofzo. Voorlopig ga ik het bij 10K max houden.
Misschien ooit nog wel eens een 10 mijlertje, maar niet direct nu.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

fijn eh, als je het zo netjes kan opbouwen ;) .
Toch één vraagje : waarom een volle week rust, en dan naar kortere afstanden ?
Een week stilliggen is eigenlijk een beetje lang als je nog wil opbouwen.
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Ik wil nu niet verder opbouwen voorlopig, 1 keer 10 mijl is genoeg voor nu. Misschien dat ik in de lente nog eens terug ga opbouwen naar 10 mijl, maar nu niet direct. 10 km is mijn vaste lange loopje en 5 km is mijn vaste week-loopje. Ik kan ook niet meer dan 5 km doen in de week wegens tijdgebrek. En een weekje rust omdat mijn enkels toch wel redelijk lijken afgezien te hebben als ik moet afgaan op die laatste kilometer. Denk ook dat ik met dat increasen van de afstand elk weekend tot 16 kilometer mijn lichaam een beetje ver gedreven heb. Ik ben niet gezond hè en zeker nu dat ik de helft van mijn medicatie-dosis moet afstaan aan covid-patiënten, moet ik voorzichtig zijn met mijn gewrichten. Dus weekje rust voor het lichaam om dan rustig terug mijn gewoonlijke afstanden te lopen. Ik loop graag in de koude, ik loop beter in de koude. Maar mijn gewrichten zien af in de koude (reuma).
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door Hellothere »

Da's duidelijk, dan is voorzichtig zijn inderdaad de boodschap :lol: .
Geniet dan maar alvast van het weekje rust.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Als het op de 10km aan kan, dan kan je met 10% opbouwend heengaan.
Je zal zien dat je al snel weer op d 16km zit.
Succes.
En vergeet niet dat rusten ook tot sport behoord.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Na de 10 mijl heb ik een weekje rust genomen en dan 5K, 7K en 10K gelopen in CenterParcs.
Daarna nog een keertje 5K gelopen en daarna... niets meer.

Ik zit in een serieuze winterdip en krijg mezelf de deur niet uitgeschopt. Dat maakt dat ik ongeveer 3 weken al niet gelopen heb. Daarboven komt dat ik in de paar loopjes die ik gedaan heb op mijn nieuwe slofjes (niet veel loopjes) niet gewend raak aan die nieuwe slofjes. Maar vb. deze ochtend leek ik wel zin te hebben om eens buiten te kruipen, wat natuurlijk niet kon omdat ik moet werken. En ondertussen een paar uur later weet ik gewoon dat ik me niet buiten ga krijgen na het werk.

Soit, met dit rotweer (zo een eeuwigdurende grijze lucht krijgt me echt down) geef ik mezelf nog een beetje tijd om te koppen. Ik heb het plan opgevat om - wanneer ik mezelf eindelijk buiten geschopt krijg - terug iets te doen zoals C25K of Start To Run ofzo. Iets dat weer van 0 begint, dit om misschien beter gewend te raken aan mijn nieuwe slofjes. Fingers crossed!

Alvast een prettig nieuwjaar voor iedereen en hopelijk een gezond nieuw jaar!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door martmarbus »

Onthoud dat niks moet.
Al probeer je maar 2 tot 3 km met wandelen tussendoor.
Geloof me...... Na die 3km ga je het weer leuk vinden. Je moet gewoon even door de zure appel heen bijten.

Succes en een fijne jaarwisseling met een gezond en een fijn hardloop 2022.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek BlackScorpion

Bericht door BlackScorpion »

Gisteren de loopband opgekropen en na 1 volle maand nog eens gelopen. Wel les 1 van Start to Run, dit om eindelijk eens gewoon te raken aan de loopband en om mijn nieuwe slofjes beter in te lopen. Als ik gewend kan raken aan de loopband, kan ik die wat meer gebruiken voor als het donker is of slecht weer. Dus les 1 van Start to Run achter de rug.

Vind wel dat die app redelijk heftig is. Direct in les 1 moet je 2 minuten aan een stuk lopen. Voor mij geen probleem, maar als ik terug denk aan toen ik pas begon?? Ik heb in november 2020 de app C25K gebruikt en die gaat veel geleidelijker. Makkelijker voor echte beginners.
Plaats reactie